Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal etterhvert få kjøpt inn litt bleier, slik at vi har det på plass til vi kommer hjem fra sykehuset.

Men hvilke? Forstår at det varierer veldig, men tar gjerne mot tips til merke på "startpakke". Noen merker og typer som er bedre for de aller minste enn andre?

Minste størrelsen som finnes?

Holder det å kjøpe i 1 pakke først, i tilfelle man ikke liker typen eller bør man kjøpe noen pakker?

Anonymkode: 782a8...ac9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk en pakke i minste størrelse som jeg tror er 3-5kg fra babypakken til Rema, Remas eget merke. Fikk i tillegg en liten pakke fra apotek1 sin med libero touch. Rema sine har gjort det bra i tester til å være billigmerke, mens jeg tror libero touch er regnet som en av de beste om man er skeptisk til alle stoffene i pampers sine... Vi har inntatt at vi klarer oss med disse de første dagene hjemme, vi har litt vei til butikken så vi kjøper ikke flere før vi er hjemme. 😊

Anonymkode: 57724...3ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var vært veldig fornøyd med de vanlige bleiene til libero, men det er en smakssak. Kjøp gjerne inn en i hver type og prøv dere frem. Trenger ikke hamstre inn mange pakker så sant dere ikke har veldig lang vei til butikken.

Anonymkode: c8bb8...816

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte libero touch i størrelse 1 og 2, og begynte med vanlig libero og rema 1000 sine fra størrelse 3. Syns libero touch er gode og myke for nyfødte, de bruker disse på sykehusene også. Ville kjøpt 1-2 pakker i størrelse 1 og 2 før fødselen. Min rakk kun å bruke størrelse 1 i ca 5 dager før avføringen fløyt utover, og var veldig glad vi hadde størrelse 2 på lager da. Men vi rakk alikevel å bruke en god del bleier i størrelse 1 siden nyfødte gjerne bæsjer hele tiden :) 

Anonymkode: d7314...4e7

• Liker 1
Skrevet

Ville testet de dere får i gratispakkene først, som første AB sier så får man en hel pakke av str 1 i Rema sin pakke. Jeg syntes de passet fint på vår, andte foretrekker f.eks Libero. Og det er ikke sikkert babyen bruker str 1 særlig lenge, så ikke noen vits i å kjøpe for mange forskjellige typer :) 

AnonymBruker
Skrevet

Her byttet vi mellom libero newborn 1 og libero touch 1. Likte begge to, men touch er mykere. Pampers hadde feil passform for vår, også fikk han utslett av de. Rema sine har vi først begynte å bruke nå etter et år, er kjempefornøyd med de. Anbefaler deg å bare prøve deg frem :) og husk at de vokser raskt, så det er ikke noe vits i å hamstre en størrelse. 

Anonymkode: 7e07e...7cc

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde vel den vanlige libero. Den med en strek foran så man ser om babyen har tisset. Kommer til å kjøpe inn de neste gang også. Tenker at to pakker holder. Vi må i butikken innimellom uansett. 

Anonymkode: 59da6...ae4

Skrevet

De man fikk i gratispakken fra rema (3-5 kg?) var for store for vår gutt de første ukene. Han var lang og slank da. Syns libero touch var fine mot rumpa den første tiden. I dag bruker vi rema sine, funker bra. Og som noen andre sier, det er ikke noe poeng å hamstre i èn str, for vips er de vokst ut av den.

AnonymBruker
Skrevet

Prematurbleiene til libero brukte vi de første ukene, så gikk vi over til str 1. Det var ingen remableier på det tidspunktet og siden førstemann her reagerer på alt av bleier utenom libero så blir det nok libero igjen. Hadde fått masse bleier i str 2, men de brukte vi ikke før lenge etterpå. Vi kjøper nok ikke inn noen bleier denne gangen heller før vi ser str på babyen. Mannen eller andre kan kjøpe dette mens man ligger på sykehuset, ingen grunn til å hamstre bleier før man kommer hjem. 

Anonymkode: ca490...9f3

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Eneste som funket her var Libero fordi han var så smal over hoftene. Anbefaler å kjøpe en av hver. Det er så billig og du finner raskt ut hvilke bleie som fungerer best på akkurat din baby.

AnonymBruker
Skrevet

På sykehuset bruker de libero touch. Vi prøved ut flere typer, men touch var den beste. Nå som gutten er større, har vi gått over til lillego. Liker den virkelig godt. Touch øker fryktelig i pris ved større størrelser.

Anonymkode: c0776...415

Skrevet

Vi brukte Libero Touch i starten, litt pga de hadde det på sykehuset og vi likte de veldig godt til nyfødt. 

Etter et par måneder gikk vi over til Pampers da, litt grunnet prisen på Touch, men også pga passform. Pampers er litt lengre og det ble mindre bæsjeuhell når den måtte reise lengre opp på ryggen for å komme ut av bleien:fnise:

Vi testet også ut Rema sine bleier men likte de aldri, endte alltid opp med at de satte seg fast i rumpa på babyen når hun hadde bæsja.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er veldig forskjell på Libero newborn og Libero touch - den ene litt mykere enn den andre, men ikke verdt prisforskjellen. Vi hadde prøvepakker med ulike type bleier. Pampers bruker vi aldri igjen, dårlig passform og stumpene ble raskt såre. Rema sine var helt ok til de minste, men de ble først like gode som Libero sine da vi gikk over til str 3. Str 2 var også ok, om vi ikke hadde Libero sine for hånden. Lillego har vi ikke fått prøvd til de minste, men i str 5 er de supre (ikke trusebleiene - altfor store). 

Når det gjelder innkjøp til den første tiden, ville jeg hatt liggende en pakke med str 1 og en med str 2 og heller kjøpe flere av riktig str etter fødsel. 

Anonymkode: ffcb8...334

AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte libero touch fordi de er myke og veldig gode. Om jeg selv skulle gått med bleie 24/7 vill jeg hatt den mykeste. Veldig fornøyd ellers også :)

Anonymkode: 53b0a...b46

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte libero, fra nyfødt (rett på str 2) frem til str 4, da byttet vi over til Rema 1000 sine og har fortsatt med det. Vår fikk utslett av Pampers sine

Anonymkode: ce4d5...dfd

Skrevet

Vi likte Libero newborn 1 til jenta vår i begynnelsen, men gikk over til Rema sine da hun ble stor nok for de. Hun var bare 2,7 kg og andre typer enn Libero 1 var for store (hadde masse forskjellige bleier som vi hadde fått som prøver). Hadde nok ikke hatt mer enn én pakke stående, de vokser ofte fort. Trenger dere mer er det forhåpentligvis en butikk i relativ nærhet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...