Frøken888 Skrevet 1. april 2017 #1 Skrevet 1. april 2017 Hvorfor er dette et standard svar for de som aldri/sjeldent får seg kjæreste? Jeg leser det ofte i ulike tråder at HI sikter for høyt. At hun burde prøve seg på litt mindre pene menn/damer. Hva er det for et svar? Jeg er ikke skjønnheten selv og overvektig, samtidig har jeg selvtilliten på plass. Jeg flørter med det jeg vil og har ikke hatt problemer med å få meg kjæreste. Samtidig har mine venninner sakt noe alla det samme. Hvilket grunnlag har dere til å si at et menneske sikter for høyt? Jeg syns det er et slemt svar for de som allerede har det litt tungt. 7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #2 Skrevet 1. april 2017 Det er menn som påstår dette om kvinner. Gjerne de bitre som sikter for høyt selv. Anonymkode: 54891...7b5 6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #3 Skrevet 1. april 2017 Enig med over. Ingenting som tyder på at kvinner generelt sikter for høyt. Heller det motsatte. Ikke akkurat får par av typen pen, driftig, inntelligent kvinne med upen, og ubrukelig mann. Anonymkode: 29015...96f 2
Frøken888 Skrevet 1. april 2017 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2017 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er menn som påstår dette om kvinner. Gjerne de bitre som sikter for høyt selv. Anonymkode: 54891...7b5 Jeg har aldri hørt en mann si noe slikt. Jeg har kun erfaringer fra mine venninner og trådsvarer her inne. Som er i flertall når det kommer til kvinneligesvar. Hva definerer andre hva som er å sikte for høyt? Det er jo bare snakk om sitt eget syn på andres utseende og personlighet. Hi Endret 1. april 2017 av Frøken888 Skrivefeil 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 1. april 2017 #5 Skrevet 1. april 2017 Vel, på en måte er det veldig logisk. Hvis du ikke får det du vil ha, er du for optimistisk med tanke på hva du kan få. På en annen side tror jeg det er veldig lett for folk som gjør ting på riktig måte, å ikke forstå at andre ikke klarer å gjøre det på riktig måte de også. Man har jo så lett for det selv, så hvorfor er det da så vanskelig for andre? Et godt eksempel synes jeg er en person med høy markedsverdi på partnermarkedet som er flink til å markedsføre seg selv, kontra en med samme verdi, men som er mye dårligere til å markedsføre seg. Det er klart at det er lett for den første, som markedsføringen faller naturlig for, å anta at en selv har mye høyere verdi enn nummer to.
*melis* Skrevet 1. april 2017 #6 Skrevet 1. april 2017 Jeg mener man må få lov til å sikte så høgt man bare vil; valg av kjæreste er tross alt et av de aller største valgene man tar i løpet av livet og da synes jeg ikke man skal ta til takke med noe som bare er "greit nok". Samtidig blir jeg litt oppgitt over de som har krav til en partner som de selv ikke kan innfri, feks. de som bare går etter sporty og veltrente kvinner/menn mens de selv er en overvektig sofagris. Sier ikke at det gjelder deg altså, men man må se litt på hva man kan tilby en kjæreste også, og foreta justeringer deretter 8
Frøken888 Skrevet 1. april 2017 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2017 8 minutter siden, Herr Heftig skrev: Vel, på en måte er det veldig logisk. Hvis du ikke får det du vil ha, er du for optimistisk med tanke på hva du kan få. På en annen side tror jeg det er veldig lett for folk som gjør ting på riktig måte, å ikke forstå at andre ikke klarer å gjøre det på riktig måte de også. Man har jo så lett for det selv, så hvorfor er det da så vanskelig for andre? Et godt eksempel synes jeg er en person med høy markedsverdi på partnermarkedet som er flink til å markedsføre seg selv, kontra en med samme verdi, men som er mye dårligere til å markedsføre seg. Det er klart at det er lett for den første, som markedsføringen faller naturlig for, å anta at en selv har mye høyere verdi enn nummer to. Hvorfor skal man nedgradere seg selv med tanke på dating/forhold? Jeg er nok av den optimistiske typen, men hadde jeg ikke hvert det så kunne jeg ikke hvert meg selv. Hvorfor skal folk gå rundt og tenke at han/hun er for bra for meg så jeg må gå ned et hakk? Jeg kan forstå sammenligningen din med bra og dårlig markedsføring. Hadde ikke jeg følt at jeg hadde en god verdi som selger så hadde nok mine utsikter på datingmarkedet hvert dårligere. Alikevel er det ingen som burde tenke at de sikter for høyt. Det er min mening så klart 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #8 Skrevet 1. april 2017 8 minutter siden, Frøken888 skrev: Hvorfor skal man nedgradere seg selv med tanke på dating/forhold? Jeg er nok av den optimistiske typen, men hadde jeg ikke hvert det så kunne jeg ikke hvert meg selv. Hvorfor skal folk gå rundt og tenke at han/hun er for bra for meg så jeg må gå ned et hakk? Jeg kan forstå sammenligningen din med bra og dårlig markedsføring. Hadde ikke jeg følt at jeg hadde en god verdi som selger så hadde nok mine utsikter på datingmarkedet hvert dårligere. Alikevel er det ingen som burde tenke at de sikter for høyt. Det er min mening så klart Det er kanskje feil å si sikte for "høyt", da det til en viss grad er subjektivt hva som er attraktivt. Men når noen sier dette, så leser jeg det som at man kanskje skal revurdere hvorvidt man vil ha en partner med den klassiske "smørbrødlisten". Ikke fordi man skal finne seg noen man ikke er tiltrukket av, men fordi man kommer best ut av det om man velger partnere i tråd med hva som sannsynligvis gjør en lykkelig i det lange løp, ikke bare hva man finner attraktivt der og da. Nå er det jo slik at mange kvinner og menn er tiltrukket av de samme tingene. Og dersom man, f.eks. som kvinne, er fastgrodd i at han skal være min. 180, ha alt hår på hodet, kjekk, i god form, ingen barn, høyere utdannelse, god jobb, sosial selvtillit, m.m. så må man jo vite at det er en lang kø, med sannsynligvis en del mer attraktive kvinner som står lenger foran. Og sannheten er at noen av disse kravene egentlig har lite å si for ens langsiktige lykke. Mange kvinner vil heller være alene en med "feil" mann, og det er en ærlig sak. Men da står man heller ikke i posisjon til å klage, og det er jo det nettopp mange gjør. Selv er jeg, som ung kvinne, heldig nok til at jeg kan velge ganske fritt, inklusive blant noen av disse mennene "alle" kvinner vil ha. Men på godt og vondt vil jeg ikke at dating skal være et slags rotterace heller, og jeg setter faktisk pris på en mann som setter pris på meg, og som ikke har konstante requests fra hele landets kvinner, basert på ganske overfladiske kriterier. Kort sagt - det er få som sikter for høyt når det gjelder verdier eller hvordan de lar seg behandle - dessverre. Her er det bare å ha så høy standard som mulig. Når det gjelder ting som høyde eller penger på bok - skal du ha de overfladiske kriteriene hos andre, må du som regel også ha dem selv. Anonymkode: 888cb...d24 1
Hermine Grang Skrevet 2. april 2017 #9 Skrevet 2. april 2017 19 timer siden, Frøken888 skrev: Jeg har aldri hørt en mann si noe slikt. Jeg har kun erfaringer fra mine venninner og trådsvarer her inne. Som er i flertall når det kommer til kvinneligesvar. Hi Har aldri hørt noen av mine venninner har sagt eller fått høre at de sikter for høyt. Og det skulle jo egentlig bare mangle. Frekk ting å si og man bør jo gå for det beste når det kommer til forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #10 Skrevet 2. april 2017 Menn som ikke ligner nøkken selv forventer at de skal få en dame som ser ut som en Victoria's Secret-modell og som i tillegg kan lage mat som Gordon Ramsay. I tillegg må hun være Mary Poppins og være helt amazing med barna. Denne dama finnes kanskje, men sorry to tell you, denne dama er ikke interresert i en sosialt udugelig mann fra Mo. Anonymkode: dc0e8...8fe 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå