Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk naboen min som saksbehandler på NAV. Jeg spurte om dette ikke var en interessekonflikt, og fikk til svar at dette var området hun var tildelt. Sært at de tildeler et område der saksbehandleren bor, men reglene i NAV er ganske rigide. Det hadde egentlig ikke så mye å si for meg, jeg var på hils med dama, ikke noe mer. Jeg ba derfor ikke om å få bytte.

Men så traff jeg en annen nabo på tur. Denne naboen er tilfeldigvis NAV-damas venninne. Vi pratet litt om at jeg var syk, og plutselig røpet hun at hun visste noen svært personlige detaljer. Jeg spurte om hvor hun hadde hørt dette, og hun ble veldig rar. Det dreide seg blant annet om noe som skjedde på et møte på NAV, hvor kun saksbehandleren, jeg og mannen min deltok. Det er ingen mulighet for at denne naboen har hørt det andre steder enn fra sin venninne. Når jeg kom hjem ringte jeg NAV (bare det standardnummeret). Jeg forklarte hva som var skjedd, og ba om å få bytte saksbehandler. Jeg mente det måtte være innlysende at jeg ikke kunne ha en behandler som ikke overholdt taushetsplikten OG som bodde i nabolaget. Jeg fikk beskjed om at NAV-ansatte ikke brøt taushetsplikten. :hoho: Nei, for det har ikke skjedd før, liksom. Og jeg fikk ikke bytte.

Men neste gang jeg skulle på møte, hadde jeg tilfeldigvis ny saksbehandler. Jeg spurte hvorfor, og fikk et veldig unnvikende svar. Og saksbehandleren som er naboen min hilser ikke lenger...

Anonymkode: 997db...e4f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Taushetsplikten brytes stadig. Har vært en del i media om det

Har et eksempel på det her,i min by.

A er kjent pga jobben hun har. Lite kjent at hun har et alkoholproblem. Hun reiser 70 mil for behandling. Dette pga jobben,og at hun kunne møte eks klienter i sitt eget fylke.

Etter 1 år får hun vite via en klient,at en på nav har opplyst at a har vært til behandling og hvor. A og klient er "venner". 

Personen fikk sparken på nav etter dette.

Når noen svarer deg i tlf at ingen på nav bryter taushetsplikten, så tar de deg ikke alvorlig. Burde vært sendt skriftlig klage

Anonymkode: b40c2...a7f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 3.4.2017 den 21.15, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk naboen min som saksbehandler på NAV. Jeg spurte om dette ikke var en interessekonflikt, og fikk til svar at dette var området hun var tildelt. Sært at de tildeler et område der saksbehandleren bor, men reglene i NAV er ganske rigide. Det hadde egentlig ikke så mye å si for meg, jeg var på hils med dama, ikke noe mer. Jeg ba derfor ikke om å få bytte.

Men så traff jeg en annen nabo på tur. Denne naboen er tilfeldigvis NAV-damas venninne. Vi pratet litt om at jeg var syk, og plutselig røpet hun at hun visste noen svært personlige detaljer. Jeg spurte om hvor hun hadde hørt dette, og hun ble veldig rar. Det dreide seg blant annet om noe som skjedde på et møte på NAV, hvor kun saksbehandleren, jeg og mannen min deltok. Det er ingen mulighet for at denne naboen har hørt det andre steder enn fra sin venninne. Når jeg kom hjem ringte jeg NAV (bare det standardnummeret). Jeg forklarte hva som var skjedd, og ba om å få bytte saksbehandler. Jeg mente det måtte være innlysende at jeg ikke kunne ha en behandler som ikke overholdt taushetsplikten OG som bodde i nabolaget. Jeg fikk beskjed om at NAV-ansatte ikke brøt taushetsplikten. :hoho: Nei, for det har ikke skjedd før, liksom. Og jeg fikk ikke bytte.

Men neste gang jeg skulle på møte, hadde jeg tilfeldigvis ny saksbehandler. Jeg spurte hvorfor, og fikk et veldig unnvikende svar. Og saksbehandleren som er naboen min hilser ikke lenger...

Anonymkode: 997db...e4f

Å være nabo på hils er nok ikke tilstrekkelig grunn til å bytte saksbehandler nei, da terskelen er veldig høy med hensyn til effektivitet og ressurser. 

Hvordan NAV svarte da du tok kontakt mhp. brudd på taushetsplikt er imidlertid uhørt og skal ikke skje. Dette er åpenbart grunnlag for å bytte saksbehandler uten å nøle (og at dama får advarsel og sparken om det skulle gjenta seg). 

Anonymkode: 87965...a8e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 4/2/2017 den 14.30, AnonymBruker skrev:

Sorry, for at jeg ikke er pålogget hele tiden.

Når jeg så navnet på saksbehandler,i brevet,så ser jeg at jeg må få ny.

At noen trekker slutninger om at jeg er rasist. Uhørt.

Nå ser jeg noen vil vite grunnen. Som jeg skrev, er det veldig personlig. Tror neppe noen har villet hatt den saksbehandler,om de viste årsaken.

Det er kanskje mulig at det ikke er saksbehandler som har skrevet brevet heller.  Vet ikke hvordan det fungerer på nav. Om det er henne,så ikke sikkert hun kjenner igjen navnet mitt heller. Jeg har byttet navn,og flyttet tilbake til denne kommunen. 

Saksbehandler har samme navn som før. Jeg så på fb,for sikkerhets skyld. Det står også at hun er ansatt i nav.

Er det ingen som har fått byttet saksbehandler?

Folk som har mye med nav å gjøre,og kjemien eks ikke fungerer. Da skal det mye til for at vedkommende blir hjulpet.

I andre sammenhenger kan man bytte ut "hjelperne",men ikke nav?

Anonymkode: b40c2...a7f

Kjemien ikke fungerer? Nei, å bytte saksbehandler er ikke som å bytte fastlege. Det skal særlige grunner til for at man skal få byttet. Man får ikke bytte fordi kjemien ikke stemmer.

Anonymkode: 28c15...43e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...