Gå til innhold

Har prostitusjonsloven i Norge noe for seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du? Tror du det har noen positiv effekt? Eller er det bare noe forbannet tull?

Anonymkode: f5342...17b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Tror du det har noen positiv effekt? Eller er det bare noe forbannet tull?

Anonymkode: f5342...17b

Det er bare feministisk tull.

Anonymkode: e0b4a...a3e

Skrevet

bare tull. at det er lov å selge sex men ikke kjøpe er like dumt som at det er lov å selge kokain men ikke kjøpe. samtidig unngår horer en haug med skatt noe som er ulovelig. prostitusjon burde blitt styrt av staten i bordeller eller lignende så kunne staten tjent inn skattekroner og ting ville blitt gjort på en ordentlig måte også. å drive å straffe menn med 20 000 i bot, de som ellers ikke greier å få seg noe blir litt dumt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes i utgangspunktet det er helt kurant at det er ulovlig å kjøpe sex, men sexkjøpsloven medfører i svært liten grad sanksjoner overfor kundegruppa og går i praksis svært hardt utover de prostituertes sikkerhet og livs- og arbeidsforhold. Så nei, sexkjøpsloven fungerer ikke og bør av hensyn til de prostituertes sikkerhet fjernes så snart som mulig. 

Anonymkode: 46f1b...2b1

Skrevet
41 minutter siden, jeanshora skrev:

Det er noe tull. Alle som ønsker å selge sex må få lov til det.

det er faktisk slik at man må betale skatt av penger man tjener. så det blir ikke lovlig om en prostituert ikke betaler skatt av inntektene. dette er umulig og kontrollere og de fleste gjemmer selvfølgelig unna penger. dette er galt , og det er også galt at horer skal kunne ha 50 k utbetalt uten å betale skatt med ingen utdanning, mens andre kvinner må gå 6 år på skole og tjene mindre og samtidig betale skatt

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for loven vi har fordi man kan ikke straffe en svak gruppe som kanskje ikke har valgt det selv. Men prositusjon burde ikke glamoriseres, det er en drittbransje uansett hvordan du snur og vender på det og jeg tror ikke noen har godt av å jobbe som hore. 

Anonymkode: 7845d...3ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, brownbrown skrev:

å drive å straffe menn med 20 000 i bot, de som ellers ikke greier å få seg noe blir litt dumt. 

i utgangspunktet blir det for dumt at de må betale for at noen gidder å ha sex med dem.

Anonymkode: 7845d...3ea

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, jeanshora skrev:

Det er noe tull. Alle som ønsker å selge sex må få lov til det.

Du har misforstått. Det er lov å selge sex, men ikke kjøpe. Forøvrig bryr loven meg midt bak. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...