Gå til innhold

Hvilken klasse tilhører jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vokste opp med en ufør mor og stefar som jobbet i butikk.

Jeg begynte selv å jobbe da jeg gikk på videregående, jobbet mye, og fullførte en mastergrad ved universitetet. Kjøpte bolig rett etter studiene, har nedbetalt både boliglånet og studielånet uten hjelp. Er i dag gjeldsfri, tjener i overkant av 500.000 og er 30 år.

Nettverket mitt består av folk fra alle samfunnslag. Liker å lese, men har ikke egen bokhylle hjemme. Trener og spiser sunt, er pen i språket og klærne, men kjøper ikke dyre ting.

Anonymkode: 7d128...93c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eeeehhh.

Anonymkode: f42df...4f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

30 års krise klassen

Anonymkode: 5d7c9...fec

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du høres førsteklasses ut, synes jeg. 

Anonymkode: 664cb...238

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som kan svare seriøst? Så at en annen hadde opprettet samme tråd her inne og ble nysgjerrig på meg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Tredve klasse

Anonymkode: 4c40b...24f

AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig ingen på kg som klarer å svare ordentlig?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du på død og liv sette deg selv i en bås? Holder det ikke å bare være den du er enn å tenke på hvilken samfunnsklasse du er i? Styrk din egen identitet og tro på deg selv, så blir ikke sånt viktig lengre

Anonymkode: 134e1...62b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du på død og liv sette deg selv i en bås? Holder det ikke å bare være den du er enn å tenke på hvilken samfunnsklasse du er i? Styrk din egen identitet og tro på deg selv, så blir ikke sånt viktig lengre

Anonymkode: 134e1...62b

Det er ikke viktig i det heletatt, jeg er bare nysgjerrig. Må alt drive å kveruleres ved, hvorfor ikke bare svare på spørsmålet.

Skrevet

Jeg kan prøve meg på å putte deg i en klasse-bås med min håndfull studiepoeng i sosiologi ;)

Men du gir ikke mye info. Økonomisk middelklasse, men kulturell.. hvem vet. 

Hva studerte du, og hva er ditt yrke?

Hvor bor du? 

Hva var den siste boka du leste? 

Hva stemmer du, hvilke medier bruker du jevnlig, hvilken bil kjører du, hvilken sofa har du, hvilket kjøleskap har du og hvilken mat foretrekker du å lage og spise?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags mastergrad har du da? Mastergrad i juss/økonomi  er noe annet enn en mastergrad i sosiologi. 

Anonymkode: 3c3ce...973

Skrevet

Klasser? Jeg tenderer ikke mot å kategorisere folk i klasser. Hvordan du er som menneske og medmenneske er viktigere.

AnonymBruker
Skrevet

4 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Jeg kan prøve meg på å putte deg i en klasse-bås med min håndfull studiepoeng i sosiologi ;)

Men du gir ikke mye info. Økonomisk middelklasse, men kulturell.. hvem vet. 

Hva studerte du, og hva er ditt yrke?

Hvor bor du? 

Hva var den siste boka du leste? 

Hva stemmer du, hvilke medier bruker du jevnlig, hvilken bil kjører du, hvilken sofa har du, hvilket kjøleskap har du og hvilken mat foretrekker du å lage og spise?

Flott takk :)

Er en blanding av sosialarbeider og saksbehandler, jobber også med noe juridisk. Utdannet innenfor sosialfag og pedagogikk.

Bor i Oslo, en fin og rolig plass utenfor sentrum med litt "grønt", ønsker ikke være mer spesifikk her.

Leste sist en kriminaldokumentar.

Leser avisen daglig, samt nettavisen, bruker mobil, mail og facbook for meldinger.

Kjører kollektiv, ikke bil. Sofa fra IKEA, har Bosch kjøleskap, liker å spise salat, grønnsaker fisk, egg og kylling.

Gjest Sugemerke
Skrevet

I Norge deler vi ikke inn etter lag og klasser.

AnonymBruker
Skrevet

Du høres helt middelmådig ut. Som en normale naboen i gata. Så... middelklasse?

Anonymkode: 5319e...aa1

Skrevet

Man kaller det vel heller samfunnslag. Helt normal vil jeg tro.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flott takk :)

Er en blanding av sosialarbeider og saksbehandler, jobber også med noe juridisk. Utdannet innenfor sosialfag og pedagogikk.

Bor i Oslo, en fin og rolig plass utenfor sentrum med litt "grønt", ønsker ikke være mer spesifikk her.

Leste sist en kriminaldokumentar.

Leser avisen daglig, samt nettavisen, bruker mobil, mail og facbook for meldinger.

Kjører kollektiv, ikke bil. Sofa fra IKEA, har Bosch kjøleskap, liker å spise salat, grønnsaker fisk, egg og kylling.

Mente mer sånn om du hører på P2 eller P4, leser VG eller Morgenbladet, ser på TV3 eller NRK1 osv. 

Integrert kjøleskap, dobbelt kjøleskap med digital display og isbitmaskin eller et hvitt med masse magneter på.. 

Hvilke matretter eller kjøkken, ikke hvilke ingredienser. 

Og hva stemmer du?

Meeen sånn uansett, fikk litt mer info nå, jeg tenker du er nedre middelklasse, utdannelsen og yrket ditt dytter deg over på den siden med mer kulturell kapital.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Mente mer sånn om du hører på P2 eller P4, leser VG eller Morgenbladet, ser på TV3 eller NRK1 osv. 

Integrert kjøleskap, dobbelt kjøleskap med digital display og isbitmaskin eller et hvitt med masse magneter på.. 

Hvilke matretter eller kjøkken, ikke hvilke ingredienser. 

Og hva stemmer du?

Meeen sånn uansett, fikk litt mer info nå, jeg tenker du er nedre middelklasse, utdannelsen og yrket ditt dytter deg over på den siden med mer kulturell kapital.

Hehe ok skjønner ;)

Leser Dagens Næringsliv og Aftenposten.

Ser på TV Norge, NRK, TV3 og TV2

Hører på alt mulig på radio.

Har integrert kjøleskap.

Går mye i gresk mat.

Stemmer høyre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...