Gå til innhold

Be om ny saksbehandler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke at dere automatisk trekker en slutning om at Ts er rasist, på bakgrunn av de to innleggene Ts har skrevet. 

Det kan gjerne være at Ts har fått en saksbehandler h*n kjenner personlig, eller har en relasjon til som gjør det vanskelig for Ts å åpne seg og snakke med, som saksbehandler. 

Ts, kontakt NAV-kontoret ditt, be om å få snakke med hovedkoordinator ( det kan være en annen tittel) som er den som fordeler sakene ut til saksbehandleren, forklar situasjonen, så finner dere gjerne en løsning sammen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei venninne av meg fikk bytte saksbehandler på NAV. Hennes grunn var at saksbehandler hadde vært en av de verste til å mobbe henne gjennom hele ungdomsskolen. Selv om den tidligere mobberen kanskje hadde skikket seg så følte min venninne hun aldri kunne ha inngått et tillitsforhold med en slik person, da hun i tillegg slet med angst pga mobbingen. 

Anonymkode: 3a01f...0dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei venninne av meg fikk bytte saksbehandler på NAV. Hennes grunn var at saksbehandler hadde vært en av de verste til å mobbe henne gjennom hele ungdomsskolen. Selv om den tidligere mobberen kanskje hadde skikket seg så følte min venninne hun aldri kunne ha inngått et tillitsforhold med en slik person, da hun i tillegg slet med angst pga mobbingen. 

Anonymkode: 3a01f...0dc

Kan tenke meg slike folk nyter å jobbe i nav.

Anonymkode: d944b...055

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Spesialpedagog skrev:

Jeg forstår ikke at dere automatisk trekker en slutning om at Ts er rasist, på bakgrunn av de to innleggene Ts har skrevet. 

Det kan gjerne være at Ts har fått en saksbehandler h*n kjenner personlig, eller har en relasjon til som gjør det vanskelig for Ts å åpne seg og snakke med, som saksbehandler. 

Ts, kontakt NAV-kontoret ditt, be om å få snakke med hovedkoordinator ( det kan være en annen tittel) som er den som fordeler sakene ut til saksbehandleren, forklar situasjonen, så finner dere gjerne en løsning sammen.

Ts har fått spørsmål gjentatte ganger om hva grunnen er.  Uten å svare direkte. 

Anonymkode: 89f13...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts har fått spørsmål gjentatte ganger om hva grunnen er.  Uten å svare direkte. 

Anonymkode: 89f13...0c3

..og det er en grun til å anta at h*n er rasistisk?...

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, for at jeg ikke er pålogget hele tiden.

Når jeg så navnet på saksbehandler,i brevet,så ser jeg at jeg må få ny.

At noen trekker slutninger om at jeg er rasist. Uhørt.

Nå ser jeg noen vil vite grunnen. Som jeg skrev, er det veldig personlig. Tror neppe noen har villet hatt den saksbehandler,om de viste årsaken.

Det er kanskje mulig at det ikke er saksbehandler som har skrevet brevet heller.  Vet ikke hvordan det fungerer på nav. Om det er henne,så ikke sikkert hun kjenner igjen navnet mitt heller. Jeg har byttet navn,og flyttet tilbake til denne kommunen. 

Saksbehandler har samme navn som før. Jeg så på fb,for sikkerhets skyld. Det står også at hun er ansatt i nav.

Er det ingen som har fått byttet saksbehandler?

Folk som har mye med nav å gjøre,og kjemien eks ikke fungerer. Da skal det mye til for at vedkommende blir hjulpet.

I andre sammenhenger kan man bytte ut "hjelperne",men ikke nav?

Anonymkode: b40c2...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, for at jeg ikke er pålogget hele tiden.

Når jeg så navnet på saksbehandler,i brevet,så ser jeg at jeg må få ny.

At noen trekker slutninger om at jeg er rasist. Uhørt.

Nå ser jeg noen vil vite grunnen. Som jeg skrev, er det veldig personlig. Tror neppe noen har villet hatt den saksbehandler,om de viste årsaken.

Det er kanskje mulig at det ikke er saksbehandler som har skrevet brevet heller.  Vet ikke hvordan det fungerer på nav. Om det er henne,så ikke sikkert hun kjenner igjen navnet mitt heller. Jeg har byttet navn,og flyttet tilbake til denne kommunen. 

Saksbehandler har samme navn som før. Jeg så på fb,for sikkerhets skyld. Det står også at hun er ansatt i nav.

Er det ingen som har fått byttet saksbehandler?

Folk som har mye med nav å gjøre,og kjemien eks ikke fungerer. Da skal det mye til for at vedkommende blir hjulpet.

I andre sammenhenger kan man bytte ut "hjelperne",men ikke nav?

Anonymkode: b40c2...a7f

Det kommer an på GRUNNEN!  

Anonymkode: 89f13...0c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på GRUNNEN!  

Anonymkode: 89f13...0c3

Hvem er det så som avgjør om grunnen er nok? For meg personlig ligger kan det bety mye,for den som skal avgjøre det.kan synes det erten bagatell.

Anonymkode: b40c2...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det så som avgjør om grunnen er nok? For meg personlig ligger kan det bety mye,for den som skal avgjøre det.kan synes det erten bagatell.

Anonymkode: b40c2...a7f

Jamen fortell HVORFOR OG GRUNNEN da!

Anonymkode: 6142f...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det så som avgjør om grunnen er nok? For meg personlig ligger kan det bety mye,for den som skal avgjøre det.kan synes det erten bagatell.

Anonymkode: b40c2...a7f

Grunnen må være god nok fordi det tar utrolig mye tid og ressurser om alle kunne byttet saksbehandler "bare fordi". Køene ville blitt enda lenger og kronene nav har til rådighet til ansettelser og lønn ville ikke kunne bli brukt like effektivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje mulig at det ikke er saksbehandler som har skrevet brevet heller.  Vet ikke hvordan det fungerer på nav. Om det er henne,så ikke sikkert hun kjenner igjen navnet mitt heller. Jeg har byttet navn,og flyttet tilbake til denne kommunen. 

Anonymkode: b40c2...a7f

De har ferdigskrevne standardbrev, og de fyller bare inn navn og adresse. 

Vet ikke hvordan det fungerer om man ønsker å bytte, men håper det ordner seg. 

Anonymkode: 1ecac...1f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist hvor mange her som

1. Antar at TS vil bytte fordi den mest sannsynlige grunnen til å ville bytte er fordi det er en ikke-etnisk nordmann?

2. Sier de ville byttet selv på dette grunnlaget, som om det er en verdiforskjell?

Dere skjønner at når dere sitter på nav og vil ha penger, så er det ikke dere som sitter i kravstolen? Dere er de heldige, privilegerte, og bør være de takknemlige. Det skulle bare mangle at dere bare godtok hvilken saksbehandler dere fikk. Fordi dere er SÅPASS HELDIGE at dere fikk en. Faktisk mener jeg at dersom dere har ringt inn og bedt om ny på bakgrunn av saksbehandlers etnisitet, tro, eller annet rasismegrunnlag, så burde dere enten.

1. Blitt tildelt utelukkende mennesker med denne bakgrunnen, fordi dere trenger erfaringen.

2. Blitt nektet stønaden dere søker.

Det blir som å handle i matbutikken, og nekte å betale hos en som er utenlands. Fullstendig idioti, og burde bli kastet ut umiddelbart med beskjed om at man ikke er ønsket tilbake. Heldigvis har jeg sett flere butikker gjøre dette :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Vackra skrev:

Trist hvor mange her som

1. Antar at TS vil bytte fordi den mest sannsynlige grunnen til å ville bytte er fordi det er en ikke-etnisk nordmann?

2. Sier de ville byttet selv på dette grunnlaget, som om det er en verdiforskjell?

Dere skjønner at når dere sitter på nav og vil ha penger, så er det ikke dere som sitter i kravstolen? Dere er de heldige, privilegerte, og bør være de takknemlige. Det skulle bare mangle at dere bare godtok hvilken saksbehandler dere fikk. Fordi dere er SÅPASS HELDIGE at dere fikk en. Faktisk mener jeg at dersom dere har ringt inn og bedt om ny på bakgrunn av saksbehandlers etnisitet, tro, eller annet rasismegrunnlag, så burde dere enten.

1. Blitt tildelt utelukkende mennesker med denne bakgrunnen, fordi dere trenger erfaringen.

2. Blitt nektet stønaden dere søker.

Det blir som å handle i matbutikken, og nekte å betale hos en som er utenlands. Fullstendig idioti, og burde bli kastet ut umiddelbart med beskjed om at man ikke er ønsket tilbake. Heldigvis har jeg sett flere butikker gjøre dette :)

Heldigvis så er det ingen som får vite om vi gjør det på rasistisk grunnlag eller ikke ;) Så cry me a river :hoho:

Anonymkode: cb525...9ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis vedkommende ikke er inhabil etter forvaltningsloven så tviler jeg på at du har en grunn. At dere ikke var venner på videregående, hun er sammen med eksen din, er slem nabo med din far eller snakket stygt til deg i køen på butikken er ikke grunner. 

Anonymkode: 225b3...01f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2017 den 4.40, AnonymBruker skrev:

Ei venninne av meg fikk bytte saksbehandler på NAV. Hennes grunn var at saksbehandler hadde vært en av de verste til å mobbe henne gjennom hele ungdomsskolen. Selv om den tidligere mobberen kanskje hadde skikket seg så følte min venninne hun aldri kunne ha inngått et tillitsforhold med en slik person, da hun i tillegg slet med angst pga mobbingen. 

Anonymkode: 3a01f...0dc

 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det så som avgjør om grunnen er nok? For meg personlig ligger kan det bety mye,for den som skal avgjøre det.kan synes det erten bagatell.

Anonymkode: b40c2...a7f

Se innlegget over som er sitert sammen med ditt. Det bekrefter at det er mulig å få innvilget bytte av saksbehandler på gitte vilkår. Tror det beste er å møte opp på NAV kontoret og be om at henvendelsen skal skje fortrolig, før du sier noe som helst - også navn (de skal ha mulighet til å ta deg til egnet, lukket kontor der du kan legge frem saken din i all fortrolighet). Da vil du jo også møte den som skal tar deg inn på lukket kontor og kan avverge at det er den aktuelle saksbehandleren du møter i dette møtet.

Lykke til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis så er det ingen som får vite om vi gjør det på rasistisk grunnlag eller ikke ;) Så cry me a river :hoho:

Anonymkode: cb525...9ca

Kanskje ikke, men du vet, og du er tydeligvis flau siden du må anonymisere deg ytterligere på et anonymt forum! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vackra skrev:

Kanskje ikke, men du vet, og du er tydeligvis flau siden du må anonymisere deg ytterligere på et anonymt forum! 

:klappe: 

Anonymkode: cd53b...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, April 01, 2017 den 15.57, AnonymBruker skrev:

Ledere til saksbehandleren avgjør dette ut i fra forvaltningsloven og skjønn.

Anonymkode: fec42...06b

Her må du klart og tydelig vise til i hvilken paragraf i Forvaltningsloven det står at man kan bytte saksbehandler. Jeg har lest Forvaltningsloven x antall ganger, men finner ikke noe om bytte av saksbehandler i Nav der. 

Og TS du må spesifisere nærmere grunnen til at du ønsker bytte. For her har vi ikke noe info til å vurdere om du har et berettighet krav om bytte av saksbehandler. Det er meget vanskelig og skal gode grunner til for å få byttet saksbehandler. 

Privat kontakt er en av byttegrunnene du kan få gjennomslag ved, andre grunner er langt verre. Uansett vil primærkontakten få alle dine papirer for så å sende dem videre til den du har byttet til. 

Anonymkode: 6d295...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her må du klart og tydelig vise til i hvilken paragraf i Forvaltningsloven det står at man kan bytte saksbehandler. Jeg har lest Forvaltningsloven x antall ganger, men finner ikke noe om bytte av saksbehandler i Nav der. 

Anonymkode: 6d295...412

Saksbehandler i nav er "offentlig tjenestemann" etter forvaltningsloven 2d.

Av § 6 første ledd fremkommer disse _automatiske_ inhabilitetsgrunnene for "offentlige tjenestemenn":
a)    når han selv er part i saken;
b)    når han er i slekt eller svogerskap med en part i opp- eller nedstigende linje eller i sidelinje så nær som søsken;
c)    når han er eller har vært gift med eller er forlovet med eller er fosterfar, fostermor eller fosterbarn til en part;
d)    når han er verge eller fullmektig for en part i saken eller har vært verge eller fullmektig for en part etter at saken begynte;
e)    når han leder eller har ledende stilling i, eller er medlem av styret eller bedriftsforsamling for
1.    et samvirkeforetak, eller en forening, sparebank eller stiftelse som er part i saken, eller
2.    et selskap som er part i saken. 

Dersom ingen av disse automatiske inhabilitetsreglene kommer til anvendelse, er det også en mer skjønnsbetont bestemmelse i § 6 andre ledd: når det foreligger "særegne forhold" som eg "egnet til å svekke tilliten til hans upartiskhet". "Særegne" antyder at det er en nokså høy terskel og at det skal en del til for å bytte saksbehandler. Samtidig trenger ikke tilliten være svekket, forholdet må bare være "egnet" til å gjøre det.

Det skal etter denne bestemmelsen også legges vekt på "om ugildhetsinnsigelse er reist av en part" - altså om TS selv mener saksbehandler ikke er egnet i dette tilfellet. Naturligvis er ikke dette av avgjørende vekt, men ettersom det enda ikke er iverksatt noe er terskelen igjen litt lavere. 

Endret av Drømmern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...