Gå til innhold

Hvilket religiøse utfordringer møter du og barnet ditt på skolen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke er religiøs synes du kanskje det blir mye religion på skolen i visse sammenhenger, hvilket plager deg mest og hva er greit?

Om du er religiøs vil du kanskje at barnet ditt skal få muligheten til å utøve den mer på skolen? Om barnet ditt ikke spiser svin for eksempel, hvordan gjør dere det i heimkunnskapstimene? blir det tatt hensyn til?

Anonymkode: 1b45f...881

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke er religiøs synes du kanskje det blir mye religion på skolen i visse sammenhenger, hvilket plager deg mest og hva er greit?

Om du er religiøs vil du kanskje at barnet ditt skal få muligheten til å utøve den mer på skolen? Om barnet ditt ikke spiser svin for eksempel, hvordan gjør dere det i heimkunnskapstimene? blir det tatt hensyn til?

Anonymkode: 1b45f...881

Jeg er ikke religiøs. Det eneste jeg har opplevd som jeg ikke synes er greit er når en lærer fremstiller religion som fakta. Skolegudstjeneste er helt greit, da er det presten som forteller, og vi har ikke noe problem med å forklare barnet vårt at presten sier dette fordi han tror på det, mamma og pappa tror noe annet, og du kan velge selv hva du tror.

Men når en lærer fremstiller det som den eneste sannheten blir det straks verre fordi vi oppdrar barnet vårt til å høre på lærerne og at det lærerne sier er riktig...

Objektiv informasjon skal det imidlertid mye til at det blir for mye av.

Anonymkode: 6170f...c08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen. Selv ikke etter årevis å ha hatt barna i en statskirkelige Menighetsbarnehage (udøpte, fra ateistisk hjem). De positive opplevelsene derfra (og fra egen skolegang), gjør at jeg spør interessert om hva de lærer i KRLE og melder dem alltid på skolegudstjenestene. Ingen utfordringer. Til nå kan de kalles agnostikere, og de har et bevisst og uproblematisk forhold til religion, tradisjon, kultur og ritualer/serimonier. 

Anonymkode: 2ffc6...8d5

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

fordi vi oppdrar barnet vårt til å høre på lærerne og at det lærerne sier er riktig...

Anonymkode: 6170f...c08

Oi,,,virkelig?!

Høres meget skremmende ut.

Anonymkode: 77cd0...a06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...