Gjest canacas Skrevet 5. april 2017 #61 Skrevet 5. april 2017 10 timer siden, Rainstorm skrev: *snip* Men å skylde på hele verden for hver minste ekle og vonde ting de gjør mot deg, og at det er GRUNNEN til at du tar livet ditt, det ødela litt for min del. Men jeg velger å se på det som at Hannah også forstod at hver enkelt grunn alene ikke var nok, men at sammen var de det. Haha, ja, altså, bare det å overfor meg selv se henne i litt mindre drama lys hjelper, for sånn bortsett fra dette synes jeg ikke hun overreagerte. Jeg skulle bare ønske at de vinklet det litt mer som at hun ikke ORKET mer rett og slett, i stedet for at "nå skal jeg fortelle hvor fæle dere var, og jeg tok livet mitt for å bevise hvor fælt det var", for slik nekter jeg å tro at det egentlig var. Vet ikke om jeg gir mening. *snip* Skjønner hva du mener, og er nesten enig. Jeg tenker litt sånn at det er hvordan de føler seg, de etterlatte, etter et selvmord. Ja, serien viser hvordan hun navngir personer som sviktet henne, men kanskje det egentlig handler om skyldfølelse etter at en du har sviktet tar livet av seg? Mulig jeg forklarer meg klønete her nå, men det var slik jeg tenkte når jeg så serien. Det har vært flere selvmord i miljøet jeg vokste opp i, og selv om det ikke var en grunn til at man skulle føle skyld, så ble vi alle veldig berørt i etterkant. Mest på vegne av oss selv. Noe som er ganske egoistisk, med tanke på hvor ufattelig langt nede man må være for å gjennomføre et selvmord. Men vi tenkte på hva vi kunne gjort..
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #62 Skrevet 5. april 2017 1 time siden, canacas skrev: Skjønner hva du mener, og er nesten enig. Jeg tenker litt sånn at det er hvordan de føler seg, de etterlatte, etter et selvmord. Ja, serien viser hvordan hun navngir personer som sviktet henne, men kanskje det egentlig handler om skyldfølelse etter at en du har sviktet tar livet av seg? Mulig jeg forklarer meg klønete her nå, men det var slik jeg tenkte når jeg så serien. Det har vært flere selvmord i miljøet jeg vokste opp i, og selv om det ikke var en grunn til at man skulle føle skyld, så ble vi alle veldig berørt i etterkant. Mest på vegne av oss selv. Noe som er ganske egoistisk, med tanke på hvor ufattelig langt nede man må være for å gjennomføre et selvmord. Men vi tenkte på hva vi kunne gjort.. Jeg tenker litt det samme som deg. Mange kjenner nok på skyldfølelse etter noen nær dem tar livet sitt, serien her vinkler det bare på en litt annen måte en vi er vandt med. Samtidig så gjør den kanskje noen litt mer bevisst på hvordan vi behandler menneskene rundt oss. For meg så er nok denne serien litt ekstra aktuell akkurat nå, da jeg ligger inne på psyk nettopp pga suicidale tanker. Jeg kunne aldri funnet på å klandre de rundt meg for slik jeg har det akkurat nå(vel, en kanskje...), men vinklingen serien har har fått meg til å tenke enda litt mer på hva de rundt meg ville følt om jeg forsvant. Anonymkode: 95c56...ca0 2
Gjest canacas Skrevet 5. april 2017 #63 Skrevet 5. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker litt det samme som deg. Mange kjenner nok på skyldfølelse etter noen nær dem tar livet sitt, serien her vinkler det bare på en litt annen måte en vi er vandt med. Samtidig så gjør den kanskje noen litt mer bevisst på hvordan vi behandler menneskene rundt oss. For meg så er nok denne serien litt ekstra aktuell akkurat nå, da jeg ligger inne på psyk nettopp pga suicidale tanker. Jeg kunne aldri funnet på å klandre de rundt meg for slik jeg har det akkurat nå(vel, en kanskje...), men vinklingen serien har har fått meg til å tenke enda litt mer på hva de rundt meg ville følt om jeg forsvant. Anonymkode: 95c56...ca0
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #64 Skrevet 5. april 2017 12 timer siden, Kragebein skrev: Er på mange måter enig, legger noen kommentarer som er store spoilere til siste episode under. Synes likevel at serien var veldig bra, men føler meg litt... tom etter finalen. Skjul innhold Skulle ønske vi fikk vite hva som skjedde med Alex, om han lever eller ikke. Om flere nevner kassettene i avhørene, eller om de benekter at de finnes. Siden Hannahs foreldre får kopier kommer de jo garantert til å komme frem. Vil vite hva slags konsekvenser alle får, spesielt Bryce. Vil bare ha mer info! Jeg antok at de la det opp på den måten, sånn at vi skal være klar for en ny sesong. Hvis alt var summert, så måtte de vel avsluttet etter denne sesongen. Men på denne måten har de muligheten til en sesong til, og egentlig de legger opp til en sesong til. Anonymkode: 6b20a...679 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #65 Skrevet 6. april 2017 Hva er den tvisten dere snakker om? Har sett hele nå og ikke fått med meg at det var noen tvist på slutten Anonymkode: 708f7...8e2 2
Zidji Skrevet 6. april 2017 #66 Skrevet 6. april 2017 Jeg har lest boken og er på episode 12 i serien. Elsker den!!!! Nå har ikke jeg sett om det kommer en ny sesong, men selve boken hadde jo en ganske åpen avslutning så kanskje ikke så rart viss serien har det og
_popcorn_ Skrevet 6. april 2017 #67 Skrevet 6. april 2017 På 03.04.2017 den 21.28, Lill3My skrev: Er på episode 3 og er helt ok begeistret. Er nok rett og slett litt for "gammel" til å bli henrykt over serien. Virker som om den er best egnet for 15-20-åringer? (er selv 28). Kommer nok likevel til å fullføre serien, men blir ikke en serie jeg "binger" på Jeg er 30 da... 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #68 Skrevet 6. april 2017 Nå er jeg selv mor til en tenåring, så jeg synes serien var veldig bra. Men gråt mye og. Mitt barn sliter med depresjon, og var for 1 år siden suicidal. Så dette var veldig skummelt å se. Det at tenåringer opplever flere små vonde ting, og noen store, og man vet aldri når de får nok, når de velger å avslutte livet sitt. Kjenner jeg bare fikk lyst til å klemme tenåringen min, og aldri gi slipp. Tror det er bra jeg så det i dag tidlig, mens tenåringen var på skole. Anonymkode: 88e8d...4bb 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #69 Skrevet 6. april 2017 Synes det var en veldig bra serie, selv om jeg ikke liker dette med å skylde på andre. Det er kun en person som er ansvarlig for selvmord, og dette irriterte meg litt. Blir spennende å se om det kommer en sesong 2, det er jo i utgangspunktet en serie som burde være slutt etter sesong 1, men slutten var jo veldig åpen. Forventet f.eks å se en skoleskyting fra Tyler. Anonymkode: 85ee0...b93 5
Gjest canacas Skrevet 6. april 2017 #70 Skrevet 6. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det var en veldig bra serie, selv om jeg ikke liker dette med å skylde på andre. Det er kun en person som er ansvarlig for selvmord, og dette irriterte meg litt. Blir spennende å se om det kommer en sesong 2, det er jo i utgangspunktet en serie som burde være slutt etter sesong 1, men slutten var jo veldig åpen. Forventet f.eks å se en skoleskyting fra Tyler. Anonymkode: 85ee0...b93 Det var ganske åpenbart en slik hendelse i fremtiden for han...
Gjest supernova_87 Skrevet 6. april 2017 #71 Skrevet 6. april 2017 Jeg innså noe i dag! Ut av det blå. Og nå kan det hende dere alle allerede har tenkt det men here goes! Og ja, spoiler fra siste episode! Spoiler Dere vet hvordan Tyler skaffet seg våpen ikke sant? Jeg tenkte, oj, shit har han tenkt å skyte seg selv han blir jo mobbet, ikke sant. Og så tenkte jeg at den 17 år gamle gutten i sykebilen kanskje var ham, men det var det jo ikke. Så ser vi at han pakker ned våpenet. Så tenker jeg, nei, kanskje det han har tenkt er å en skoleskyting, ikke sant. Men så i dag faller det meg inn, hva om det er han som har skutt Alex? For han hadde jo alle disse bildene, og så tenkte jeg at han skulle ta livet sitt, og dette var hans form for kassetter og "brev", men så tok han ned Alex, og jeg tenkte, hm, er det fordi han innså at Alex ikke var så verst og han ikke ville skylde på ham likevel? Men NÅ tenker jeg at, hva om det var ... hit-lista hans? At han tok ned Alex for han allerede hadde skutt Alex????
jatti Skrevet 6. april 2017 #72 Skrevet 6. april 2017 Likte serien veldig godt, og kan leve godt uten en sesong 2. Liker litt åpne slutter hvor man kan forestille seg selv hvordan det gikk med de ulike personene til slutt. Noe jeg ikke likte i serien var Alex, kanskje litt dårlig skuespill ?, ikke vet jeg. Og Tony virket altfor gammel og politiaktig til å gå på videregående. Tenkte et par ganger at han kanskje var undercover politi. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #73 Skrevet 6. april 2017 Selv kjenner jeg meg heller provosert av alle som mener at selvmord bare er deres egen feil, og at ingen andre har skyld. Selvfølgelig har menneskers handlinger en betydning, og jeg vil kalle både mobbing og voldtekt som to store vitale grunnet til at en deprimert person velger å ta livet sitt. Vi er alle ansvarlige for våre handlinger, og hvordan vi behandler andre mennesker. Vi lever ikke som villmenn i jungelen, liksom... Anonymkode: 6d0ea...73f 26
Gjest canacas Skrevet 6. april 2017 #74 Skrevet 6. april 2017 2 timer siden, Rainstorm skrev: Jeg innså noe i dag! Ut av det blå. Og nå kan det hende dere alle allerede har tenkt det men here goes! Og ja, spoiler fra siste episode! Vis skjult innhold Dere vet hvordan Tyler skaffet seg våpen ikke sant? Jeg tenkte, oj, shit har han tenkt å skyte seg selv han blir jo mobbet, ikke sant. Og så tenkte jeg at den 17 år gamle gutten i sykebilen kanskje var ham, men det var det jo ikke. Så ser vi at han pakker ned våpenet. Så tenker jeg, nei, kanskje det han har tenkt er å en skoleskyting, ikke sant. Men så i dag faller det meg inn, hva om det er han som har skutt Alex? For han hadde jo alle disse bildene, og så tenkte jeg at han skulle ta livet sitt, og dette var hans form for kassetter og "brev", men så tok han ned Alex, og jeg tenkte, hm, er det fordi han innså at Alex ikke var så verst og han ikke ville skylde på ham likevel? Men NÅ tenker jeg at, hva om det var ... hit-lista hans? At han tok ned Alex for han allerede hadde skutt Alex???? Enig i den altså.
Gjest supernova_87 Skrevet 6. april 2017 #75 Skrevet 6. april 2017 1 time siden, canacas skrev: Enig i den altså. Om ikke annet er det for at vi skal spekulere i nettopp det. Samtidig som Alex virket ganske nedtrykt og rådvill, og som at ingenting betyr noe, så vi skal undre på om han gjorde det selv samtidig, for han kunne nok fått tak i våpen hjemme han også. De vil ha oss undrende, sånn at de har muligheten for en sesong til regner jeg med. Haha, jeg var mitt i en svømmestrekning når jeg kom på denne teorien min, og så ble jeg helt sånn: og klarte ikke å ta skikkelige svømmetak før jeg konkluderte med at "jeg kan tross alt skrive det på KG senere, du må ikke tenke ferdig denne teorien din NÅ Rainstorm!". For jammen er det vanskelig å telle samtidig som man spekulerer!
