Ella1 Skrevet 7. april 2017 #81 Skrevet 7. april 2017 Fun fact: Hun som spiller Jessica (Alisha Boe) er født i Oslo, har norsk mor og somalisk far. Flyttet til USA som barn. 6
Ella1 Skrevet 7. april 2017 #82 Skrevet 7. april 2017 Akkurat nå, Ella1 skrev: Fun fact: Hun som spiller Jessica (Alisha Boe) er født i Oslo, har norsk mor og somalisk far. Flyttet til USA som barn. Eller mulig det var etiopisk far 1
dillyduzit Skrevet 7. april 2017 #83 Skrevet 7. april 2017 (endret) 11 timer siden, Ella1 skrev: Fun fact: Hun som spiller Jessica (Alisha Boe) er født i Oslo, har norsk mor og somalisk far. Flyttet til USA som barn. "Alisha Boe fra Oslo er stjerne i ny Netflix-serie - Aftenposten" (ikke klikkbar link) Og mediene klarer det igjen. Men kult er det jo uansett. Eller hvordan blir det da? Er hun norsk/somalsk (etiopisk) eller amerikansk? edit: – Jeg håper veldig på at vi får klarsignal til å spille inn sesong to, men alt kommer an på om publikum liker første sesong når den slippes fredag, sier Boe. Endret 7. april 2017 av dillyduzit 1
Ella1 Skrevet 7. april 2017 #84 Skrevet 7. april 2017 1 minutt siden, dillyduzit skrev: "Alisha Boe fra Oslo er stjerne i ny Netflix-serie - Aftenposten" (ikke klikkbar link) Og mediene klarer det igjen. Men kult er det jo uansett. Eller hvordan blir det da? Er hun norsk/somalsk (etiopisk) eller amerikansk? Wikipedia: Alisha Boe (born 6 March 1997) is a Somali and Norwegian actress.
dillyduzit Skrevet 7. april 2017 #85 Skrevet 7. april 2017 Akkurat nå, Ella1 skrev: Wikipedia: Alisha Boe (born 6 March 1997) is a Somali and Norwegian actress. Man vet aldri lenger, derav spørsmålet. Spesielt når man er så ung når man flytter.
Djungelvrål Skrevet 7. april 2017 #86 Skrevet 7. april 2017 Har ikke lest hele tråden men bare lurer på om det er en teenserie eller noe som passer for voksne folk også? Da jeg så traileren tenkte jeg at det virket mest som en teenserie.
Ella1 Skrevet 7. april 2017 #87 Skrevet 7. april 2017 2 minutter siden, Boomonster skrev: Har ikke lest hele tråden men bare lurer på om det er en teenserie eller noe som passer for voksne folk også? Da jeg så traileren tenkte jeg at det virket mest som en teenserie. Hadde samme inntrykket når jeg startet å se på serien. Men, oppdaget etter hvert at den kunne være lærerik for oss som har barn også. Dessuten så er det jo mye man kan kjenne seg igjen i fra når man selv var på den alderen. Etter tre episoder så var jeg hekta 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #88 Skrevet 11. april 2017 Så siste episode i dag. Sterke scener av selvmordet. Ble faktisk oppriktig dårlig og kvalm. Tror aldri jeg har blitt det av en serie/film før. Og gråt konstant fra episoden med Clay sin tape og til slutten. Er spent på om det kommer en sesong til. Likte teoriene deres, men da kommer serien til å gå langt fra utgangspunktet. Virker nesten litt krampaktig. Men ble veldig nyskjerrig på hva som skjedde med Alex. Anonymkode: 2fa6c...b6f
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #89 Skrevet 16. april 2017 Seriens tema er jo at en tenåringsjente på grunn av mange forskjellige faktorer ("grunner") endte med å ta sitt eget liv, og at ingen rundt henne så henne eller tok henne på alvor før det var for sent. Jeg tror Alex' selvmord (eventuelt forsøk) i serien er med for å få oss seere til å forstå at tegnene var der, men ingen så det komme. Vi seere var for opptatt med seriens hovedpersoner og historie til å se tegnene som kunne indikere at også Alex hadde selvmordstanker. Alex er for oss seere det Hannah var for menneskene rundt henne. Når det gjelder Tyler er det jo mye som hinter til at han kan finne på å ty til skoleskyting. Det er jo også noe som kunne ha vært tema for en sesong 2. Mobbing og utestengelse kan ha flere konsekvenser, både selvmord og mord... Anonymkode: 71412...f96 13
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #90 Skrevet 16. april 2017 Om det skulle bli en sesong 2, så kan det jo handle om Tyler og hans 13 grunner for skoleskyting/drepe en og en.. Kan lett flettes sammen med sesong 1. Anonymkode: 33ae7...b34
mm456 Skrevet 16. april 2017 #91 Skrevet 16. april 2017 Jeg er ganske sikker på at det er Alex som har prøvd å ta livet sitt selv, og ikke Tyler som skjøt han (som det er masse teorier om). Følte det var helt innlysende at Tyler tok ned bildet av Alex fra "tavla" fordi han kom på at han har forsvart ham flere ganger (f eks. da Tyler kom til bordet der gjengen satt og sa han og ville være med, alle sa nei og Alex sa han bare måtte med for hans del eller noe). 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #92 Skrevet 17. april 2017 Tror dere bildene han hang opp legger opp til spekulasjoner på hvem han evt hadde ønsket å skyte hvis det blir en skoleskyting i s2? Anonymkode: 6cb20...edf
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #93 Skrevet 17. april 2017 Ja, alle som har gjort han noe. Mobbet han. Anonymkode: 33ae7...b34
Gjest Caroline91 Skrevet 17. april 2017 #94 Skrevet 17. april 2017 Tony er så fantastisk❤❤❤ Og Clay da.
Mynona Skrevet 17. april 2017 #95 Skrevet 17. april 2017 Men har dere glemt at Justin også tok med seg en pistol i siste episode. Jeg fikk så utrolig vondt av han jeg. Moren hans som ikke bryr seg. Alle vennene svikter han, kjærsten vil ikke ha noe med han å gjøre. Mange triste skjebner. Jeg synes også slutten var litt for åpen. Hvorfor kjørte Skye, Clay, Tony og... hvem var den siste avgårde liksom? Skulle de flykte? Men samtidig tror jeg ikke at jeg vil ha en sesong 2. Jeg tror det kommer til å ødelegge. Selv om jeg vil ha svar. 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #96 Skrevet 17. april 2017 Han siste var kjæresten til Tony. Husker ikke navnet. Har ikke lest boken, er det en annerledes slutt der? Anonymkode: 33ae7...b34
Rainbow Skrevet 17. april 2017 #98 Skrevet 17. april 2017 På 03/04/2017 den 22.00, Lill3My skrev: Da har det kanskje ikke noe med alder å gjøre likevel. Noe er det dog son gjør st jeg ikke liker serien like godt som mange andre. Sier ikke den er dårlig i det hele tatt, men den er ikke blandt de bedre jeg har sett. Jeg syntes den virket litt mer rettet mot ungdom enn voksne, mye pga settingen på high school, at de aller fleste karakteren (med vesentlig rolle) er tenåringer, og at det hele handler om en rekke typiske tenåringssituajsoner.. Men igjen, jeg er bare tre episoder inn i serien og det er strengt tatt ikke veldig mye å basere en hel serie på. Sjangeren er kanskje heller ikke helt min stil da jeg som regel faller for litt sære serier som The Oa, Dirk Gently, Mr Robot, Sherlock, orphan Black, o. L... Men liker også dramaserier som This Is Us og Shamless og tenkte dette var i samme gate Jeg liker mange av de seriene du nevner, selv om jeg ikke har hørt om alle, men jeg elsket denne serien! Er 36 år, så tror nok ikke det er en aldersgreie. Binge watcha hele serien på 3 dager nå i påsken! Glad Tony tok det valget om hvem han ga opptakene til på slutten! 1
Lill3My Skrevet 17. april 2017 #99 Skrevet 17. april 2017 (endret) 2 minutter siden, Rainbow skrev: Jeg liker mange av de seriene du nevner, selv om jeg ikke har hørt om alle, men jeg elsket denne serien! Er 36 år, så tror nok ikke det er en aldersgreie. Binge watcha hele serien på 3 dager nå i påsken! Glad Tony tok det valget om hvem han ga opptakene til på slutten! Da Vet jeg ikke hva det er som gjør at jeg ikke falt for den serien.. Såg 5 episoder og la den bort. Er vel bare sånn noen ganger... :-) pleier dog å like de seriene jeg velger meg ut eneste andre unntaket er The walking Dead, som tilsynelatende alle andre elsker, men som jeg overhode ikke klarte å like Endret 17. april 2017 av Lill3My
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #100 Skrevet 17. april 2017 Fy søren! Den selvmordsscenen var sterk... ble fysisk kvalm. Så sykt bra serie og veldig viktig at sånne serier blir laget. At man belyser et så viktig tema er bra, men den var kanskje litt for drøy. Virkelig ekkelt Anonymkode: ba1f6...432 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå