AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #1 Del Skrevet 2. april 2017 Jeg skal begynne å studere til høsten og ønsker veldig gjerne å få meg noen nye venner, men jeg er veldig introvert og sliter en del med å få venner... Anonymkode: 91013...49c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frukrines Skrevet 2. april 2017 #2 Del Skrevet 2. april 2017 Tving deg selv til å være åpen og utadvendt fra første skoledag. Jeg vet det høres vanskelig og unaturlig ut, men etterhvert kan det hende du går fra å spille en rolle til å faktisk bli sånn Var slik som deg, men tenkte at jeg nå skulle være den jeg ønsket å være. I dag har jeg en god gjeng i klassa, samt at jeg kommer veldig godt overens med resten også. Du trenger selvfølgelig ikke å gå like langt som jeg gjorde, men du må huske at man fort blir litt gjengete. Det lureste er derfor å henge seg på fra dag én og være med på alt som det er mulig å være med på 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #3 Del Skrevet 2. april 2017 Vær med på mye sosialt i begynnelsen! Anonymkode: 5ce92...19c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #4 Del Skrevet 2. april 2017 Bo i kollektiv eller studenthybel med delt kjøkken og eventuelt bad. Begynn å jobb frivillig i minst én studentforening. Disse to til sammen er nærmest garantert at du vil knytte bånd. Nesten om du vil eller ikke. Anonymkode: 38366...2e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #5 Del Skrevet 3. april 2017 Studenttiden er vel den tiden av livet hvor det er aller, aller lettest å få venner. Forferdelig mange av folkene som studerer der er i samme båt som deg; de er på et nytt sted, uten venner, og er på utkikk etter flere venner, samtidig som de som regel er uten mann og barn og derfor har god tid til venner. Meld deg inn studentforeninger. Det er foreninger for omtrent alt, fra friluftsforeninger, turgrupper, studentkor/korps/idrettslag, du kan melde deg som frivillig til å drive studentpuber eller være med i en av de ørten linjespesifikke studentforeningene som som regel er på alle studieforeninger, etc. Jeg synes det er mye lettere å bli kjent med folk når man gjør noe sammen. På fest synes jeg det er vanskelig å få venner, siden jeg som sjenert og introvert ender opp med å gjemme meg i et hjørne. Om man gjør noe aktivt sammen, derimot, glemmer jeg ofte litt at jeg er sjenert. Anonymkode: 949cb...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest impressa Skrevet 3. april 2017 #6 Del Skrevet 3. april 2017 Enig i alt de andre skriver. Vil bare understreke at de første par ukene var veldig viktige der jeg studerte. Fadderuka, bli-kjent-aktiviteter og oppstart på de ulike emnene var kjempestress for meg fordi jeg hadde angst for sånne ting, men hadde jeg ikke presset meg gjennom det hadde jeg gått glipp av mange gode vennskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ymra Skrevet 3. april 2017 #7 Del Skrevet 3. april 2017 Prøv ikke å være redd! Personlig fikk jeg ikke så mange venner i fadderuken på mitt nåværende studium, men derimot gjennom folk jeg møtte i fadderuken. De beste vennenne fikk jeg rett og slett ved å snakke med når undervisningen var i mindre grupper, litt også på forelesning. Vær med på slik undervisning. Og ikke vær redd for å spørre om å ta en kaffe etter forelesning/kurs eller å spise lunsj en dag. Spesielt i starten! Etter noen kaffer og sånn kan du kanskje spørre om dere skal ta noen øl. Følte det var litt skummelt selv, og en kan jo få avslag. Men det er viktig å huske at veldig mange er i samme situasjon, og folk synes generelt det er veldig hyggelig å bli spurt om en kaffe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dricka Skrevet 3. april 2017 #8 Del Skrevet 3. april 2017 Jeg blir egentlig veldig lett kjent med folk. Men jeg har venninner fra før så jeg er ikke veldig overkjørende og "desperat" da jeg møter nye folk. Snakker veldig bra med de og ler med de. Er blid og snakker så da blir man ofte kjent med folk og. Hvis jeg har drukket alkohol snakker jeg veldig lett med alle og da har jeg ofte blitt spurt om jeg vil henge med de noen dager senere fordi de syntes jeg var så hyggelig. Bare vær deg selv og vær interessert. Be folk hjem til deg, be inn til vors f.eks. Men ikke gidd å finn deg i jenter som bare skal være vanskelige og jævlige mot deg. Da dropper du de med en gang. Ikke vær med folk du føler deg utenfor med! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gardermobanen Skrevet 4. april 2017 #9 Del Skrevet 4. april 2017 Man må åpenbart tørre å hilse på folk. Triks nr 2 er å være hyggelig. Følger man de to triksene så er man garantert venner og alle kan jo følge dem også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letterbomb Skrevet 11. april 2017 #10 Del Skrevet 11. april 2017 Vær deg selv - og vær imøtekommende! Jeg er ganske sjenert selv, men det gikk ganske av seg selv da jeg begynte på studier. Jeg hilste, var hyggelig og blid og tvang meg selv til å være litt sosial. Bli med på sosiale ting i begynnelsen, for eksempel i fadderuka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå