Gå til innhold

Forslag ti gryterett med kjøttdeig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal ha 15 personer til et avslappet bursdagsselskap og tenkte at det enkleste ville være å servere gryterett med en god salat og evt brød til. Siden jeg har fryseren full av kjøttdeig hadde det jo vært fint å fått brukt opp noe av dette også! Har også mye ris stående, så evt en gryte med ris oppi hadde jo vært veldig lettvint.

Noen som har noen gode oppskrifter på lager? :)

Hvis noen har en oppskrift på en eller annen saftig langpannekake, tar jeg gjerne imot det også! :D 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakker om å være lat, TS.

Anonymkode: 6dbee...82a

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke snakk om å være lat, å Google oppskrifter klarer jeg fint selv. Men, ikke alle oppskrifter som er like gode og  da er det kjedelig med 15 til bords. Går heller for en oppskrift noen kan gå god for å faktisk ha prøvd ut selv. 

Har man ikke noe konstruktivt å komme med kan du la vær å svare. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg lagde en gang en slags chilliconcarnelignende gryte i bursdag. Min var vegetar, men det passer jo perfekt med kjøttdeig i og ris til også! Serveres også med salat, tortillachips, rømme og guacamole. Superdigg!! :nori:

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, qwertyuiopå skrev:

Jeg lagde en gang en slags chilliconcarnelignende gryte i bursdag. Min var vegetar, men det passer jo perfekt med kjøttdeig i og ris til også! Serveres også med salat, tortillachips, rømme og guacamole. Superdigg!! :nori:

Har du noen ca oppskrift på den? 😍 Quacamole må jo være noe av det beste som finnes!😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, celujo skrev:

Det er ikke snakk om å være lat

Selvfølgelig er det det. Du ber om sekretærer. :)

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, aceydazey skrev:

Denne oppskriften fra Trines matblogg er knall god:) 

http://trinesmatblogg.no/2015/10/27/kjapp-chili-con-carne/

Tusen takk for tips! :)

Sett på den før, men har spist  så mye "kjedelig" chili con carne tidligere, så har ikke laget den selv. Men da kanskje det blir denne da, med quacamole osv ved siden av som hun over foreslo! :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i meksikansk/taco gryte samt chili con carne :) Serverer da med typisk taco tilbehør som salsa, rømme, guacamole, nacho osv... 

Anonymkode: 969cb...3ce

• Liker 1
Gjest aceydazey
Skrevet

Slik lager jeg forresten Guacamole: 

Del avocadoene, fjern steinene forsiktig og skrap ut innmaten.

Mos avocadoen med en gaffel.

Tilsett saften av 1 lime. Del chili og skrap bort frøene. Finhakk chili, rødløk og hvitløk og bland alt godt inn med den moste avocadoen.

Skrevet
18 minutter siden, celujo skrev:

Tusen takk for tips! :)

Sett på den før, men har spist  så mye "kjedelig" chili con carne tidligere, så har ikke laget den selv. Men da kanskje det blir denne da, med quacamole osv ved siden av som hun over foreslo! :) 

Du kan også også la en kanelstang koke med chiligryta faktisk, det tilfører en veldig dybde og varme i retten! Høres rart ut, men passer bra. Vet det også ikke er helt uvanlig å ha litt mørk sjokolade oppi, det har jeg ikke prøvd før, men gjør det jo litt mindre kjedelig :)

Hjemmelaga tortillachips er også veldig enkelt og raskt, så det er jo artig å servere ved siden av.

Gjest Catalina Culès
Skrevet
2 timer siden, celujo skrev:

Takk for forslag! Har du testet noen av dem selv Loki? 😁

Jepp, har prøvd dem, er gode alle sammen :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det det. Du ber om sekretærer. :)

Idiot. Gi heller forumsledelsen beskjed om å slette hele matforumet. TS ber om en oppskrift noen har prøvd og går god for - nettopp det matforumet er til for. Ta trollingen din et annet sted.

Anonymkode: a630b...066

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...