Gå til innhold

Venner som ikke har noe nytt å komme med

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva synes du om sånne folk som aldri opplever noe og har aldri noe nytt å fortelle? Blir slitsomt og lite givende i lengden. Hvis du ikke har noen venner av den typen, prøv å fjerne livserfaring og evt. utdannelse fra en av de du har og se hva du sittet igjen med. Funker ikke i lengden. Noen som tenker det samme her? 

Anonymkode: ecf32...014

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har tenkt det samme om en venninne som er deprimert rundt 6 mnd i året, men vi tar en kaffe innimellom for å sees. Siden vi har kjent hverandre lenge så tenker jeg at dette er en periode, og hun vil bli den sprudlende energirike personen igjen. HVa med å ta med personen ut for å oppleve ting? 

Anonymkode: 053ff...c67

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker du på reising? Ikke alle av oss har nok kling i kassa til det vet du. Men det går fortsatt ann å finne på visse ting uten penger, særlig hvis man er glad i naturen.

Anonymkode: 226df...165

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at hvis du har en venn som aldri opplever noe og ikke har noe å fortelle, så kunne du kanskje ta litt initiativ til å ta med denne personen på ting? Det gjør hverken ditt eller hennes liv bedre at du bare sitter og irriterer deg over hvor lite hun har å fortelle, finn på noe sammen isteden!

Anonymkode: cb497...14e

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det bare dreier seg om personer som ikke "opplever" så mye, men heller folk som ikke er så gode på å kommunisere.

Kjenner flere som ikke opplever eller gjør så mye mer spennende ting enn alle andre, men som er veldig flinke til å prate og viser interesse for hva andre har å si. Om man har en evne til å fremstå som reflektert og nysgjerrig vil man tiltrekke seg andre menneskers interesse.

Tror det også handler mye om folk har personlige meninger. Jeg vil heller snakke med folk som er uenige med meg, som jeg kan diskutere med på en konstruktiv måte enn folk som ikke mener noe i det hele tatt. Synes egentlig det er skikkelig sosialt "turn off" med personer som ikke følger med i nyhetsbildet eller viser noe engasjement om samfunnet.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for forslag, men det blir dessverre litt vanskelig på grunn av lang avstand. Er for øvrig enig i at man kan være en interessant person selv om man ikke har så veldig mye selvopplevd å komme med, men det går liksom en grense. Det blir gjentagende og litt enveis. Med "opplevelser" mente jeg ikke nødvendigvis reiser og andre ting som koster mye penger, men opplevelser av noe slag i det hele tatt. 

Jeg irriterer meg forresten ikke over personen (som er en "han", ikke "hun"), men dette var bare noen tanker jeg hadde og lurte på om noen andre her inne var i samme situasjon og hva dere i så fall tenkte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplever da litt, men skulle gjerne ha opplevd ennå mer :) 

Hadde jeg sluppet å jobbe 60 timer i uka eller mer fordi ikke andre gidder å bidra i samfunnet, så kanskje vi som er samfunnets hjørnesteiner også kunne fått litt mer fritid. 

Heldigvis skal jeg flytte fra hele greia snart, og da snakker jeg om Norge :) (Er født og oppvokst etnisk nordmann, så ikke prøv dere på innvandrerhets, det fungerer uansett ikke mot meg)

Anonymkode: 15b97...a48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiller pc- osg brettspill med venna så betyr null og niks hva de opplever eller ikke opplever. Jeg er med deg fordi de er morsomme å spille med, ikke fordi jeg vil høre på monolog om hva de har drevet med

Anonymkode: 54d87...072

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg sluppet å jobbe 60 timer i uka eller mer fordi ikke andre gidder å bidra i samfunnet, så kanskje vi som er samfunnets hjørnesteiner også kunne fått litt mer fritid. 

Heldigvis skal jeg flytte fra hele greia snart, og da snakker jeg om Norge :) (Er født og oppvokst etnisk nordmann, så ikke prøv dere på innvandrerhets, det fungerer uansett ikke mot meg)

Hva er det for noe fantastisk du jobber med, da? :ler:

Anonymkode: ae098...ebb

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er sikker på at livet til trådstarter er overlegent og langt mer spennende en alle andres. Så kudos til trådstarter som tar opp dette utrolige viktige emnet slik at vi kan få åpenhet om hvor frustrerende og vanskelig det er å leve med et mer spennende og innholdsrikt liv enn resten.

Anonymkode: 270f8...cdd

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en sånn som forteller lite av hva som har skjedd i livet mitt siden sist vi traff hverandre.

To årsaker. Den ene er at jeg ikke ønsker å dele detaljer om mitt liv med vedkommende. Har man først sagt A, må man gjerne også si B. Derfor lar jeg være å si A, selv om A i seg selv kan deles med vedkommende.

Den andre årsaken er at det som regel ikke skjer så mye fra gang til gang. Jeg får sjelden nye personer inn i omgangskretsen, jeg bytter svært sjelden bolig og jobb. Partner bytter jeg også svært sjelden. Reiser stort sett til de samme stedene. Lite drama i familien osv.

Når jeg treffer venner anser jeg den type informasjon som formaliteter man gjør unna i starten av møte. For å oppdatere hverandre. Greit, men ikke nødvendig. Og bør i hvert fall ikke være hovedinnholdet for sammenkomsten. Det er lite givende.

Jeg møter venner for å snakke om ting som opptar meg innen politikk, samfunn, kultur, økonomi, kunst, vitenskap, litteratur, musikk, humor osv. Generelt, men med personlig vinkling der det er mulig. 

Og folk som ikke har noe interessant å komme med her kutter jeg ut relativt raskt. Dette er lite givende mennesker å være sammen med. Det er begrenset hvor interessant det er å diskuterer vedkommendes forhold til partneren eller andre sosiale relasjoner. Bolig og interiør. Barn og skole. Hva som har skjedd på jobb osv. Blæh.

Anonymkode: f41ea...5c6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at du jobber 60 timer i uka fordi andre ikke gidder å bidra til samfunnet. Du jobber nok 60 timer i uka for å få digg lønn.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Man trenger ikke oppleve så mye for å være interessant. Man kan fint diskutere nyheter, politikk, saker man brenner for, drømmer, tanker og ideer, selv om man ikke har gjort noe spennende siden sist. 

Jeg er sånn som ikke har så mye nytt å fortelle. Jeg er introvert og rolig av meg, og trives ikke med å farte omkring og gjøre alle mulige slags spenstige sprell. Jeg foretrekker å tilbringe helgen hjemme, gjøre litt ærender, trene litt, og så se film og spise pizza med samboeren. Det er ikke akkurat eksplosivt samtalemateriale. Men jeg kan da helt fint snakke om andre ting likevel. 

De som ikke har noe å snakke om i det hele tatt, verken opplevelser eller noe annet de er interesserte i, de er slitsomme, Da har man virkelig ikke noe å snakke om. 

Anonymkode: 4062e...2c3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2017 den 13.33, AnonymBruker skrev:

For et merkelig svar:P 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
På 1.4.2017 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Hva synes du om sånne folk som aldri opplever noe og har aldri noe nytt å fortelle? Blir slitsomt og lite givende i lengden. Hvis du ikke har noen venner av den typen, prøv å fjerne livserfaring og evt. utdannelse fra en av de du har og se hva du sittet igjen med. Funker ikke i lengden. Noen som tenker det samme her? 

Tror det å ha kjemi med en person går litt dypere enn det du har inntrykk av. Her er det nok du som mangler sosial erfaring.

Det er sjeldent jeg trenger å ramse opp alt jeg har opplevd de siste ukene for å ha en to timer samtale med en god venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Froning
10 minutter siden, globalagogo skrev:

For et merkelig svar:P 

Tenkte det samme :laugh: Man kan bli høy på pæra av å være så eksemplarisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvorfor kan ikke dere oppleve ting sammen i stedet for å bare fortelle hverandre om ting dere har opplevd? Hvorfor kan dere ikke prate om noe som omhandler dere begge? Hvorfor kan dere ikke prate om nyheter, film, sport etc? Det finnes mye dere kan prate om, og hvis dere ikke klarer å prate om noe utover hva dere har oppnådd i livet har dere nok ikke så god personlig kjemi. 

Anonymkode: 7ecf2...7d9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes da massevis av andre ting å snakke om enn bare ting man har opplevd. Men er med på at det kanskje kan være litt kjedelig om det aldri skjer noen oppdateringer. 

Anonymkode: a6b38...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Noe nytt å komme med" Hva vil det si da? Tenker du at du misliker folk som ikke farer med sladder? Eller folk som har et kjedelig liv? Forstår jo at det er kjedelig å snakke med folk som feks ikke sier noe DU synes er interessant, men sånn har vi det alle. Jeg synes ikke det er interessant med sladder, men om du synes det, så hadde vi ikke kommet godt overens.

Anonymkode: 0d1a7...b83

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...