Gjest canacas Skrevet 6. april 2017 #76 Skrevet 6. april 2017 5 minutter siden, Rainstorm skrev: Om ikke annet er det for at vi skal spekulere i nettopp det. Samtidig som Alex virket ganske nedtrykt og rådvill, og som at ingenting betyr noe, så vi skal undre på om han gjorde det selv samtidig, for han kunne nok fått tak i våpen hjemme han også. De vil ha oss undrende, sånn at de har muligheten for en sesong til regner jeg med. Haha, jeg var mitt i en svømmestrekning når jeg kom på denne teorien min, og så ble jeg helt sånn: og klarte ikke å ta skikkelige svømmetak før jeg konkluderte med at "jeg kan tross alt skrive det på KG senere, du må ikke tenke ferdig denne teorien din NÅ Rainstorm!". For jammen er det vanskelig å telle samtidig som man spekulerer! Godt du klarte holde hodet over vann!
Gjest Hold the door Skrevet 6. april 2017 #77 Skrevet 6. april 2017 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Hold the door
Gjest supernova_87 Skrevet 6. april 2017 #78 Skrevet 6. april 2017 8 minutter siden, visningsnamn skrev: Men hvorfor tror du de sa på slutten at Alex skjøt seg selv, hvis han egentlig ble skutt av Tyler, @Rainstorm ? Det burde jo være lett å se om noen har blitt skutt eller skutt seg selv. Selv om det er tv. (Hvis det ikke bare er sånn at de tok feil av en eller annen grunn, så måtte jo Tyler ha iscenesatt det til å se ut som selvmord, og i så fall hatt tid til det, men hva hadde vært vitsen med det?) Jeg spør kun fordi jeg lurer på hvordan du tenker videre rundt dette, altså, fordi jeg likte teorien din. Ja, det er gode poeng du tar opp. Rektoren sier jo eksplisitt at Spoiler Alex Standal shot himself in the head last night Men altså ... han ble fraktet i ambulansen ikke sant, han levde, nå har jeg hørt om folk som overlever å skyte seg selv i hodet ellers, men det er en av tingene som gjør at det kan tenkes at det var noen andre som gjorde det. Men noe som sier i mot det igjen er at det våpenet som Tyler fikk i den bakgata ligger jo nedi kofferten hans på rommet hans (eller?). Men hvorfor ellers skulle Tyler ha tatt vekk bildet til Alex? Som jeg nevnte kan det jo være fordi han synes Alex var grei likevel, det tenkte jeg jo først, siden han stod opp for ham da han ble dyttet opp mot veggen. Og jeg tenker at hvis Alex lever, og dette er kvelden etterpå så er det ikke sikkert de har kunnet gjort noen tanker eller undersøkelser på hvorvidt han kan ha gjort det selv eller ikke. Hvis Tyler hadde flere våpen, så kan han jo ha latt våpenet ligge igjen i hånda til Alex etter at han ble skutt. Men nå merker jeg at idéen som tidligere var som en lyspære over hodet mitt ikke virker så reell likevel. Men en annen ting, hvis Tyler har som mål å skyte hele gjengen, ville han jo aldri latt det bli kjente ved det første mordet at det var ham liksom! Men det blir litt vel søkt serien, hvis den skal handle om en offer for mobbing som ender opp som seriemorder? Men det hadde vært litt interessant da hvis neste sesong morpha til en krimserie der Tyler er seriemorder, og det er litt sånn "and then there were none"-feel over det hele. Hvem er neste, hvem er morderen? Og alle ser ut som det er selvmord, på ulike måter. Spekulasjoner, spekulasjoner, spekulasjoner.
Gjest Hold the door Skrevet 6. april 2017 #79 Skrevet 6. april 2017 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Hold the door
Ella1 Skrevet 7. april 2017 #80 Skrevet 7. april 2017 Teori 1: Tyler skjøt Alex og sendte alle disse meldingene til Zach fra Alex telefon der det stod "Call me" for å få det til å se ut som selvmord. Teori 2 : Kan det være at Alex faktisk har skutt seg selv eller blitt skutt av faren sin? Han svarer alltid faren sin med "Yes Sir", så jeg har en liten følelse av at faren er psykopat eller kanskje har misbrukt Alex? Er liksom så merkelig at faren virker så hyggelig når sønnen må referere til han som "sir". Det blir nevnt at moren til Alex jobber 12 timers skift og er lite hjemme, så føler at det er noe rart som foregår i huset der når moren ikke er hjemme. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå