Gå til innhold

Kan jeg som etnisk nordmann synge "Er det dette skattepenga mine går til?"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal snart på Karpe Diem konsert (en venninne overrasket meg med billett). Liker godt denne gruppa, men jeg lurte på om det er innafor for meg som etnisk nordmann og synge med til sangen "Lett å være rebell i kjellerleiligheten din"? Føler meg ikke komfortabel med å rope ut "Du blir aldri skandinaver!!" i et konsertområdet. Hvordan skal jeg oppføre meg når denne sangen spilles? 

Anonymkode: 71448...e8e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha, ja. det går fint. alle gjør det

• Liker 2
Skrevet

Gjør som du vil - det de synger om er vel noe av det laveste lave, så... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke helt det passer seg. Du som er etnisk norsk kan faktisk ikke føle sangen på samme måte som innvandrere, nettopp fordi du ikke har problemer med det sangen forteller om. 

Anonymkode: 08ed5...e1c

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Klart du kan :)

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke helt det passer seg. Du som er etnisk norsk kan faktisk ikke føle sangen på samme måte som innvandrere, nettopp fordi du ikke har problemer med det sangen forteller om. 

Anonymkode: 08ed5...e1c

Så du snakker for alle innvandrerne liksom?
Det har ingenting å si om man er innvandrer eller ei mtp det ts skriver om, men det er bare min personlige mening. Hvordan føler man seg som en innvandrer forresten?

Endret av fuglekvitter__
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal snart på Karpe Diem konsert (en venninne overrasket meg med billett). Liker godt denne gruppa, men jeg lurte på om det er innafor for meg som etnisk nordmann og synge med til sangen "Lett å være rebell i kjellerleiligheten din"? Føler meg ikke komfortabel med å rope ut "Du blir aldri skandinaver!!" i et konsertområdet. Hvordan skal jeg oppføre meg når denne sangen spilles? 

Anonymkode: 71448...e8e

Det der er ikke musikk. Det er ulyder

Anonymkode: 50ddf...480

AnonymBruker
Skrevet

Klart du kan. Jeg har ikke-vestlig bakgrunn selv, og jeg hadde da selvfølgelig ikke reagert på at publikum på en Karpe Diem-konsert sang med på alle deler av sangene deres. Fullstendig uavhengig av etnisiteten til de som sang med.

Anonymkode: 2f036...15c

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Nei, ikke en gang KD kan synge dette, de sier det.

AnonymBruker
Skrevet

Du er i godt politisk korrekt selskap på en sånn konsert, så alle skjønner at alle som er der mener det ironisk.

Anonymkode: 156e7...551

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...