Xantippe Skrevet 17. desember 2004 #1 Skrevet 17. desember 2004 Trenger litt Excel-hjelp (norsk). Jeg skal lage et timelisteskjema der: Hvis B2-B366 er lik lørdag eller søndag, så skal C2( til C366) være =0 og ellers skal C2 (til C366) være =8. Og så får jeg ikke argumentene i formelen til å stemme. Prøver å holde sånn litt styr på timene mine så sjefen ikke sluker meg hel.... Kan noen være behjelpelige?
Gjest Anonymous Skrevet 18. desember 2004 #2 Skrevet 18. desember 2004 Lag formelen i C2 først, og nå den fungerer, kan du bare gripe tak i det lille "håndtaket" nede til høyre på cellen med musen, og dra den utover C3-C366. Det er en stund siden jeg brukte Excel, men i OpenOffice Calc blir formelen i C2 seende slik ut; =IF(OR(B2="lørdag";B2="søndag");0;8) Hvis du har norsk Excel, må IF byttes ut med HVIS, og OR med ELLER. Og i Excel må man bruke komma i stedet for semikolon. Prøv dette: =HVIS(ELLER(B2="lørdag",B2="søndag"),0,8)
Gjest Anonymous Skrevet 18. desember 2004 #3 Skrevet 18. desember 2004 ...og nei, formlene skal ikke avsluttes med smilefjes. Det skal stå et åttetall etterfulgt av en sluttparentes.
Xantippe Skrevet 18. desember 2004 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2004 Takker og bukker Virker som bare det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå