AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #1 Skrevet 1. april 2017 Jeg har en mann som har 2barn fra før.Barna er 14 og 16 år gamle. Det foreligger en dom på 60/40 i mors favør.Nå etter en del år så bor barna 50/50 da eldste barnet selv ringte til barnevernet for han ville bo 50/50 så det er en prøveordning nå. Men .50/50 fungere ikke fordi mor følger ikke opp .vi skal dele på utgiftene nå.Men mor betaler ikke sin 1/2 part .fotballkontigentet og andre ting som barna har deltatt på av organisert idrett er ikke betalt av mor.da hun har fått barnebidrag hele veien frem til nå.Det er ikke rett at vi skal gå inn og rette opp for at hun ikke har gjort opp for seg. en annen ting er at mor ikke sørger for at barna har klær og nødvendig utstyr.barna sier selv at de mangler. Mor har 2ganget mldt på barna på fotball cup.Huni nformeret også barna om at de skal få reise Men betaler altså ikke.så når alt kommet til alt så reiser de andre barna,mens disse får ikke dra for mor har ikke betalt . eldste barnet må bruke konfirmasjonspengene sine som han fikk i det ene selskapet ( hadde delt konfirmasjon ) til å betale bursdagsgaver til venner etc.. Mor har også uttalt at det er barnas skyld at hun ikke kan flytte sammen med den nye kjæresten sin. Mor vil også at det eldste barnet skal begynne og betale for å bo hjemme Mor klaget på at eldste barnet spiser for mye Mor har tidligere vært på møte hos barnevernet . Der kom de fram til at barna har det bra.og mor er opptatt av at barna skal ha det bra.så fort døren er lukket hos barnevernet eller andre offentlige instanser så endret mor.Da blir det en huskestue ut av dimensjoner . Nå har eldste barnet på 16 år fått nok.Han vil bo hos far fast.Eldste barnet har tatt kontakt med familivernkontoret .så de er i jevnlige møtet der med mor.Og mor driver med manipulasjonen sin der.Prøver ,men eldste barnet går i mot å forteller hvordan situasjonen er. så det jeg lurer litt på.Hva skjer hvis mor nektet å skrive under på at barnet kan flytte til far? Han er blitt oppfordret av fvk til å drive meg sivil ulydighet .Barnet kommet til å bli psykisk syk hvis det bor under samme tak som mor sier sosionomer på fvk.Men mor står på sitt . Anonymkode: b6ac1...89b 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #2 Skrevet 1. april 2017 Øøøh, en 16-åring skal betale for seg hjemme? Her ville jeg tatt kontakt med en advokat for å gjøre det på en ryddig måte. Anonymkode: 5dfae...82d 6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #3 Skrevet 1. april 2017 Er ste-papa og papaen har gjort akkuratt det samme. Ikke følgt opp, betalt nesten ingen ting. Alt mulig rart som jeg ikke vil si. Der er synd for barn og dem voksne som. Ikke ser sitt eget beste sammen med barna. Og når barna er volsne nok kan de bestemme selv, og en av foreldrene vil få enda mindre kontakt med dem. Anonymkode: 61488...2d7
ViljaH Skrevet 1. april 2017 #4 Skrevet 1. april 2017 En 16-åring skal i stor grad bli hørt om bosted. Så egentlig kan barnet bare flytte. Det dere foreldre må finne ut av er det økonomiske. Kanskje dere kan be NAV fastsette og innkreve evt bidrag fra mor? Hvis mor truer med rettsoppgjør, så la henne. Utkomme vil bli at barnet blir hørt også der. 4
GammelKaktus Skrevet 1. april 2017 #5 Skrevet 1. april 2017 Når barnet er over 12 år så skal det legges vekt på hva barnet mener. Og jo nærmere 18 dess mer vekt tillegges barnets mening. 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #6 Skrevet 1. april 2017 Saken er at vi har vært i retten .Der ble det dømt 60/40 . Men skal man gå rettens vei ennå en gang? Det synes jeg blir dyrt? Selv om man ikke skal tenke økonomi )Men det vet jeg ikke om vi har råd til.Forrige rettsrunde koste oss 95.000 pr.part. Anonymkode: b6ac1...89b
Biloba Skrevet 1. april 2017 #7 Skrevet 1. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Saken er at vi har vært i retten .Der ble det dømt 60/40 . Men skal man gå rettens vei ennå en gang? Det synes jeg blir dyrt? Selv om man ikke skal tenke økonomi )Men det vet jeg ikke om vi har råd til.Forrige rettsrunde koste oss 95.000 pr.part. Anonymkode: b6ac1...89b Det var kanskje da gutten var yngre og ikke hadde den samme medbestemmelsesretten?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #8 Skrevet 1. april 2017 Det er 2 år siden så da var han 14år Anonymkode: b6ac1...89b
Livets skole Skrevet 1. april 2017 #9 Skrevet 1. april 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en mann som har 2barn fra før.Barna er 14 og 16 år gamle. Det foreligger en dom på 60/40 i mors favør.Nå etter en del år så bor barna 50/50 da eldste barnet selv ringte til barnevernet for han ville bo 50/50 så det er en prøveordning nå. Men .50/50 fungere ikke fordi mor følger ikke opp .vi skal dele på utgiftene nå.Men mor betaler ikke sin 1/2 part .fotballkontigentet og andre ting som barna har deltatt på av organisert idrett er ikke betalt av mor.da hun har fått barnebidrag hele veien frem til nå.Det er ikke rett at vi skal gå inn og rette opp for at hun ikke har gjort opp for seg. en annen ting er at mor ikke sørger for at barna har klær og nødvendig utstyr.barna sier selv at de mangler. Mor har 2ganget mldt på barna på fotball cup.Huni nformeret også barna om at de skal få reise Men betaler altså ikke.så når alt kommet til alt så reiser de andre barna,mens disse får ikke dra for mor har ikke betalt . eldste barnet må bruke konfirmasjonspengene sine som han fikk i det ene selskapet ( hadde delt konfirmasjon ) til å betale bursdagsgaver til venner etc.. Mor har også uttalt at det er barnas skyld at hun ikke kan flytte sammen med den nye kjæresten sin. Mor vil også at det eldste barnet skal begynne og betale for å bo hjemme Mor klaget på at eldste barnet spiser for mye Mor har tidligere vært på møte hos barnevernet . Der kom de fram til at barna har det bra.og mor er opptatt av at barna skal ha det bra.så fort døren er lukket hos barnevernet eller andre offentlige instanser så endret mor.Da blir det en huskestue ut av dimensjoner . Nå har eldste barnet på 16 år fått nok.Han vil bo hos far fast.Eldste barnet har tatt kontakt med familivernkontoret .så de er i jevnlige møtet der med mor.Og mor driver med manipulasjonen sin der.Prøver ,men eldste barnet går i mot å forteller hvordan situasjonen er. så det jeg lurer litt på.Hva skjer hvis mor nektet å skrive under på at barnet kan flytte til far? Han er blitt oppfordret av fvk til å drive meg sivil ulydighet .Barnet kommet til å bli psykisk syk hvis det bor under samme tak som mor sier sosionomer på fvk.Men mor står på sitt . Anonymkode: b6ac1...89b Er mor av utenlandsk opprinnelse?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #10 Skrevet 1. april 2017 Nei mor er norsk Anonymkode: b6ac1...89b
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #11 Skrevet 1. april 2017 Virker merkelig. Loven sier jo at det skal legges STOR vekt på hva så store barn ønsker selv - så det er vel bare å flytte? Blås i pengene, hvis det er så ille hos mor må jo poenget være å komme bort. Anonymkode: c750e...9a3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #12 Skrevet 1. april 2017 Lykke til til deg TSAnonymkode: a0d51...d6a
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #13 Skrevet 1. april 2017 Oppfordre barnet til å skrive ned alle hendelser og så ta kontakt med barnevernet for hjelp. Anonymkode: cb5e4...28c
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #14 Skrevet 1. april 2017 https://www.ung.no/oss/flytte/55063.html Anonymkode: cb5e4...28c
Gjest Axl Rose Skrevet 1. april 2017 #15 Skrevet 1. april 2017 Få barna bort fra denne moren. Hun ødelegger jo barna psykisk.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #16 Skrevet 1. april 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en mann som har 2barn fra før.Barna er 14 og 16 år gamle. Det foreligger en dom på 60/40 i mors favør.Nå etter en del år så bor barna 50/50 da eldste barnet selv ringte til barnevernet for han ville bo 50/50 så det er en prøveordning nå. Men .50/50 fungere ikke fordi mor følger ikke opp .vi skal dele på utgiftene nå.Men mor betaler ikke sin 1/2 part .fotballkontigentet og andre ting som barna har deltatt på av organisert idrett er ikke betalt av mor.da hun har fått barnebidrag hele veien frem til nå.Det er ikke rett at vi skal gå inn og rette opp for at hun ikke har gjort opp for seg. en annen ting er at mor ikke sørger for at barna har klær og nødvendig utstyr.barna sier selv at de mangler. Mor har 2ganget mldt på barna på fotball cup.Huni nformeret også barna om at de skal få reise Men betaler altså ikke.så når alt kommet til alt så reiser de andre barna,mens disse får ikke dra for mor har ikke betalt . eldste barnet må bruke konfirmasjonspengene sine som han fikk i det ene selskapet ( hadde delt konfirmasjon ) til å betale bursdagsgaver til venner etc.. Mor har også uttalt at det er barnas skyld at hun ikke kan flytte sammen med den nye kjæresten sin. Mor vil også at det eldste barnet skal begynne og betale for å bo hjemme Mor klaget på at eldste barnet spiser for mye Mor har tidligere vært på møte hos barnevernet . Der kom de fram til at barna har det bra.og mor er opptatt av at barna skal ha det bra.så fort døren er lukket hos barnevernet eller andre offentlige instanser så endret mor.Da blir det en huskestue ut av dimensjoner . Nå har eldste barnet på 16 år fått nok.Han vil bo hos far fast.Eldste barnet har tatt kontakt med familivernkontoret .så de er i jevnlige møtet der med mor.Og mor driver med manipulasjonen sin der.Prøver ,men eldste barnet går i mot å forteller hvordan situasjonen er. så det jeg lurer litt på.Hva skjer hvis mor nektet å skrive under på at barnet kan flytte til far? Han er blitt oppfordret av fvk til å drive meg sivil ulydighet .Barnet kommet til å bli psykisk syk hvis det bor under samme tak som mor sier sosionomer på fvk.Men mor står på sitt . Anonymkode: b6ac1...89b Hvorfor ringer barna Barnevernet for å få tillatelse til å værehos sin far - kan ikke såpass store baran bare gjøre det selv: reise til sin far og bli der? Anonymkode: 30109...e8a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå