Ellam Skrevet 1. april 2017 #1 Del Skrevet 1. april 2017 Og gjerne "oppskrift"😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #2 Del Skrevet 1. april 2017 Inne eller ute? Anonymkode: e4ed3...e51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #3 Del Skrevet 1. april 2017 Porselensblomst. Tåler å tørke ut, får et gult blad når de har vært tørre altfor lenge. Men blomstrer i sommerhalvåret. Veldig lettstelt, en skvett vann i ny og ne holder. Fredslilje er ikke kravstor. Men kan få litt brune bladspisser. Diverse sukkulenter er lettvinte og trenger lite vann. Anonymkode: 1b918...176 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 1. april 2017 #4 Del Skrevet 1. april 2017 (endret) Alt av sukkulenter. Endret 1. april 2017 av Perle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #5 Del Skrevet 1. april 2017 http://www.vg.no/forbruker/hagestell/fem-hardfoere-for-ungkarer/a/102598/ Jeg har Svigermors Tunge og Blankblad, vanner dem alt fra hver 14 dag til 1 gang i måneden. De har overlevd meg i 8 år, så de er ikke så vanskelig å holde liv i. Anonymkode: ff3c2...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellam Skrevet 1. april 2017 Forfatter #6 Del Skrevet 1. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Inne eller ute? Anonymkode: e4ed3...e51 Inne😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellam Skrevet 1. april 2017 Forfatter #7 Del Skrevet 1. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Porselensblomst. Tåler å tørke ut, får et gult blad når de har vært tørre altfor lenge. Men blomstrer i sommerhalvåret. Veldig lettstelt, en skvett vann i ny og ne holder. Fredslilje er ikke kravstor. Men kan få litt brune bladspisser. Diverse sukkulenter er lettvinte og trenger lite vann. Anonymkode: 1b918...176 Takk😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellam Skrevet 1. april 2017 Forfatter #8 Del Skrevet 1. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: http://www.vg.no/forbruker/hagestell/fem-hardfoere-for-ungkarer/a/102598/ Jeg har Svigermors Tunge og Blankblad, vanner dem alt fra hver 14 dag til 1 gang i måneden. De har overlevd meg i 8 år, så de er ikke så vanskelig å holde liv i. Anonymkode: ff3c2...b92 Super link! Takk😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #9 Del Skrevet 1. april 2017 Asparges. Flott bladverk og tåler tørr jord. Jeg vanner ca. Hver 10.dag. Anonymkode: bd29b...de5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cesil Skrevet 1. april 2017 #10 Del Skrevet 1. april 2017 En slik. Har hatt to slike i åtte år og de lever fortsatt. Får vann toppen en gang i måneden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #11 Del Skrevet 1. april 2017 Beregne. Men den trenger mye vann. Ellers liker jeg bambus pinner som ikke trenger jord du setter dem bare i en vase med litt glassperler Anonymkode: 686fc...c6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #12 Del Skrevet 2. april 2017 Gullranke Anonymkode: cdcff...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 2. april 2017 #13 Del Skrevet 2. april 2017 Porselensblomst er veldig utsatt for luseangrep, så personlig ville jeg gått for en annen. Men generelt er det greit å se etter planter med tykke blader, da de vil trenge mindre vann, f.eks smaragdpalme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 2. april 2017 #14 Del Skrevet 2. april 2017 Hva med litt urter i kjøkkenvinduet eller på kjøkkenbenken. Kjøp en pose med frø, og putt det oppi en lite potte med jord. Så vokser det helt av seg selv og du kan bruke det til maten du lager. Det er mye kulere enn tørket krydder. Og selvfølgelig det er dekorativt og lukter godt. Du trenger bare sette dem i kjøkkenvasken av og til, så trekker de opp vannet de trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #15 Del Skrevet 2. april 2017 Monstrea og fredsliljer overlever hos meg Anonymkode: 935ae...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 2. april 2017 #16 Del Skrevet 2. april 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: http://www.vg.no/forbruker/hagestell/fem-hardfoere-for-ungkarer/a/102598/ Jeg har Svigermors Tunge og Blankblad, vanner dem alt fra hver 14 dag til 1 gang i måneden. De har overlevd meg i 8 år, så de er ikke så vanskelig å holde liv i. Anonymkode: ff3c2...b92 Jeg er tydeligvis verre enn den verste ungkar for det er flere av disse som ikke klarer seg så bra hos meg Nå står det da også nevnt under flere av dem at de må vannes jevnlig og det er jo akkurat på det punktet det skjærer seg... De som klarer seg hos meg er svigermors tunge, blankblad/garderobeplante og porselensblomst/hoya. De tåler vanning etter innfallsmetoden (Oj, nå må jeg vanne blomstene. Eh... Tar det i morgen. Og så går det en uke eller to til neste gang jeg kommer på det og virkelig gjør det) og tåler tydeligvis lite lys. (Glemte en blankbladplante under en jakke i to - tre måneder og den har aldri vært så fin!). 11 timer siden, Raindrops skrev: Porselensblomst er veldig utsatt for luseangrep, så personlig ville jeg gått for en annen. Men generelt er det greit å se etter planter med tykke blader, da de vil trenge mindre vann, f.eks smaragdpalme Hmm... Jeg har ganske mange av dem nå og det hadde vi hjemme da jeg vokste opp også. Har aldri sett en eneste lus på dem. Du vet det kanskje, men for de som ikke vet det er smaragdpalme er bare et annet, og mye brukt. navn på blankblad/garderobeplante. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 2. april 2017 #17 Del Skrevet 2. april 2017 2 minutter siden, Leo skrev: Hmm... Jeg har ganske mange av dem nå og det hadde vi hjemme da jeg vokste opp også. Har aldri sett en eneste lus på dem. Du vet det kanskje, men for de som ikke vet det er smaragdpalme er bare et annet, og mye brukt. navn på blankblad/garderobeplante. Det er jo kjempebra jeg jobber på plantasjen, og når vi har luseangrep kan du banne på at synderen er enten porselensblomst eller eføy, så det er derfor jeg har dem litt opp i halsen tror jeg, og ikke har lyst til å ha dem hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 2. april 2017 #18 Del Skrevet 2. april 2017 3 minutter siden, Raindrops skrev: Det er jo kjempebra jeg jobber på plantasjen, og når vi har luseangrep kan du banne på at synderen er enten porselensblomst eller eføy, så det er derfor jeg har dem litt opp i halsen tror jeg, og ikke har lyst til å ha dem hjemme Eføy kan jeg være med på. Det er en sær møkkaplante som jeg har fått både meldugg og lus på! Unntaket er noen økologiske, norskproduserte som har mindre flikete og litt lysere grønne blader enn de vanlige. De overlever faktisk hos meg til og med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #19 Del Skrevet 2. april 2017 31 minutter siden, Leo skrev: Jeg er tydeligvis verre enn den verste ungkar for det er flere av disse som ikke klarer seg så bra hos meg Nå står det da også nevnt under flere av dem at de må vannes jevnlig og det er jo akkurat på det punktet det skjærer seg... De som klarer seg hos meg er svigermors tunge, blankblad/garderobeplante og porselensblomst/hoya. De tåler vanning etter innfallsmetoden (Oj, nå må jeg vanne blomstene. Eh... Tar det i morgen. Og så går det en uke eller to til neste gang jeg kommer på det og virkelig gjør det) og tåler tydeligvis lite lys. (Glemte en blankbladplante under en jakke i to - tre måneder og den har aldri vært så fin!). Neida! Jeg hadde en kaktus som døde fordi jeg vannet den for lite. Anonymkode: ff3c2...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #20 Del Skrevet 2. april 2017 12 timer siden, Raindrops skrev: Porselensblomst er veldig utsatt for luseangrep, så personlig ville jeg gått for en annen. Men generelt er det greit å se etter planter med tykke blader, da de vil trenge mindre vann, f.eks smaragdpalme Har hatt porselensblomst i over 20 år og aldri hatt lus, hatt lus på andre planter, men aldri den. Anonymkode: 1b918...176 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå