Gå til innhold

Vondt i hodet og i tennene, hva er dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig, har hatt det mange ganger før, men har masse viktig på skolen denne uken og sitter her å tenker hvor lenge det pleier å vare, men kan ikke huske. 

Symptomer: vondt i hodet, vondt i kjeven/tennene, renner blankt tynt snørr fra nesa, føler meg redusert, nyser, ingen feber. 

Det kan ikke være influensa tror jeg. Kraftig forkjølelse eller bihulebetennelse?  begynte i går når jeg våknet og jeg har som sagt masse viktig på skolen denne uken, oppkjøring om 3 dager.. Får jo ikke lov til å kjøre opp hvis jeg er syk eller redusert.. 

Anonymkode: 00183...b1e

Skrevet

Er du mye bekymret, så vil du gnisse tenner om natten helt ubevist. Da får du vondt i kjever og hode. Du kan løse det med at tannlegen setter inn noe som får kjeven til å slappe av/åpne seg når du ubevist biter tenna sammen.

Mulig det andre er pollen allergi, men da bør du også klø litt i øynene. Elers er det en harmløs forkjølelse.

Men for all del, jeg kan ta feil, jeg er ingen lege.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Nåleputa skrev:

Er du mye bekymret, så vil du gnisse tenner om natten helt ubevist. Da får du vondt i kjever og hode. Du kan løse det med at tannlegen setter inn noe som får kjeven til å slappe av/åpne seg når du ubevist biter tenna sammen.

Mulig det andre er pollen allergi, men da bør du også klø litt i øynene. Elers er det en harmløs forkjølelse.

Men for all del, jeg kan ta feil, jeg er ingen lege.

Takk, tipper på forkjølelse av de alternativene. Verker i hele fjeset mitt. Kan ikke helt huske om det er normalt ved forkjølelse. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være bihulene. Da gjør det vondt i hulrommene som ligger i nesen, i kjeven og i pannen ned mot øynene. Det trenger ikke å være alle på en gang, men test ved å bøye deg fremover. Da pleier det som regel ikke å være noen tvil. 

Anonymkode: 79595...6c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker gnissing av tenner og/eller forkjølelse 

Anonymkode: c45c5...745

AnonymBruker
Skrevet

Forkjølet. 

Anonymkode: dce64...589

AnonymBruker
Skrevet

Høres kun ut som at du er overanstrengt, da er det vanlig å bli redusert, få hodepine og smerte i kjeve.

Trenger ikke nødvendigvis være forkjølelse. Jeg blir slik du beskriver hvis har fått veldig lite søvn, og tviler på at jeg helt tilfeldig blir forkjølet hver gang jeg sover lite eller overanstrenger meg :)

Anonymkode: 1d8de...f4a

AnonymBruker
Skrevet

Bihulebetennelse. Jeg får vondt i tennene når jeg får dette

Anonymkode: 71b70...d3e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å ha det sånn når jeg er forkjøla. Helt vanlig og ikke noe å bekymre seg for! Ta en ibux hvis det blir for ille.

Anonymkode: 6bd42...115

AnonymBruker
Skrevet

Okei, takk dere. Det er definitivt en virus eller bakterieinfeksjon. Renner av nese, nyser, svir og renner av øynene, verker i hodet og tennene/fjeset generelt. Håper virkelig det er forkjølelse som går fort over siden jeg har så mye jeg ikke kan gå glipp av denne uka. Kunne bare ikke helt huske om man kan ha alle de symptomene ved forkjølelse da jeg forbinder det med lett sykdom som sår hals, tett nese og hodepine. 

AnonymBruker
Skrevet

Definitivt bihulebetennelse. Du får ikke vondt i ansiktet og tennene av en vanlig forkjølelse eller influensa. Dessverre tar det ganske lang tid (7-10) dager før en bihulebetennelse går over, men du kommer til å bli bedre om noen dager. Kjør på med nesespray og paracet, så kjenner det litt bedre ut. Får bihulebetennelse kanskje fem ganger i året, og det er ikke så mye annet å gjøre enn å vente på at det går over. I noen tilfeller kan man få antibiotika, men jeg personlig syns det er tullete når du bare har bihulebetennelse

Anonymkode: 8c86e...b49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...