AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #1 Skrevet 1. april 2017 Hei Jeg lurer på åssen jeg skal spise for å gå ned i fett og opp i muskler ? Dette er en vanlig matdag for meg. Jeg er foresten 1,53 og 53 kilo. Dette kan kanskje være lite mat for noen, men for meg så er dette mye mat. Frokost: 2 Brødskiver, frukt, ett glass melk og en skyr. Lunsj: Salat. Mellommåltid: Frukt og yoghurt. Middag: Biff, litt ris, grønnsaker og saus. Kveldsmat: er ikke så flink til å spise det ennå. Jeg spiser selfølgelig ikke det samme hver dag Hva kan jeg gjøre annerledes ? Kan jeg unne meg godter i helgene selv om jeg prøver å gå ned i fett ? Hilsen en litt forvirret jente. Anonymkode: 5a4b3...e1e
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #2 Skrevet 1. april 2017 For å få mer muskler må du trene. Anonymkode: 7f1f6...1f5 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #3 Skrevet 1. april 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å få mer muskler må du trene. Anonymkode: 7f1f6...1f5 Glemte å skrive at jeg trener styrke 3 gang i uken hjemme og jogger 2 gang i uken Ts Anonymkode: 5a4b3...e1e
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #4 Skrevet 1. april 2017 Gud bedre, altså. Det er umulig å svare på dette; 1) du oppgir ikke mengde mat, heller ikke type ("saus" kan være så mangt, bruker du ikke pålegg, er salaten din kun grønne blader?) og 2) hva er å "trene styre"? Anonymkode: 66463...11f 5
brownbrown Skrevet 1. april 2017 #5 Skrevet 1. april 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg lurer på åssen jeg skal spise for å gå ned i fett og opp i muskler ? Dette er en vanlig matdag for meg. Jeg er foresten 1,53 og 53 kilo. Dette kan kanskje være lite mat for noen, men for meg så er dette mye mat. Frokost: 2 Brødskiver, frukt, ett glass melk og en skyr. Lunsj: Salat. Mellommåltid: Frukt og yoghurt. Middag: Biff, litt ris, grønnsaker og saus. Kveldsmat: er ikke så flink til å spise det ennå. Jeg spiser selfølgelig ikke det samme hver dag Hva kan jeg gjøre annerledes ? Kan jeg unne meg godter i helgene selv om jeg prøver å gå ned i fett ? Hilsen en litt forvirret jente. Anonymkode: 5a4b3...e1e salat til lunsj ? det var da lite næring i . for å gå ned i vekt men samtidig opp i muskler nabefaler jeg lavkarbo med høyt protein og sundt fett. du må kjenne litt selv hvor lite karbohydrater du bør få i deg. jeg pleier å begynne på f.eks 50 gram per måltid når jeg skal ned og ser etter noen uker om jeg har gått opp eller ned og justerer derreter. protein kan du holde 2 gram pr kg kroppsvekt 1
Beach Skrevet 4. april 2017 #6 Skrevet 4. april 2017 På 2. april 2017 den 1.17, brownbrown skrev: salat til lunsj ? det var da lite næring i . for å gå ned i vekt men samtidig opp i muskler nabefaler jeg lavkarbo med høyt protein og sundt fett. du må kjenne litt selv hvor lite karbohydrater du bør få i deg. jeg pleier å begynne på f.eks 50 gram per måltid når jeg skal ned og ser etter noen uker om jeg har gått opp eller ned og justerer derreter. protein kan du holde 2 gram pr kg kroppsvekt Salat kan da vitterlig være så mangt! Det finnes salater med flere hundre kalorier pga. dressing, olje, ost, bacon, korn/belgfrukter etc.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #7 Skrevet 4. april 2017 Får å bygge mer muskler, så trenger du mat - muskler kan ikke bygges av ingenting. Derfor er det viktig at man får i seg nok av karbohydrater, fett og proteiner. Karbohydrater er veldig viktig får kroppen - veldig mange velger lavkarbo diett, men karbohydrater er så viktig får å ha nok energi til å blant annet trene. Fett kan sees på som snekkeren og proteiner som byggerklosser når det kommer til muskelbygging. Vanlig fordeling av disse næringstoffene er 55% karbohydrater, 20%fett og 15%proteiner. Men dersom du vil bygge muskler, så kan det være greit å bytte ut litt karbohydrater med proteiner. I forhold til trening så er det løfte vekter med såpass tung vekt at du klarer å utføre mellom 8-12 repetisjoner. Hold deg til basic øvelser, det er noe av det beste, men du må gjerne krydre treningen litt får å gjøre det litt gøyere. Og får at dette skal ha noe effekt så burde hver muskelgruppe belastes mellom 2-4 ganger i uka i form av vekt løfting. Høy inensitetstrening som intervaller eller HIIT burde også utføres med tanke på et dette er glimrende får fettforbrenning. Jogging og muskelbygging går ikke i sammen, så fokuser på høy intensitetstrening. Men hvis du finner en annen metode som funker for deg, så bare kjør på! Det er ikke en bestemt måte å gjøre det på, det beste er å eksprimentere litt får å finne hva som funker for deg! Lykke til Anonymkode: 8f720...87b
Inwe Skrevet 4. april 2017 #8 Skrevet 4. april 2017 Fikk utrolig gode resultater da jeg bare spiste fisk på hverdager (altså med ris og tilbehør). Nå prøver jeg noe nytt der jeg spiser vegetarisk og fisk (altså noen dager helt vegetarisk, andre dager fisk). I helgene spiser jeg hva jeg vil. Blir ofte mye junk, sjokolade og øl. Resultatene er uansett bra.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #9 Skrevet 4. april 2017 Hei! Jeg er ingen ekspert på området, men jeg ble ribba på et år! Siste året på høyskolen, hvor trening er en del av skolen. Sammen med studentøkonomien raste jeg ned i vekt på laksemiddagerm med ris og brokoli flere ganger i uken! Anonymkode: a70fa...876
Inwe Skrevet 4. april 2017 #10 Skrevet 4. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Får å bygge mer muskler, så trenger du mat - muskler kan ikke bygges av ingenting. Derfor er det viktig at man får i seg nok av karbohydrater, fett og proteiner. Karbohydrater er veldig viktig får kroppen - veldig mange velger lavkarbo diett, men karbohydrater er så viktig får å ha nok energi til å blant annet trene. Fett kan sees på som snekkeren og proteiner som byggerklosser når det kommer til muskelbygging. Vanlig fordeling av disse næringstoffene er 55% karbohydrater, 20%fett og 15%proteiner. Men dersom du vil bygge muskler, så kan det være greit å bytte ut litt karbohydrater med proteiner. I forhold til trening så er det løfte vekter med såpass tung vekt at du klarer å utføre mellom 8-12 repetisjoner. Hold deg til basic øvelser, det er noe av det beste, men du må gjerne krydre treningen litt får å gjøre det litt gøyere. Og får at dette skal ha noe effekt så burde hver muskelgruppe belastes mellom 2-4 ganger i uka i form av vekt løfting. Høy inensitetstrening som intervaller eller HIIT burde også utføres med tanke på et dette er glimrende får fettforbrenning. Jogging og muskelbygging går ikke i sammen, så fokuser på høy intensitetstrening. Men hvis du finner en annen metode som funker for deg, så bare kjør på! Det er ikke en bestemt måte å gjøre det på, det beste er å eksprimentere litt får å finne hva som funker for deg! Lykke til Anonymkode: 8f720...87b Hva med de siste 10% av makronene? Jeg har forresten lært at man bør fordele 40% protein, 40% karbo og 20% fett for å bygge optimalt, men kan godt hende jeg er feillært. Proteinene er uansett viktigst for musklene. Når det kommer til trening er det vel lurt å variere høyrep og lavrep? Jeg har en uke med 3-5 rep og en uke med 10-15 rep og tar de annenhver gang. Satt opp av PT/treningsveileder som følger meg så nøye som det går (samboeren). Ofte er mindre intensiv kardiotrening bedre om man skal bygge, men man trenger det ikke for å gå ned i fettprosent. En spinningtime i uka holder i massevis. Jeg kan noe, men ikke alt. Dette er mer hva min samboer sier. Jeg har aldri hatt bedre resultater. Han selv slår sine kamerater med coacher til tross for et dårlig kosthold i helgene.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #11 Skrevet 5. april 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er ingen ekspert på området, men jeg ble ribba på et år! Siste året på høyskolen, hvor trening er en del av skolen. Sammen med studentøkonomien raste jeg ned i vekt på laksemiddagerm med ris og brokoli flere ganger i uken! Anonymkode: a70fa...876 Hva du spiser er av mindre betydning. Det er mengdene som avgjør om vekten går opp eller ned. Anonymkode: 42253...a16 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå