Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lukas, 11 mnd i morgen...har nok fått den stygge omgangsyke! :-? Skjønte det ikke før i dag, som han både har kastet opp og hatt diare..flere ganger. Han er glad og fornøyd -traller på en melodi akkuarat nå :ler: ..Ingen feber..

Som sagt ,i går trodde vi det var fordi han fikk smake risengrynsgrøt på onsdag...derfor fikk han vanlig med mat, men spiste lite da. I dag har han fått mme 210 m på morgenen og litt brød til lunsj..og etter det kom det jo både opp og ut igjen.. :roll:

Spm er skal jeg kun gi han drikke nå, eller prøve meg fram eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilby han masse å drikke.

Det er ikke så farlig om han går et døgn eller to uten å få i han noe særlig mat, men væske derimot er viktig!

Drikker han MME? I så fall ville jeg gitt det også noen ganger i løpet av dagen hvis han vil ha det. Det er det jo en del næring i.

Salte kjeks (Ritz f.eks.) eller saltstenger, salt binder væsken i kroppen.

Farris blandet med eplemost skal visst også være bra.

Skrevet

Jag skulle inte ge salta kex, man ska vara försiktig med salt till små barn, deras njurar klarar inte av för mycket salt.

På svenska apotek kan man köpa vätskeersättning med rismjöl från Semper.

Vätskeersättningen tas upp av kroppen och hjälper till att återställa salt. och vätskebalansen (läser på asken). Den blandas till ungeför som MME eller välling och ges på flaska eller kopp.

I sverige är det vanligt med välling. Majsvälling är bra för lösa magar.

Blåbärssoppa - har uppstoppande effekt. Här kan man göra soppa enligt anvisning på en barnmatsburk med blåbärspuré.

Man bör också undvika allt för fiberrik mat när de är lösa i magen.

Vi gav också Malvin lite kolsuspension, aktivt kol. Det finns också att köpa på apotek och hjälper till att suga åt sig farliga ämnen (vid förgiftningar) men i mindre doser (enligt flaskan) kan det hjälpa vid diarréer.

Så länge som han är glad är det bra :)

Var uppmärksam på att han kissar - gör han inte det får han inte i sig tillräckligt med vätska. Malvin kissade knappt på två dagar.. :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...