Gå til innhold

Er dette "lov" å spøke med?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt kan tulles med! 

Anonymkode: b1512...c84

• Liker 9
Skrevet (endret)

Synes det er et greit ståsted at alt kan tulles med. Vi hadde jo denne debatten i Norge på 90'tallet også med Anne-Kat Hærland, Espen Thoresen, Kristoffer Schau etc. (Arve Opsahls amputasjon.)

Disse dreit seg jo ut etterhvert med at det plutselig ikke var lov å ha det artig på bekostning av Hærlands rusmisbruk/håpløse kjærlighetsliv, og hvis jeg husker rett, var det noen som slo mynt på Lasse Lindroths død, noe Thoresen et co. ikke syntes var morsomt i det hele tatt. 

Endret av Lurium
  • Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Hvis man skal ta hensyn til alle som kan bli lei seg, så blir det ikke mye moro til slutt.

Skrevet

Selvsagt er det ikke over grensa. Hvis man drar på standup med Ricky Gervais bør man belage seg på såpass, for å si det forsiktig.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Citpensacola skrev:

Selvsagt er det ikke over grensa. Hvis man drar på standup med Ricky Gervais bør man belage seg på såpass, for å si det forsiktig.

Ja, og jeg gleeeder meg til september!:) 

Anonymkode: c3b56...833

Skrevet

Det skulle ikke vært lov. Fy faen blir kvalm.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Døden kan folk i humorbransjen og andre holde seg for god til å spøke med. 

Noen ganger kan det være fristende å ønske andre får oppleve det værrste selv, fordi de da kanskje kan forstå hva de har bedrevet. 

Anonymkode: 2d20d...256

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at det er mange ting du kan spøke med, og at folk blir altfor lett støtt, men dette synes jeg er over grensa.

Hva synes du?

Anonymkode: 1718a...7bd

Spørsmålet er jo publikumet og settingen. Forskjell på om dødbabyvitsen kommer fra presten i begravelsen til babyen enn om den fremføres på et show hvor man bør forvente slike vitser. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Spørsmålet er jo publikumet og settingen. Forskjell på om dødbabyvitsen kommer fra presten i begravelsen til babyen enn om den fremføres på et show hvor man bør forvente slike vitser. 

Man verken bør eller skal forvente at det spøkes med døde babyer når man går på et show for å hygge seg.

• Liker 4
Skrevet (endret)
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man verken bør eller skal forvente at det spøkes med døde babyer når man går på et show for å hygge seg.

Går jeg på et show som heter "De beste vitsene om døde babyer" så må jeg forvente at det fortelles vitser om døde babyer uavhengig av om jeg finner slike vitser morsomme. 

Ricky har fortalt slike vitser en rekke ganger og da burde man vite hva man går til. Går man på et komikershow så sjekker man formen for humor før man går på showet. Det blir som med film. Ikke alle blir underholdt av vold og sex, men da sjekker man merkingen på filmen før man ser den.  

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men man har også et selvstendig ansvar for å sette seg litt inn i hva slags show man kjøper billetter til, og går man for å se Ricky Gervais kan man ikke forvente humor av den politisk korrekte sorten. Da bør man forvente at absolutt alle temaer er fritt vilt. 

Anonymkode: fcc43...7ef

• Liker 1
Skrevet (endret)
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger kan det være fristende å ønske andre får oppleve det værrste selv, fordi de da kanskje kan forstå hva de har bedrevet. 

Ikke kan man spøke om døden, ikke om LGBT, ikke etnisitet, ikke religion, ikke om sykdom. Uansett hva man spøker om vil det alltid være noen som blir fornærmet.

Denne videoen på 02:24 illustrerer dette ganske så godt. (01:04 er ganske morsom)

Endret av herremann
  • Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig kan det tøyses med.Å oppsøke nettsider eller komikere med denne typen humor for så å gjøre et nummer ut av hvor støtt man er blir for dumt. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg vedder alt jeg eier i verden at hver eneste lille vits som noen gang har blitt fortalt, eller kommer til å bli fortalt, vil fornærme noen før eller siden.

- En "knock knock"-vits kan fornærme noen som ble angrepet etter at en annen person sa "knock knock" eller noen som ble angrepet etter at personen banket på døra.

- En vits om en bilulykke kan fornærme noen som selv har vært i en bilulykke eller mistet noen.

- En vits om overvekt kan fornærme noen som har blitt gjort narr av vekten sin.

- En vits om en gul bil kan fornærme noen som en gang ble kidnappet i en gul bil.

- Eller som i denne saken, en vits om døde babyer kan fornærme noen som har mistet babyen sin.

Vi har alle ting vi kan bli fornærmet av, men det som de fleste av oss gjør er å drite i det og gå videre. Man må ikke like alle vitsene til en komiker. Man må ikke være enig i alle meninger og synspunkt med alle. Drit i det og gå videre, for verden roterer absolutt ikke rundt deg og dine opplevelser.

I tillegg vil jeg også slenge meg på det mange har sagt allerede, at man bør vite litt om hva slags humor den komikeren du skal se opptre har. Tåler man ikke mørke vitser får man la være å gå til Ricky Gervais sine show og heller sette på Full House-repriser eller noe... Det er ikke verre enn det.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er så hårsår, ikke oppsøk humorister eller humorsider som spøker med ting du finner støtende. Det burde jo ikke være så skrekkelig vanskelig å ta bittelitt ansvar for seg selv?

• Liker 4
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Personlig synes jeg man kan spøke med alt.

Skrevet
På 2.4.2017 den 18.57, AnonymSjiraff skrev:

Haha, jeg begynte å le høyt av tanken på en prest som bruker død-baby-humor i begravelse. Så fæl jeg er. 

Skrevet

Vi lever i en verden hvor de fleste fremmede ikke bryr seg om følelsene dine, da er det ingen grunn til å bry seg om deres følelser, så spøk så mye du vil sier nå jeg

Skrevet

Ryddet for innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med.

Edie, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...