Saeria Skrevet 17. desember 2004 #1 Del Skrevet 17. desember 2004 Prøver meg her siden jeg ikke fikk svar på forbruker og økonomi. Jeg og min kjære samboer prøvde for 4-6 uker siden å bestille noen produkter fra nettstedet lovedrive.no. Vi har i lengre tid hatt planer om å sprite opp samlivet litt, og fant ut av vi ville bestille noe gøy til "aftensbruk". Vi la varene fornøyd i nettbutikkens handlevogn, fyllte ut info for betaling, og klikket på betal. Frem kommer en feilmelding. Vi sender så en mail til butikken, og spør hva som har skjedd, og om de hadde fått penger og bestilling. Svar tilbake, var nei. Som plaster på såret skulle vi få handle varene våre med litt rabatt. Vi logget oss på, og oppdaget at varene fremdeles lå i handlevognen, men nå rabattert. Vi prøvde å betale, men vi fikk samme melding. Samboer finner ut at det er blitt trukket ca. 1800 kroner fra visakortet til Lovedrive. De har altså fått penger for begge gangene. Et par dager senere ser samboeren at han som eier butikken har prøvd å ringe. Aberet er at samboeren min ikke kan ta tlf. på jobb. Han er en del i møte og lignende. Min samboer har nå prøvd å få kontakt med eieren av butikken, men han får hverken svar på mail, eller telefonen når han har ringt. Selv har jeg prøvd å ta kontakt med eieren via et kontaktskjema på nettstedet, men har så langt ikke fått svar. (Men så sendte jeg inn skjemaet i går) Spurte bare om han hadde problemer med mailen. Så etter denne lange historien lurer jeg på om noen av dere har erfaringer med butikken, eller har noe forslag til hva jeg kan gjøre? Min samboer vil gjerne få pratet med han, eller få et svar på mail før han gir beskjed om at vi kommer til å ta kontakt med forbrukerrådet, mens jeg selv er usikker. Vil ha de pengene tilbake. Vi har ikke råd til å kaste nesten 2000 kroner ut vinduet. På forhånd takk fra lille Saeria som føler seg litt dum, og lurt. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forbrukertips Skrevet 17. desember 2004 #2 Del Skrevet 17. desember 2004 Den samme gamle leksa, lurt av VISA og MasterCard logo i margen. I tillegg kjøpt sex-produkter. Hvor mange er det som tør å gå videre å klage på noe sånt... De penga er nok tapt, desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. desember 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg tør! Og hvis vi ikke får tak i fyren, som har butikken registrert i Norge, så kan han banne på at jeg kommer til å være på han som en klegg! :evil: Det er jo i dag like vanlig for par kjøpe seg sexleketøy som poteter. *Litt overdrevet, da.* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2004 #4 Del Skrevet 17. desember 2004 dere er nok blitt grundig lurt. Er ikke sikkert han har butikk i norgen en gang. Det er bare til å oppgi en adresse. Fyren opprerer helt sikkert i fra utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. desember 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 17. desember 2004 Vel, han er registrert i brønnøysundregisteret, så da tror jeg det vil bli lettere å få orden på ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Selvlært kirurg Skrevet 17. desember 2004 #6 Del Skrevet 17. desember 2004 Tror ikke Hells Angels elle Bandidos kjøper saker med mindre beløpet er femsifret... Ønsk dere balltre og skalpellsett til jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. desember 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 17. desember 2004 Tror ikke Hells Angels elle Bandidos kjøper saker med mindre beløpet er femsifret... Ønsk dere balltre og skalpellsett til jul! :o Der datt jeg ut, gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2004 #8 Del Skrevet 17. desember 2004 Hvorfor kunne du ikke kjøpt de tingene i en vanlig sex-butikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. desember 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 17. desember 2004 Samboeren og jeg satt en kveld og snakket om å piffe opp samlivet, og siden vi har internett satt vi å lette litt der, og endte opp med å kjøpe. Kan legge til at vi handlet fra to steder, og at det ikke var noe problem det ene stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Selvlært kirurg Skrevet 17. desember 2004 #10 Del Skrevet 17. desember 2004 :o Der datt jeg ut, gitt! MC-gutta gidder ikke ta saker hvor beløpet er under 10'000. De har mer enn nok folk å skremme fra før av. Balltre og skalpellsett er i tilfelle fyren ikke klarer og ordne opp og dere må ta saken i egne hender. Er du med nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. desember 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 17. desember 2004 Tror jeg klarer meg uten de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. desember 2004 #12 Del Skrevet 18. desember 2004 At eieren av butikken har prøvd å nå samboeren din på telefonen hadde jeg tatt som et godt tegn,... Jeg ville ikke gitt opp håpet ennå hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. desember 2004 Forfatter #13 Del Skrevet 18. desember 2004 Jeg har ikke gitt opp ennå. Vi lar det vente en stund til, og håper at vi kommer gjennom på tlf. eller mail. Men det er litt frustrerende alikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MindCrime Skrevet 21. desember 2004 #14 Del Skrevet 21. desember 2004 Nå er jeg naturligvis ikke upartisk siden jeg selv driver med salg av slikt over internett… av den grunn vil jeg heller ikke anbefale/advare mot andre nettbutikker i denne bransjen. Det jeg kan si, er at det dessverre er slik at denne bransjen en smule plaget av at alt for mange er ute etter lettjente penger, noe som gjør at nye butikker dukker opp (og forsvinner) hver måned. Men noen tips som kan være verdt å merke seg (tipsene er utarbeidet av forbrukerrådet): - Om en nettbutikk ikke opplyser om organisasjonsnummeret sitt på nettsiden, bør det ringe en bjelle. (Dette nummeret gjør det tross alt svært mye enklere å få fatt i de som står bak) - Manglende kontakt informasjon…. Du skal ikke trenge å lete frem slik informasjon. - Om nettbutikken ikke benytter https kan det være en risiko knyttet til å benytte seg av kredittkort. (de fleste seriøse aktører i alle bransjer innen netthandel i Norge benytter https) - Manglende informasjon om hvilke lover & regler som gjelder (kjøpslover, angrerett, garantier osv) - Betal aldri på forskudd. Om det er korrekt at dere er blitt belastet to ganger for varer dere aldri har fått, så høres det ganske utrolig ut…. De aller, aller fleste nettbutikker i Norge belaster ditt visa/mastercard først ETTER at varene er sendt. Det kan i enkelte tilfeller se ut som om en belastning er skjedd to ganger, dette skyldes at beløpet først blir reservert på konto (VISA kontrollerer at beløpet er tilgjengelig og legger en belastning på vent) Når kortet så blir belastet ser det ut som om det er to belastninger (i nettbanken, det vil alltid komme riktig på konto utskrifter osv)… dette retter seg i løpet av ett par dager… feilen er en treghet i systemet til VISA… Jeg vil tro det er det som har skjedd. En gjennomgang av vareutvalget i butikken (samt leveringsvilkårene) avslører at de selger en rekke varer de ikke er i stand til å levere så da er det rart om de tar betalt. La oss gjerne høre om det løser seg på en tilfredsstillende måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. desember 2004 Forfatter #15 Del Skrevet 21. desember 2004 Tusen rakk for all infoen. Jeg henter nok frem tråden når jeg vet noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #16 Del Skrevet 4. januar 2005 La oss gjerne høre om det løser seg på en tilfredsstillende måte. tilfredsstillende måte....hihhihihi.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heines Skrevet 5. januar 2005 #17 Del Skrevet 5. januar 2005 sjekk denne linken http://www.nettkatalogen.no/firmainfo/love.../1974049348.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #18 Del Skrevet 5. januar 2005 sjekk denne linken http://www.nettkatalogen.no/firmainfo/love_drive_da/1974049348.htm Thnx. Der var det enda en mailadresse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. januar 2005 Forfatter #19 Del Skrevet 5. januar 2005 Meg over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå