AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #1 Skrevet 1. april 2017 Hei. Nokon som har nokon tips til korleis eg kan få opp mattekarakteren min fre en 2'er til ein 3-4'er til sommaren? Eg synast at det er veldi vanskeli å lære matte +vi har ein veldi dårli mattelærer som aldri tar tid til å hjelpe elevene. Anonymkode: b0c6d...837
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #2 Skrevet 1. april 2017 Jobb!! Øv og øv og slutt å skyld på læreren! Se på eksemplene i boka og regn mye! Anonymkode: b8efb...050 4
kakaobønne Skrevet 1. april 2017 #3 Skrevet 1. april 2017 Bruk ndla.no og youtube til å lære deg hvordan du skal regne ut ulike oppgavetyper, og så øv masse. Spør gjerne om hjelp.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #4 Skrevet 1. april 2017 53 minutter siden, kakaobønne skrev: Bruk ndla.no og youtube til å lære deg hvordan du skal regne ut ulike oppgavetyper, og så øv masse. Spør gjerne om hjelp. Litt vanskeli å spørre im hjelp når læreren ikkje vil hjelpe Anonymkode: b0c6d...837
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #5 Skrevet 1. april 2017 Ikke prøv å forstå det, bare pugg det som står i boka. Holdt til en sekser for meg. Du trenger ikke forstå matte i det hele tatt for å få god karakter, bare lær deg reglene og hvilken formel du skal bruke. Anonymkode: e3943...c00
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #6 Skrevet 1. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke prøv å forstå det, bare pugg det som står i boka. Holdt til en sekser for meg. Du trenger ikke forstå matte i det hele tatt for å få god karakter, bare lær deg reglene og hvilken formel du skal bruke. Anonymkode: e3943...c00 ha ha ha. Da forstår du bare det som står i boka og du vil garantert få noen andre spørsmål på eksamen. For øvrig bør jo TS fortelle hvilke matte det er snakk om. Anonymkode: 20eed...e95 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #7 Skrevet 1. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke prøv å forstå det, bare pugg det som står i boka. Holdt til en sekser for meg. Du trenger ikke forstå matte i det hele tatt for å få god karakter, bare lær deg reglene og hvilken formel du skal bruke. Anonymkode: e3943...c00 For et idiotisk råd. Du har forstått matematikk bra nok til å kapre toppkarakter i faget, og det er ganske merkelig ut fra det rådet du gir her. Du har jo ingen innsikt i din egen forståelse. Anonymkode: d3285...bc1 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #8 Skrevet 1. april 2017 Bruk khanacademy, han går gjennom alt vi har på VGS i Norge :-) Bli aktiv på matteforum, dersom du har spørsmål. Anonymkode: 3b11c...c04
kakaobønne Skrevet 1. april 2017 #9 Skrevet 1. april 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt vanskeli å spørre im hjelp når læreren ikkje vil hjelpe Anonymkode: b0c6d...837 Mente at du gjerne kan sende meg en melding, så kan jeg prøve å hjelpe deg dersom jeg har anlending. Hva slags matte er det snakk om?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #10 Skrevet 1. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Nokon som har nokon tips til korleis eg kan få opp mattekarakteren min fre en 2'er til ein 3-4'er til sommaren? Eg synast at det er veldi vanskeli å lære matte +vi har ein veldi dårli mattelærer som aldri tar tid til å hjelpe elevene. Anonymkode: b0c6d...837 Det er visst ikkje berre matematikk du har problem med. Språket ditt er ikkje bra, heller. Anonymkode: 8a5b1...b1e 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #11 Skrevet 1. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For et idiotisk råd. Du har forstått matematikk bra nok til å kapre toppkarakter i faget, og det er ganske merkelig ut fra det rådet du gir her. Du har jo ingen innsikt i din egen forståelse. Anonymkode: d3285...bc1 Hvorfor er det et idiotisk råd? Jeg forstod aldri matte på ungdomsskolen og videregående, jeg pugga formlene og oppskriftene. Fikk 6, både skriftig og på eksamen. TS, dersom læreren ikke hjelper så må dere klage. Kontaktlærer og avdelingsleder er der for å hjelpe dere. Og som andre sier her: Bruk Khan Academy, mye der er på norsk. Ta i fra starten, det er korte vidoer og oppgaver å gjøre der. Bruk tiden din effektivt nå. Skru av telefon og lukk alt av sosiale medier og ting som stjeler din oppmerksomhet. Anonymkode: b57da...d29
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #12 Skrevet 1. april 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det et idiotisk råd? Jeg forstod aldri matte på ungdomsskolen og videregående, jeg pugga formlene og oppskriftene. Fikk 6, både skriftig og på eksamen. Anonymkode: b57da...d29 Det å kunne gjenkjenne oppgaver og vite når man skal bruke de ulike formlene krever matematisk forståelse. Du trenger ikke engang være bevisst på det. Anonymkode: d3285...bc1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #13 Skrevet 1. april 2017 Da ville jeg fått meg en privatlærer. Anonymkode: d4a79...a69 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #14 Skrevet 1. april 2017 D gjelder all matte egt. Eg har bare vansker med å forstå det Anonymkode: b0c6d...837
stan Skrevet 1. april 2017 #15 Skrevet 1. april 2017 Hvis du skal gå opp fra 2 til 3 eller 4 før sommeren, må du rett og slett gjøre det så bra på heldagsen. Så få tak i gamle heldagsprøver og eksamener, helst med løsninger. Og jobb masse med dem. Prøv å finne lignende typer oppgaver i ulike prøver, og jobb med dem. Da vil det ofte være enklere å skjønne hvordan matematikken fungerer. Du lærer noen ting skikkelig. Fortsett slik med andre typer temaer.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #16 Skrevet 1. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: D gjelder all matte egt. Eg har bare vansker med å forstå det Anonymkode: b0c6d...837 Hvilken matte tar du? 1p? Matt er bygget opp på logisk tenking rundt ''lek'' med tall. Hvert siffer og tegn symboliserer noe, og du må kunne det grunnleggende i mattefaget for å kunne bygge videre med nye metoder og løse større oppgaver. Er det noen temaer eller grunnleggende mattekunnskaper du VET du ikke har/kan, så må du gå til noen som kan hjelpe deg med dette. Har du flere mattelærere på skolen, så kan du spørre de (bare si du er desperat). Dersom det er veldig grunnleggende ting, så kan nok de fleste rundt deg hjelpe. Har du penger, så invester i en privatlærer. Når du gjør oppgaver, så ikke hopp over punkt, og ikke bruk kalkulator på de letteste tingene, for å øke forståelsen og bygge opp den logikken du grunnleggende mangler (veldig normalt). Har du kanskje dyskalkuli? Tar du deg tid til å tenke igjennom det du gjør med oppgavene? Opplever du at du blir frustrert og oppgitt, og mister konsentrasjonen på grunn av det? Anonymkode: 26c5b...88c
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #17 Skrevet 1. april 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det å kunne gjenkjenne oppgaver og vite når man skal bruke de ulike formlene krever matematisk forståelse. Du trenger ikke engang være bevisst på det. Anonymkode: d3285...bc1 Gjenkjenning av oppgaver får man også ved å gjøre mange opgaver. Repetisjon er gull verdt. Da vet man også hvilke formler man skal bruke, det hele går på automatikken. Anonymkode: b57da...d29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå