Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er sjansene for å lykkes med fryseforsøk kontra ferskforsøk?  

Hvilke medisiner er vanlig ved fryseforsøk? Kan tinte egg fryses ned igjen? 

Anonymkode: 185e9...bdb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er sjansene for å lykkes med fryseforsøk kontra ferskforsøk?  

Hvilke medisiner er vanlig ved fryseforsøk? Kan tinte egg fryses ned igjen? 

Anonymkode: 185e9...bdb

Det kommer litt an på utgangspunktet ditt, men hvis fersk gir ca 30-40% er det vel ca 20% ved frys. Tror du må ta en medisin som hindrer eggløsning fra starten av syklusen, så er vel resten progesteron eller naturlig syklus. Jeg tror ikke de dobbeltfryser egg. Det høres lite fruktbart ut..

Anonymkode: d09a6...0b1

Skrevet

Vi fikk beskjed om at ca 80% lever ved opptining, og at ca 1/4 av de fester seg, så samlet 20% per egg. Disse tallene er da gjennomsnit av større grupper.

De kan fryse opptinte egg. Jeg vet ikke om det påvirker suksess ved senere innsetting, men alternativet til å fryse om igjen er vel ofte å kaste embryoet, noe som garantert ikke fører til barn...;-)

AnonymBruker
Skrevet

Har du eggløsning selv kan du teste med eggløsningstester å sette inn egg i naturlig syklus. Ellers kan du få Progynova tabeletter som styrer syklusen din, så tar du ultralyd og setter inn egg etter det. Kjenner en som ikke ble gravid på fersforsøk, men som ble gravid på fryseforsøk i naturlig syklus. 

Anonymkode: 4309a...80d

AnonymBruker
Skrevet

I Trondheim sier de at sjangsen er bedre ved frys fordi kroppen har fått ro fra stimulering den måneden. For opptint blastocyst  (5 dagers egg) gir de 50% sjangs for å lykkes mot 40% sjangs med fersk innsett. De fryser og ned bare ett og ett egg så de trenger ikke ta opp flere om gangen, som da ødelegges om de ikke brukes. 

Gutten min er frysegutt :)

Anonymkode: e98f1...52e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...