imeria Skrevet 2. april 2017 #1 Skrevet 2. april 2017 (endret) Hei, kan jeg ha denne kjolen som gjest i et bryllup? Dresscode er "classy" (kjole/bunad for damer). https://www.zalando.no/closet-sommerkjole-multi-cl921c0af-t11.html?wmc=COM47_1881703 Endret 2. april 2017 av imeria 1
Ulven Skrevet 2. april 2017 #2 Skrevet 2. april 2017 Hvit bunnfarge burde gå fint, men kjolen er temmelig kort og muligens i korteste laget hvis ikke du er veldig lav. Forøvrig ville jeg sendt en mail/SMS og forhørt meg litt om hva brudeparet legger i dresskoden. Classy er ikke en offisiell dresskode, og dermed blir det litt vanskelig å vite hvor pyntet man skal være. 7
imeria Skrevet 2. april 2017 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2017 Jeg er 10 cm kortere enn modellen på bildet, så den ser ikke så kort ut på meg;)
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #4 Skrevet 2. april 2017 Den kjolen er hvit i mine øyne, så jeg syns absolutt ikke du burde velge den! Anonymkode: 0748a...f7f
Honey Dew Skrevet 3. april 2017 #5 Skrevet 3. april 2017 Bruk den. Slike fargeregler forsvinner mer og mer. Det klokeste du kan gjøre, er å spørre bruden. Har du hennes velsignelse, er går det greit. Gjestene klarer å se forskjell på deg og bruden, så sant hun ikke går i samme kjole som deg. 2
Antoinette Skrevet 3. april 2017 #6 Skrevet 3. april 2017 Kjolen var litt kort for bryllup. Det er en høytidelig anledning og ikke en vanlig fest. 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #7 Skrevet 3. april 2017 Ville ikke brukt den selv nei. Jeg er veldig på det å ikke støte andre, så for meg er den for kort, for hvit, og for lite høytidelig Men hør med bruden, du kjenner henne tross alt best Anonymkode: 94a5d...a50 7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #8 Skrevet 3. april 2017 Hør med bruden, den ville vært helt OK til mitt bryllup.. Anonymkode: ed16b...e75
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #9 Skrevet 3. april 2017 Det er ikke classy med kjoler som er såpass korte, selv om du er lavere enn modellen på bildet. Anonymkode: f2e2d...a6f 4
imeria Skrevet 3. april 2017 Forfatter #10 Skrevet 3. april 2017 Hadde håpet å slippe å kjøpe ny kjole, men med alle disse gammeldagse reglene så må jeg vist det...
Silfen Skrevet 3. april 2017 #11 Skrevet 3. april 2017 Den passer jo best til et hagepartybryllup, ikke et der dresskoden tilsvarer bunad. Kjempesøt kjole, men høres ikke ut som den er innenfor. 9
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #12 Skrevet 3. april 2017 Med dresskode på bunadsnivå tenker jeg at classy betyr noe ikke sommerslutt men heller ikke galla - og da blir den kjolen for uformell. Til et typisk sommerbryllup som er mer laidback så hadde den funket greit. Anonymkode: 17f5a...f89 5
Ananas. Skrevet 3. april 2017 #13 Skrevet 3. april 2017 5 minutter siden, imeria skrev: Hadde håpet å slippe å kjøpe ny kjole, men med alle disse gammeldagse reglene så må jeg vist det... Tja, det er lov å forvente en viss standard av gjestene når man byr inn til formelle fester, bryllup eller ei. Kleskoder er ikke nødvendigvis gammeldagse. 6
Grønt blad Skrevet 3. april 2017 #14 Skrevet 3. april 2017 Kjolen er altfor kort for bryllup. Kjoler i bryllup bør gå til kneet, ikke kortere. 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #15 Skrevet 3. april 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke classy med kjoler som er såpass korte, selv om du er lavere enn modellen på bildet. Anonymkode: f2e2d...a6f Ikke classy med knelang kjole? Er du armish? Anonymkode: ed16b...e75 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #16 Skrevet 3. april 2017 1 time siden, Grønt blad skrev: Kjolen er altfor kort for bryllup. Kjoler i bryllup bør gå til kneet, ikke kortere. Men hvis Ts er 10 cm kortere enn modellen er den jo knelang... Anonymkode: ed16b...e75 1
imeria Skrevet 3. april 2017 Forfatter #17 Skrevet 3. april 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvis Ts er 10 cm kortere enn modellen er den jo knelang... Anonymkode: ed16b...e75 Ja den er så og si knelang på meg. Noen få cm over knærne når jeg står, men pga det er så mye folder så dekker den knærne helt når jeg sitter. Bryllupet skal forresten være på en DNT hytte, så det er vel ikke sååå formelt, tror jeg. Vanskelig å si når de bruker en dresscode som "ikke finnes". Men jeg får vel krype til korset og kjøpe meg en knelang kjole i blått eller no...
Gjest Margit Spat Skrevet 3. april 2017 #18 Skrevet 3. april 2017 (endret) Jeg ser overhodet ikke noe galt i stoffet. Det er ingen i hele verden som ville forvekslet den kjolen der med en brudekjole, og dermed er regelen «ikke hvit kjole fordi man ikke skal utkonkurrere bruden» helt og holdent oppfylt. Det jeg ikke liker, er lengden. Men altså, når brudepar velger sånne dustete ikke-eksisterende tøysedresskoder, så har de seg selv å takke hvis gjestene kommer med hummer og kanari av klær. Alle vet at man kler seg pent i bryllup, og dresskodene er der for å gi en veiledning om HVOR pent antrekk man forventer at gjestene ifører seg. Når man dikter opp dresskoden selv, så mister man hele dette poenget. Edit: jeg visste jeg hadde sett blomstrete kjole med hvit bunnfarge på bilder fra et kongelig bryllup. Som du ser: det er ikke stoffet det kommer an på. Når Mette Marit kan bruke en kjole med DET stoffet, i et bryllup som trolig er preget av mye mer formaliteter enn det du skal i, så er det ikke farge og mønster som er et problem med din kjole, heller. (Nå synes jeg det er mye galt med MMs kjole, men det går på at den er utrolig lite kledelig til henne, ikke at den ikke passer anledningen.) Endret 3. april 2017 av Margit Spat
PaperFlower Skrevet 4. april 2017 #19 Skrevet 4. april 2017 4 timer siden, imeria skrev: Ja den er så og si knelang på meg. Noen få cm over knærne når jeg står, men pga det er så mye folder så dekker den knærne helt når jeg sitter. Bryllupet skal forresten være på en DNT hytte, så det er vel ikke sååå formelt, tror jeg. Vanskelig å si når de bruker en dresscode som "ikke finnes". Men jeg får vel krype til korset og kjøpe meg en knelang kjole i blått eller no... Hadde jeg vært deg hadde jeg heller tatt kontakt med bruden og spurt henne direkte. Send henne en link til kjolen, så kan hun få bestemme om den passer eller ikke. Når det er sånne gråsoner, hvor kjolen er litt hvit men samtidig ikke helt hvit... Og den er ikke kort men eller ikke lang... Da er det tryggest å spørre den som bestemmer. I verste fall så får du et nei, og da må du jo skaffe en ny kjole uansett.
Grønt blad Skrevet 4. april 2017 #20 Skrevet 4. april 2017 5 timer siden, PaperFlower skrev: Hadde jeg vært deg hadde jeg heller tatt kontakt med bruden og spurt henne direkte. Send henne en link til kjolen, så kan hun få bestemme om den passer eller ikke. Når det er sånne gråsoner, hvor kjolen er litt hvit men samtidig ikke helt hvit... Og den er ikke kort men eller ikke lang... Da er det tryggest å spørre den som bestemmer. I verste fall så får du et nei, og da må du jo skaffe en ny kjole uansett. Kjolen er da uten tvil kort. Den er lårkort. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå