AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #1 Skrevet 31. mars 2017 Når man skal kjøpe hus/leilighet; Legger inn bud på X(antall) kroner, med forbehold om salg av egen bolig? Er det en ting som går ann? Anonymkode: 96430...05a
Gjest Herr Heftig Skrevet 31. mars 2017 #2 Skrevet 31. mars 2017 Nei, bud er bud. Men det finnes mellomfinansiering.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #3 Skrevet 31. mars 2017 Kan ikke tenke meg at noen selgere går med på slikt. Da de har null kontroll på hvor mye du får for bolig den, hvor lang tid det kan ta før den blir solgt, om den blir solgt. Det blir essensielt som å kjøpe en opsjon på bolig. Vil også tro at boligmarkedet er for hett til at noen skulle gidde å gå med på en slik avtale. Anonymkode: 75f0f...f7f 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #4 Skrevet 1. april 2017 7 timer siden, Herr Heftig skrev: Nei, bud er bud. Men det finnes mellomfinansiering. Jo. Bud med forbehold om salg av egen bolig er ikke veldig uvanlig. Anonymkode: f7a58...5d2 2
Glitnir Skrevet 1. april 2017 #5 Skrevet 1. april 2017 Du kan absolutt levere et slikt bud, men det er lite sannsynlig at det blir akseptert av selger (såfremt de har andre potensielle kjøpere). 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #6 Skrevet 1. april 2017 Det er helt vanlig med slike forbehold. Og forbehold om finansiering, at det kan dokumenteres at badet er pusset opp lovlig etc... Men nå er boligmarkedet usikkert fremover pga nye regler, så jeg ville revurdert om jeg hadde kjøpt før jeg solgte nå. Anonymkode: 96b71...a9b
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #7 Skrevet 1. april 2017 Huset vi har lyst på har stått nesten et år til salgs . Jeg vil kjøpe det , men vist vi ikke får det, vil jeg ikke selge mitt sitt hus. Skjønner? Anonymkode: 96430...05a
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #8 Skrevet 1. april 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man skal kjøpe hus/leilighet; Legger inn bud på X(antall) kroner, med forbehold om salg av egen bolig? Er det en ting som går ann? Anonymkode: 96430...05a Skjønner ikke helt hva overskriften din skal bety? Bud på bolig med forbehold om å tå solgt egen bolig blir avslått, automatisk. Megler fraråder alle selgere å akseptere denne typen bud og bud generelt med forbehold om ditten og datten. Unntaket er forbehold om overtakelsesdato og betingelser om at x gjenstand fra visning følger med i handelen. Et bud er bindende for budgiver inntil satt frist utløper. Et akseptert bud er bindende for både selger og kjøper. Legger noen inn bud uten å ha finansieringen i orden, så er budet like bindende og man risikerer erstatningsansvar om man legger inn et bud uten å kunne bla opp penger. Det er det praksis på fra domstolene. Anonymkode: 796ed...d5e 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #9 Skrevet 1. april 2017 Hvis huset du skal legge inn bud på har ligget ute en stund uten å bli solgt kan det godt hende at selger er villig til å godta et bud med forbehold om salg. Men da må det settes en tidsfrist. F eks at du legger inn bud med forbehold om salg innen 3 uker. ellers er dere begge bundet på ubestemt tid Anonymkode: 77f65...677
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #10 Skrevet 1. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Huset vi har lyst på har stått nesten et år til salgs . Jeg vil kjøpe det , men vist vi ikke får det, vil jeg ikke selge mitt sitt hus. Skjønner? Anonymkode: 96430...05a Hva er galt med huset, da? Priset for høyt, oppussingsobjekt, eller noe annet? Får dere leid ut huset deres en periode hvis dere ikke får solgt det med en gang? Anonymkode: 96b71...a9b
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #11 Skrevet 1. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Huset vi har lyst på har stått nesten et år til salgs . Jeg vil kjøpe det , men vist vi ikke får det, vil jeg ikke selge mitt sitt hus. Skjønner? Anonymkode: 96430...05a Jeg skjønner ikke helt problemet? Du kan da fortsatt få mellomfinansiering Anonymkode: e67ff...67e 3
Puny Skrevet 1. april 2017 #12 Skrevet 1. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo. Bud med forbehold om salg av egen bolig er ikke veldig uvanlig. Anonymkode: f7a58...5d2 ja det kan man absolutt gjøre, men sjansen for at selger godtar et slikt forbehold er jo ikke så stor.
Rosalie Skrevet 1. april 2017 #13 Skrevet 1. april 2017 Du kan legge inn bud med forbehold om salg av egen bolig. Personlig ville jeg ikke godtatt et slikt bud, selv om boligen jeg solgte hadde ligget lenge ute for salg, da boligen vil være utilgjengelig for andre potensielle søkere mens kjøper prøver å få solgt egen bolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå