Gå til innhold

Hvor er det "best" å bo i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har studert i utlandet de siste årene og neste år skal jeg flytte tilbake til Norge igjen. Jeg og samboeren har snakket litt om hvor i Norge vi ønsker å bo, vi kommer begge fra Trøndelag og planen hele tiden var å flytte tilbake til Trøndelag og mest sannsynlig Trondheim. Men i det siste så har vi skjekket litt rundt på nettet for andre plasser å bosette seg, og det er såå mange fine flotte plasser der ute. Vi tenker sør for Trøndelag og ikke på vestlandet. Spesielt Vestfold og Østfold synes jeg virker veldig fint, men usikker hvordan det er med jobbmuligheter for to nyutdannede der?... Hva er deres erfaringer? Mtp på boligpris, jobbmuligheter og byer/tettstedene generelt :D 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Østlandet er fint, og jeg som da er fra Vestfold og Sandefjord anbefaler jo da dette stedet om du vil flytte til Østlandet.

Sandefjord er en pen by, deilig strender, og jeg vil si at her er det gode jobbmuligheter. Nå vet ikke jeg hva dere er utdannet som, men er masse jobber generelt på østlandet. 
Jeg har bodd på nord-vestlandet et års tid nå med min mann, og han søkte ny jobb, og hadde mange flere jobbmuligheter her på østlandet enn der oppe. Så vi flyttet nedover! 

Anonymkode: 604fc...b0d

• Liker 1
Skrevet

Oslo er veldig bra, men litt dyrt.

AnonymBruker
Skrevet

Bærum eller Asker. 

Anonymkode: cedbd...14a

Skrevet

Det kommer helt an på hvilken livsfase du er i. 

Som single student var det flott å bo i storby.  Da jeg ble mor, og fikk familie, var by ikke det jeg ønsket lenger.  Reisen til og fra jobb tok altfor lang tid, og samværet med barna ble altfor kort.  Jeg ønsket heller ikke at barnas ungdomstid skulle bli uoversiktlig, som det gjerne blir om man bor i by. 

Vi flyttet, og det har vi aldri angret på.  Klimaet er ikke som der jeg var, men mye veier opp. 

AnonymBruker
Skrevet

Sogn og fjordane. Eneste ulempen er at du blir hatet av Østlandet.

Anonymkode: 9630a...f7a

AnonymBruker
Skrevet

Vestfold er bra! 

Jobbmarkedet avhenger av hvilken utdanning dere har. Men det er uansett kort tid med tog til f.eks Oslo. 

Anonymkode: 886d2...d53

Skrevet

Kongsvinger 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil slå et slag for innlandet faktisk. Man har alle fire årstidene, trenger aldri å være redd for at det ikke skal være hvit jul, det er masse nydelig natur her, frisk luft, kjempevarmt om sommeren. Veldig deilig :) Men det er ikke så mye jobber her tror jeg, selv om det kommer an på hva du søker jobb innen. 

Anonymkode: 55b51...f44

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trives i Vestfold. Har bodd i Sandefjord, Horten og nå Tønsberg.  Tønsberg er best :)

Anonymkode: 22f5b...081

Gjest Selfie
Skrevet

Fagernes i Valdres ville jeg valgt! Utrolig idyllisk hele året. Men det kommer an på jobbmulighetene da. Hva er dere utdannet til?

AnonymBruker
Skrevet

Kan anbefale Vestfold, og spesielt Tønsberg. Da kan dere søke jobber i hele Vestfold, Drammen (også kort vei) eller Oslo. Til Oslo går deg også direktetog nå som tar 1 time og 4 min!

Anonymkode: ef122...f34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...