Navne Løs Skrevet 1. april 2017 #1 Skrevet 1. april 2017 (endret) Jeg har nevnt situasjonen min en del ganger før i dette forumet. Kort fortalt: Jeg er i en jobb jeg hater. Lederjobb. Hver dag jeg kommer hjem fra jobb føles det som om noen har sugd ut all livskraften min. Jeg gjør ingen god jobb lenger, det handler kun om å komme seg gjennom dagene, noe som ikke akkurat er en fordel når man er leder og egentlig bør være veldig engasjert. Jeg har søkt jobber i 8 mnd, men alle jobber jeg søker på skal ha folk innen kort tid, gjerne innen 3 uker - 2 mnd og jeg har 3 mnd oppsigelsestid. Sier jeg opp idag, så må jeg være ut juli. Jeg vil gjerne ha erfaringer fra dere som har sagt opp før dere har fått ny jobb. Måtte dere gå lenge før dere fant noe nytt? Jobbmarkedet er jo helt jævlig for tiden. (Helst ikke kommenter med kommentarer som "Hold ut din slask" - det har jeg allerede gjort i snart 2 år.) Endret 1. april 2017 av Nameless Ghoul
Gjest aceydazey Skrevet 1. april 2017 #2 Skrevet 1. april 2017 Har du tatt kontakt med rekrutteringsbyråer? Vet ikke hvilken bransje du er i, men har du søkt i 8 mnd så ville jeg ikke tatt sjansen på å si opp uten å ha noe nytt å gå til. Det er vanlig at bedrifter må vente i 3 mnd på en person, og det er de innforstått med.
Navne Løs Skrevet 1. april 2017 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2017 22 minutter siden, aceydazey skrev: Har du tatt kontakt med rekrutteringsbyråer? Vet ikke hvilken bransje du er i, men har du søkt i 8 mnd så ville jeg ikke tatt sjansen på å si opp uten å ha noe nytt å gå til. Det er vanlig at bedrifter må vente i 3 mnd på en person, og det er de innforstått med. Ja, alle det er å ta kontakt med. Jeg har fått noen jobbintervjuforespørsler, men da er det snakk om at de trenger ansatte innen en måned. Jeg er i salg og kundeservice.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #4 Skrevet 1. april 2017 Er du villig til å gå ned til et lavere nivå for en periode da? Evt finne et firma du kan jobbe deg oppover i? Noen arbeidsgivere er villige til å la ansatte gå før. Jeg fikk gå etter en måned en gang, men da hjalp jeg arbeidsgiveren med å få inn en ny person og hadde en plan for dem. Anonymkode: eeac5...a36 1
Navne Løs Skrevet 1. april 2017 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du villig til å gå ned til et lavere nivå for en periode da? Evt finne et firma du kan jobbe deg oppover i? Noen arbeidsgivere er villige til å la ansatte gå før. Jeg fikk gå etter en måned en gang, men da hjalp jeg arbeidsgiveren med å få inn en ny person og hadde en plan for dem. Anonymkode: eeac5...a36 Ja, jeg er veldig villig til det. Jeg er villig til å gå ned i lønn og har ikke noe behov for en ny lederjobb. Det virker for meg som fordi jeg er leder, så stiller jeg lenger bak i køen.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #6 Skrevet 1. april 2017 Vurder om økonomien din tåler at du går ledig 1-2 mnd, og hva du tenker å svare på et intervju når arbeidsgiver ser det på CVen din. Anonymkode: eeac5...a36 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå