AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #21 Del Skrevet 2. april 2017 28 minutter siden, Leo skrev: Eføy kan jeg være med på. Det er en sær møkkaplante som jeg har fått både meldugg og lus på! Unntaket er noen økologiske, norskproduserte som har mindre flikete og litt lysere grønne blader enn de vanlige. De overlever faktisk hos meg til og med. Eføy har jeg gitt opp inne, men den holder seg veldig fint ute på verandaen hele sommeren. Anonymkode: 1b918...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 2. april 2017 #22 Del Skrevet 2. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har hatt porselensblomst i over 20 år og aldri hatt lus, hatt lus på andre planter, men aldri den. Anonymkode: 1b918...176 Flott for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 2. april 2017 #23 Del Skrevet 2. april 2017 31 minutter siden, Leo skrev: Eføy kan jeg være med på. Det er en sær møkkaplante som jeg har fått både meldugg og lus på! Unntaket er noen økologiske, norskproduserte som har mindre flikete og litt lysere grønne blader enn de vanlige. De overlever faktisk hos meg til og med. Haha, ja eføy er djevelens verk Synd igrunn for jeg synes den er veldig dekorativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #24 Del Skrevet 2. april 2017 15 timer siden, Raindrops skrev: Porselensblomst er veldig utsatt for luseangrep, så personlig ville jeg gått for en annen. Men generelt er det greit å se etter planter med tykke blader, da de vil trenge mindre vann, f.eks smaragdpalme Her er en til som aldri har hatt eller sett lus på porselensblomst, tross å ha bodd i hus med dem i over 40 år. (Kan det ha med kultivar/underarter å gjøre? De jeg har levd med har vært gamle planter og avleggere av de samme gamle plantene. Jeg har bodd med 2-3 generasjoner porselensblomst som stammer fra planta bestemor hadde når jeg vokste opp.) Anonymkode: 11989...7dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 2. april 2017 #25 Del Skrevet 2. april 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er en til som aldri har hatt eller sett lus på porselensblomst, tross å ha bodd i hus med dem i over 40 år. (Kan det ha med kultivar/underarter å gjøre? De jeg har levd med har vært gamle planter og avleggere av de samme gamle plantene. Jeg har bodd med 2-3 generasjoner porselensblomst som stammer fra planta bestemor hadde når jeg vokste opp.) Anonymkode: 11989...7dd Det er godt mulig. Det kan også være leverandøren vår som rett og slett har dårlig kvalitet på plantene, så isåfall vil jeg bare anbefale å ikke kjøpe porselensblomst fra Plantasjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresia Skrevet 3. april 2017 #26 Del Skrevet 3. april 2017 smaragdpalme er min favoritt. jeg har 2 stk og vanner dem ekstremt sjeldent ellers har jeg klart å holde i live diverse sukkulenter og kaktuser. pengetre f.eks. er veldig lettstelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå