Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle dere!

Nå har vi akkurat begynt å se på barnevogn, og kjenner oss lost i den store jungelen av vogner. Vi trenger virkelig hjelp, og det er jo dere på KG flinke til! 

Ønsker en vogn med luft i hjulene, har hørt at disse andre hjulene ikke er så gode på ulendt terreng. Altså, vi skal ikke ut på en skogssti, men i tettbygde strøk med litt grus, dårlig asfalt - lite byliv. Hvilke hjul synes dere er best? Hvorfor det? Ønsker at barnet skal kunne sitte vendt mot oss en periode før man snur for å se verden. 

Vi prøvde en TFK Joggster Adventure. Denne likte vi best da den virker god å gå tur med, luft i hjulene, liggedelen har en ekstradel som gjør at barnet kan sitte i vår retning en stund, blir veldig liten sammenlagt og passer inn i bilen, ser grei ut og av god kvalitet På den andre siden må man kjøpe liggedelen separat noe som gjør vognen ganske dyr. Finner den ikke i noen tester.

Stokke virker som plastic fantastic, så den ønsker vi ikke. Er også ganske stor. Den eneste Bugaboovogna med luft i hjulene er den søsken/tvillingvogna som kan bli smalere og brukes til en. Dette har vi ikke bruk for, derfor utgår også denne. 

Emmaljungavognene virker så store, i hvertfall de duovognene vi så og prøvde på butikken. Tunge å trille rundt på, men virker gode å trille. De som ikke er duovogner hadde en mindre bagdel, som ser veldig fin ut. Eneste minuset er at understellet er like stort som duovognene sammenlagt, så da er det jo samme hvilken av disse man kjøper? 

Ellers har vi ikke sett på noen, og ønsker virkelig innspill fra noen som har prøvd noen av disse vognene eller andre. Kjør på med hjelpende ord. Vi har som sagt ikke peiling da vi venter vårt første barn og jungelen av vogner er uendelig. 

Tusen takk for innspill!!

Skrevet

Ville muligens sett på babyjogger city premier. Den har dog ikke lufthjul, men gode punkteringsfrie. Vi har forgjengeren versa og er super fornøyd. Vi har også en emmaljunga mondial vi bruker på tur hjemme, med fire faste lufthjul. Vendog god den også

AnonymBruker
Skrevet

Hei! I følge vognverden.no kan den nye tfk multi x bagen, som er lenger i ryggen enn den gamle, brukes på de gamle tfk joggster twist lite vognene (t.o.m. 2016 modell). Da får du lufthjul og bakovervendt sittedel t.o.m. ca 18 mnd. Og TFK joggster twist lite kan sikkert kjøpes brukt også noe som får ned prisen. Ellers er det mange forhandlere som selger denne vognen billigere for å gjøre plass for den nye vognen tfk joggster trail (som ikke har lufthjul).

Forresten har jeg ingen erfaring med denne vognen og den nye multi-x bagen har høyere vektbegrensning enn den gamle. Jeg kan ikke gå god for at dette er en god løsning 

Anonymkode: 325d4...2b0

AnonymBruker
Skrevet

Emmaljunga nxt90f blir liten sammenleggbar og har luft i hjulene. Den er veldig dyr da men vi er knall fornøyd

Anonymkode: 959f6...61e

AnonymBruker
Skrevet

Britax go next eller go big!!

Fin høyde, god demping, kan ha sportsdelen begge veier osv. Og fin å se på..

Vi er såå fornøyd med vår go next.

Anonymkode: 30d1c...b06

AnonymBruker
Skrevet

Britax smile 2 :-)

Den kan snus begge veier, har lufthjul og er forholdsvis billig (barnas hus har den på kampanje til 4999 med bagdel med jevne mellomrom)

Anonymkode: 3e4f2...ff4

Gjest Sisti
Skrevet

Ville tatt en titt på Britax Go Big (Go Next er nesten lik, men uten full liggestilling i sportsdelen). Super demping. 

Har Go Next og er veldig fornøyd, bortsett fra at jeg ønsker full liggestilling. Men nå er ikke vognsoving så populært her uansett, så det gjør strengt tatt ingenting. :P

AnonymBruker
Skrevet

Har Mountain buggy terrain og er veldig fornøyd med den. Med den nye liggedelen kan man ha barnet vendt mot seg fram til det veier 15 kg. 

Hadde Mountain buggy urban jungle til eldste og var veldig fornøyd med den også, men vi går så mye i terreng at terrain er bedre for oss.

Anonymkode: c479e...fec

Skrevet
7 timer siden, Minlillelykke skrev:

Ville muligens sett på babyjogger city premier. Den har dog ikke lufthjul, men gode punkteringsfrie. Vi har forgjengeren versa og er super fornøyd. Vi har også en emmaljunga mondial vi bruker på tur hjemme, med fire faste lufthjul. Vendog god den også

Takk! Er punkteringsfrie hjul "like gode" som lufthjul? Vi baserer vår avgjørelse på en persons mening liksom. Søkte på den Babyjogger på google, men de hjula ser ikke så gode ut? Synes Babyjogger City Elite virker bedre? Den du nevner er billigere da.  Den andre, Emmaljunga Mondial, tror jeg vi så på i butikken; den er veldig stor? Ser veldig stor ut og er tung å trille på? Kan godt være jeg har feil. :-) 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! I følge vognverden.no kan den nye tfk multi x bagen, som er lenger i ryggen enn den gamle, brukes på de gamle tfk joggster twist lite vognene (t.o.m. 2016 modell). Da får du lufthjul og bakovervendt sittedel t.o.m. ca 18 mnd. Og TFK joggster twist lite kan sikkert kjøpes brukt også noe som får ned prisen. Ellers er det mange forhandlere som selger denne vognen billigere for å gjøre plass for den nye vognen tfk joggster trail (som ikke har lufthjul).

Forresten har jeg ingen erfaring med denne vognen og den nye multi-x bagen har høyere vektbegrensning enn den gamle. Jeg kan ikke gå god for at dette er en god løsning 

Anonymkode: 325d4...2b0

Det var veldig lurt! Det har vi ikke tenkt på! Skal google litt og kanskje noen andre har litt peiling? Kryr jo av barnevognkompetanse på dette forumet! Ja, den TFK Joggster Twist var på tilbud i de butikkene vi var i, men de reklamerte mer for den Adventure for oss - ettersom vi gjerne ville ha lufthjul. Skal se litt på den løsningen din, for det virker jo kjempelurt!! Takk :D

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Emmaljunga nxt90f blir liten sammenleggbar og har luft i hjulene. Den er veldig dyr da men vi er knall fornøyd

Anonymkode: 959f6...61e

Ja, denne ser fin ut. Kanskje det var den vi så på i butikken? Liker veldig godt at den kan snus i begge retninger, men vet egentlig ikke hvor lenge det vil være aktuelt? Har ikke så mye barnevognerfaring. 

WOW! Her var det mange gode svar. Tusen takk dere som har tatt dere tid til å hjelpe!! <3 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Britax go next eller go big!!

Fin høyde, god demping, kan ha sportsdelen begge veier osv. Og fin å se på..

Vi er såå fornøyd med vår go next.

Anonymkode: 30d1c...b06

Britain go next virker ikke så god å gå på tur med? Hvordan er den på steder med litt ulendt? Altså, er ikke snakk om å ta med vognen i skogen med røtter og slikt, men grusstier, asfalt (ikke minst dårlig asfalt, med mange hull i). Hvordan er den å gå fort/ jogge? Kan godt være jeg ser etter den supersportslige vognen, men aldri kommer til å jogge med den - har lagt det på hylla nå i graviditeten for å si det slik - men ambisjonen er å ta det opp igjen. De små hjulene fremme, er de låsbare? :-) Hva er egentlig forskjellen på den og go big-vognen? 

Britax smile 2 :-)

Den kan snus begge veier, har lufthjul og er forholdsvis billig (barnas hus har den på kampanje til 4999 med bagdel med jevne mellomrom)

Anonymkode: 3e4f2...ff4

Takk! Synes ikke den er så veldig fint da, eller? Barnevogner vokser på meg - så kan godt være bare første blikk. Hvordan er denne å trille? Og har du noen som helst peiling på hvordan den er i motsetning til de vognene AB anbefaler over? 

Skrevet
31 minutter siden, Sisti skrev:

Ville tatt en titt på Britax Go Big (Go Next er nesten lik, men uten full liggestilling i sportsdelen). Super demping. 

Har Go Next og er veldig fornøyd, bortsett fra at jeg ønsker full liggestilling. Men nå er ikke vognsoving så populært her uansett, så det gjør strengt tatt ingenting. :P

ÅJA, du svarer på spørsmålet mitt over her. Så det er ikke så stor forskjell på de - men ville valgt go big grunnet full liggestilling? Nei, kanskje ikke så farlig nå nei :-p Hvordan er den å trille? 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har Mountain buggy terrain og er veldig fornøyd med den. Med den nye liggedelen kan man ha barnet vendt mot seg fram til det veier 15 kg. 

Hadde Mountain buggy urban jungle til eldste og var veldig fornøyd med den også, men vi går så mye i terreng at terrain er bedre for oss.

Jeg var fast bestemt på å ha mountain buggy urban jugle helt frem til i går da jeg fant ut at hjulene ikke hadde luft i seg. Da skal jeg studere MB terrain. Ser kjempeenkelt ut å pakke i sammen! Ser de har bilde av vognen på en fjelltopp - er det slikt terreng dere går på? Har ikke slikt terreng å ta med vogn her, så trenger kanskje ikke en så villnaturvogn. For denne vogna kommer med lufthjul ikke sant? Hvordan var den Urban Jungle i forhold til hjulene? Det er liksom bare hjulene som får meg til å ikke ville ha den vogna.. Men er de gode nok de eco-hjulene? 

JEG BARE ELSKER AT DERE HAR SÅ MYE PEILING PÅ VOGNER!! Takk :hug:

Skrevet

Jeg er superfornøyd med vår go next, men den er ikke god på grus og jeg tror ikke det er noe særlig å jogge med den. 

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Hadena skrev:

ÅJA, du svarer på spørsmålet mitt over her. Så det er ikke så stor forskjell på de - men ville valgt go big grunnet full liggestilling? Nei, kanskje ikke så farlig nå nei :-p Hvordan er den å trille? 

Jeg var fast bestemt på å ha mountain buggy urban jugle helt frem til i går da jeg fant ut at hjulene ikke hadde luft i seg. Da skal jeg studere MB terrain. Ser kjempeenkelt ut å pakke i sammen! Ser de har bilde av vognen på en fjelltopp - er det slikt terreng dere går på? Har ikke slikt terreng å ta med vogn her, så trenger kanskje ikke en så villnaturvogn. For denne vogna kommer med lufthjul ikke sant? Hvordan var den Urban Jungle i forhold til hjulene? Det er liksom bare hjulene som får meg til å ikke ville ha den vogna.. Men er de gode nok de eco-hjulene? 

JEG BARE ELSKER AT DERE HAR SÅ MYE PEILING PÅ VOGNER!! Takk :hug:

Jojo, hjulene har luft i seg! Vi hadde hvertfall lufthjul på både urban jungle og terrain. 

Det er slikt terreng vi bruker den til og elsker begge to!

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jojo, hjulene har luft i seg! Vi hadde hvertfall lufthjul på både urban jungle og terrain. 

https://www.mimmis.no/mountain-buggy-urban-jungle-2016-sort

Ble litt usikker på om det var nytt på de nye modellene, men på den siden står det at det er luftfylte dekk :) 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.mimmis.no/mountain-buggy-urban-jungle-2016-sort

Ble litt usikker på om det var nytt på de nye modellene, men på den siden står det at det er luftfylte dekk :) 

AH!! Dette er jo helt fantastisk! Da skjønner jeg ikke hva hun butikkdama mente om at denne vognen ikke hadde lufthjul - for hun sa det. Ser at noen skriver at bagdelen er ganske åpen, og det blir mye vind inni baggen? Den ser også ganske åpen ut, men er den det? Noen skriver at de har på baby vindtett lue, men det vil jeg jo helst unngå.. Og! Vet du hva forskjellen på den luxury edition og den vanlige er? Skjønner ikke så mye av dette. 

Nå må vi reise ut å se på denne vogna igjen :P:) 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Hadena skrev:

AH!! Dette er jo helt fantastisk! Da skjønner jeg ikke hva hun butikkdama mente om at denne vognen ikke hadde lufthjul - for hun sa det. Ser at noen skriver at bagdelen er ganske åpen, og det blir mye vind inni baggen? Den ser også ganske åpen ut, men er den det? Noen skriver at de har på baby vindtett lue, men det vil jeg jo helst unngå.. Og! Vet du hva forskjellen på den luxury edition og den vanlige er? Skjønner ikke så mye av dette. 

Nå må vi reise ut å se på denne vogna igjen :P:) 

Her er er godt bilde av bagdelen: https://lekmer.no/barn-og-baby/barnevogner-og-barnevognstilbehor/Bag-o-sportsdeler/mountain-buggy-bagdel-urban-jungle-terrain-plus-one-black

Synes den er ganske åpen siden det ikke går an å trekke kalesjen lenger ned. Begge våre er vårbabyer og brukte solskjerm fra tinkafu som dekket baby litt mer. Hadde en god vognpose som dekket mye av hodet når det ble kaldere, men vindtett lue var et must. 

Men dette må jeg si er den eneste ulempen. Begge to har elsket vognene og det har vi også. 

Ikke helt sikker på hva forskjellene er, men tror det bare er utseende :) 

Skrevet

Viktigste for min del er vendbar sittedel, man bytter gjerne rundt 6 mnd, og mine har stort sett sitter vendt mot meg store deler av vognperioden. Dermed er ikke disse mellom-bagene som kan være vendt mot foreldre godt nok. De tåler 15 kg, men de er små, og har definitivt ikke plass til en 15 kg i vinterpose. Små barn bruker ansiktet ditt/reaksjonen din til å "lese" verden, hvis ikke du reagerer på høye lyder så vet de at det er trygt. I tillegg så blir barnet mindre utsatt for stress. Og forskning viser at språket blir bedre, naturlig nok prater man mer når man er vendt mot hverandre. Også er det mye koseligere!

Full liggestilling er veldig greit, spesielt dersom man bytter fra bag tidlig.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er ikke ute etter å kjøpe vogn til 10k+. Mye fordi vi ikke bruker vognen så mye da jeg er dedikert bæremamma, og delvis fordi jeg er imot å bruke så mye penger på en vogn, selv om mange selvsagt mener det er er kvalitetsspørsmål. Hadde en Basson vogn til de 2 andre, men til 3. frøken står det mellom Jedo Bartatina alu elegance og Tutek Turran Silver Eco i svart lær. Begge er fine vogner, og ganske lik divers emmaljunga vogner i utseende.

Jedo'en har ikke vendbar sportsdel, som holder meg litt tilbake...selv om jeg mener jollyroom har merket denne vognen feil, har sett bilder av Jedo vognen vendt mot trilleren.... noen med erfaringer med disse vognene?

Anonymkode: 5312e...10a

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Jeg har ikke så innmari greie på barnevogner, men har plukket opp litt i barselgruppa. Og de med Mountain Buggy synes det er veldig synd med at liggedelen er vendt bort fra seg. Det er noen andre i barselgruppa som har en lignende vogn som kommer i forskjellige farger, som har rund refleks på siden. Noen som vet hvilken jeg mener? Tror navnet begynner på H. Begge har vært veldig fornøyde med den, og jeg tror den er i en litt rimeligere prisklasse også.

Skrevet
10 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Jeg har ikke så innmari greie på barnevogner, men har plukket opp litt i barselgruppa. Og de med Mountain Buggy synes det er veldig synd med at liggedelen er vendt bort fra seg. Det er noen andre i barselgruppa som har en lignende vogn som kommer i forskjellige farger, som har rund refleks på siden. Noen som vet hvilken jeg mener? Tror navnet begynner på H. Begge har vært veldig fornøyde med den, og jeg tror den er i en litt rimeligere prisklasse også.

Du mener sikkert sittedelen. Ja, det er liksom det som er minuset, men jeg har egentlig tenkt at baby sitter i den minisittedelen vendt mot meg så lenge at han vil se verden etterpå? Vet egentlig ikke nårtid man snur barn, men denne kan brukes til 15 kg. Aner ikke hva du mener, så håper noen andre kan hjelpe oss der. Synes ikke den urban jungle er så dyr? 6000 for bag og sittevogn? Emmaljunga og TFK er jo mye dyrere :P ? Kan godt være jeg har feil :-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...