AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #1 Skrevet 2. april 2017 Hei! Jeg har nå gått på kcal underskudd, og jeg tror at jeg har gått ned 5 kg ish, men når jeg veide meg idag så veide jeg 93kg(er mann), med andre ord bare 2 kg ned? Igår var den på 91kg. Spist bare en liten yoghurt til frokost idag. Anonymkode: 25ba2...9b2
Pringle Skrevet 2. april 2017 #2 Skrevet 2. april 2017 Fordi det er det vekt gjør. Noen har sagt det bedre enn jeg kan: "Weight loss is rarely a ruler-straight line downwards as we are complicated bags of meat, fluid and semi digested matter." 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #3 Skrevet 2. april 2017 4 minutter siden, Pringle skrev: Fordi det er det vekt gjør. Noen har sagt det bedre enn jeg kan: "Weight loss is rarely a ruler-straight line downwards as we are complicated bags of meat, fluid and semi digested matter." Hva menes med det? Anonymkode: 25ba2...9b2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #4 Skrevet 2. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva menes med det? Anonymkode: 25ba2...9b2 At man noen dager kan ha mer vann i kroppen og ha mer avføring i tarmen osv enn andre dager. Anonymkode: 8d4df...0bf 3
debattanten Skrevet 2. april 2017 #5 Skrevet 2. april 2017 Kan være så enkelt at kroppen holder mye på vannet for eksempel. Kanskje har du spist mye karbohydrater som gjerne holder litt vann. En skikkelig dotur kan jo utgjøre opptil +- 1kg Listen er lang. Ville ikke bekymret meg. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #6 Skrevet 2. april 2017 Jeg kan veie 2 kg mer på kvelden enn morgenen. Vann, avføring, osv. Derfor skal man måle seg i tillegg, ikke fokusere på kun vekt. Du har jo ikke lagt på deg 2 kg siden i går hvis du ikke har spist syyykt mye mat. Anonymkode: ac5db...f1c
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #7 Skrevet 6. april 2017 Jeg skjønner ikke. Veide med idag og da sto det brått at jeg bare hadde gått ned 2kg på 6 uker?? Det kan ikke stemme, siden for noen dager tilbake veide jeg 2 kg mindre enn idag.. Og jeg spiser veldig lite mat Anonymkode: 684e3...324
debattanten Skrevet 6. april 2017 #8 Skrevet 6. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke. Veide med idag og da sto det brått at jeg bare hadde gått ned 2kg på 6 uker?? Det kan ikke stemme, siden for noen dager tilbake veide jeg 2 kg mindre enn idag.. Og jeg spiser veldig lite mat Anonymkode: 684e3...324 Altfor lite konkret her, umulig å si noe på dette. Når på døgnet veide du deg? Hva i alle dager er lite mat? Er du tynn, eller feit nå i forhold til idealvekt? Trener du noe, i tilfellet hva da, hvor mye og hvor intensivt? Bæsja du før du veide deg, evt alle gangene? Her må mer info på banen. Du må definere hva som er lite mat, hvor mange kalorier er det. Gjerne sånn ca om det er fornuftig med tanke på balanse mellom protein, fett og karbohydrater. Når på døgnet du veier deg har veldig mye å si. Avføring og dotur påvirker masse. Har du spist veldig mye karbohydrater sånn plutselig i forhold til normalen kan det lagre mye vann i kroppen. Vekt betyr også lite, kan i hvert fall gjøre det. Derfor kan det være fint å måle mage/midje, lår, armer, hals, bryst og lignende for å se om det krymper.
debattanten Skrevet 6. april 2017 #9 Skrevet 6. april 2017 Ok, men da antar jeg du teller kaloriene feil, med mindre du er ekstremt tynn, lav og gammel. Med så lite kalorier burde du rase ned i vekt, kanskje til og med miste muskelmasse grunnet for lite kalorier. Jeg vil anbefale deg å telle kalorier mer riktig, eller oppsøke lege for hjelp. Selv er jeg 180cm, 78kg og ligger på rundt 1500-2000 kalorier om dagen. Trener en del og går ned 0,5-1kg i uken og har gjort det i snart 2 mnd. Individuelle forskjeller, men du teller nok kaloriene dine feil er mitt beste forslag. Det eller så har du noe feil med stoffskiftet, men det er lite sannsynlig.
bobleplast_ Skrevet 6. april 2017 #10 Skrevet 6. april 2017 Vekten varierer med opp til 2-3 kg hver dag. En god porsjon middag gir deg fort 1 kg "ekstra", men det er jo ikke rent fett selv om baderomsvekten viser at vekten har økt. Vektnedgang er ikke en lineær linje.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #11 Skrevet 6. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke. Veide med idag og da sto det brått at jeg bare hadde gått ned 2kg på 6 uker?? Det kan ikke stemme, siden for noen dager tilbake veide jeg 2 kg mindre enn idag.. Og jeg spiser veldig lite mat Anonymkode: 684e3...324 Har du ikke leste de første svarene i tråden? Vekten kan variere helt naturlig 2 kg på noen dager uten at dette betyr at fettandelen i kroppen har endret seg. Anonymkode: b2380...458
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #12 Skrevet 6. april 2017 Min vekt går opp og ned 3 kg, så er lettere å si at man er i en "range" fremfor et spesifikt tall siden det alltid vil oppstå variasjoner - for eksempel er du ikke nøyaktig 100kg, men 98-102 eller noe i den duren. Det er noe man må leve med for å ikke bli helt sprø Anonymkode: 608fc...2fb
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #13 Skrevet 7. april 2017 Altså veide meg i dag, og da veier jeg 85 bare. Kan jo ikke ha gått ned 3kg på en og en halv måned, med å spise bare 2000 kcal. Kan det bare være at jeg har bygd litt muskler? Anonymkode: 25ba2...9b2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #14 Skrevet 7. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså veide meg i dag, og da veier jeg 85 bare. Kan jo ikke ha gått ned 3kg på en og en halv måned, med å spise bare 2000 kcal. Kan det bare være at jeg har bygd litt muskler? Anonymkode: 25ba2...9b2 Hvorfor skal noen i tråden følge opp hva du kommer med når du ikke svarer på hva folk gir deg tilbakemelding på? Prøv i det minste når folk faktisk svarer deg for å hjelpe.... Jeeeezez Anonymkode: 596ce...f5c 1
Gjest Anthrax Skrevet 7. april 2017 #15 Skrevet 7. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså veide meg i dag, og da veier jeg 85 bare. Kan jo ikke ha gått ned 3kg på en og en halv måned, med å spise bare 2000 kcal. Kan det bare være at jeg har bygd litt muskler? Anonymkode: 25ba2...9b2 Smash - du bygger ikke muskler på å spise i underskudd.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #16 Skrevet 8. april 2017 På 6.4.2017 den 15.01, AnonymBruker skrev: Min vekt går opp og ned 3 kg, så er lettere å si at man er i en "range" fremfor et spesifikt tall siden det alltid vil oppstå variasjoner - for eksempel er du ikke nøyaktig 100kg, men 98-102 eller noe i den duren. Det er noe man må leve med for å ikke bli helt sprø Anonymkode: 608fc...2fb Ja, men nå har vekta mi vært den samme de fire siste dagene, altså 85. Og jeg veide 87 for 3 mnd. Kan da ALDRI ha gått ned så lite?? Veide 83 for noen uker tilbake. Skjønner ikke greia. Og nei jeg spiser ikke mye, spiste 1500 kcal igår og trente hard styrke. Anonymkode: 25ba2...9b2
Raven Emerald Skrevet 9. april 2017 #17 Skrevet 9. april 2017 Ryddet for brudd på retningslinjene for forumet: - Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her. Viser også til deres kilde her (side 187)Raven Emerald, mod. 1
debattanten Skrevet 9. april 2017 #18 Skrevet 9. april 2017 På 8.4.2017 den 12.14, AnonymBruker skrev: Ja, men nå har vekta mi vært den samme de fire siste dagene, altså 85. Og jeg veide 87 for 3 mnd. Kan da ALDRI ha gått ned så lite?? Veide 83 for noen uker tilbake. Skjønner ikke greia. Og nei jeg spiser ikke mye, spiste 1500 kcal igår og trente hard styrke. Anonymkode: 25ba2...9b2 ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå