Gå til innhold

28 år og jomfru

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en gutt på 28 år, og min lille hemmelighet er at jeg fortsatt er jomfru. Det ligger ingen personlige grunner bak - det har bare aldri skjedd. Jeg er ikke direkte skamfull over dette - lever ganske fint med det (savner en kjæreste fra tid til annen, men det er en annen sak). Jeg er imidlertid litt usikker på hvordan andre personer oppfatter dette. Vil dere si at dette er negativt, positivt eller spiller det ingen rolle? Mitt inntrykk er at mange personer har nedlatende holdninger mot personer som er i min "situasjon".

For dere jenter, vil det oppfattes som skremmende hvis det kommer fram at en dere dater er jomfru?

Anonymkode: 05fb0...2ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt det som et kompliment å få være den første til en 28-åring:) 

Hadde blitt overrasket hvis noen fortalte det til meg, men samtidig så kudos for å ikke ha hoppet på det første og det beste. 

Anonymkode: 83043...8cc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 20 år, men er jomfru selv, men så er det bare 4 år siden jeg fikk "myndighet" til å ha sex da, men jeg har ikke hat kjæreste og jeg har aldri skammet meg over det. Fordi jeg er ganske bevist når det kommer til sånne ting. Jeg tror det er en del som ikke har hatt sex på din alder, men folk er bare ikke åpne om det. Jeg hadde digget om jeg fant en som er jomfru! 

Anonymkode: 44e72...e5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en gutt på 28 år, og min lille hemmelighet er at jeg fortsatt er jomfru. Det ligger ingen personlige grunner bak - det har bare aldri skjedd. Jeg er ikke direkte skamfull over dette - lever ganske fint med det (savner en kjæreste fra tid til annen, men det er en annen sak). Jeg er imidlertid litt usikker på hvordan andre personer oppfatter dette. Vil dere si at dette er negativt, positivt eller spiller det ingen rolle? Mitt inntrykk er at mange personer har nedlatende holdninger mot personer som er i min "situasjon".

For dere jenter, vil det oppfattes som skremmende hvis det kommer fram at en dere dater er jomfru?

Anonymkode: 05fb0...2ab

Folk som er nedlatende til det er idioter

Anonymkode: 4c70c...82f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det ville vært et pluss. :) Det er ingenting galt med en mann som er jomfru. Er verre med de som ligger med alt og alle.

Anonymkode: ec803...9a3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så merkelig, her er alle positive til det, men når det er tråder om damer på samme alder som er jomfru, så er det noe rart med henne og folk hadde holdt seg unna.

Anonymkode: c0675...daf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jomfru i en alder av 30+. Religiøst begrunnet. Hadde ikke hatt noe i mot en mann som var jomfru.

Anonymkode: 70b64...edb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så merkelig, her er alle positive til det, men når det er tråder om damer på samme alder som er jomfru, så er det noe rart med henne og folk hadde holdt seg unna.

Jeg tror det kommer an på hvordan tonen i tråden settes fra start. Er det først positivt, så pleier det å holde seg slik. 

• Liker 1
Skrevet

Var jo m fru til 32. Bare ford jeg ikke så ofte forelsker m eg. Er da ikke no proble m  :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er rivende likegyldig. Det har ikke all verdens å si med erfaring ansett siden kvinner er forskjellige og liker forskjellige ting. Hver nye kvinne man er med kan like noe helt annet enn den forrige, også må man lære seg nye ting uansett.

Anonymkode: dfe06...98c

Gjest making.a.mess
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det kommer an på hvordan tonen i tråden settes fra start. Er det først positivt, så pleier det å holde seg slik. 

Får ødelegge positiviteten jeg da. For å være ærlig hadde jeg lurt på om det var noe galt med deg. Det hadde garantert skremt meg vekk fra en date. Ikke for å være fordømmende men det er en megaturnoff.  Ville tenkt på om det var noe psykisk i veien, impotens, skaphomse, bor hos sin mor etc. Må legge til at jeg ikke ser på meg selv som bedre enn noen; er hverken vakker eller glup selv. Ser en over her er 20 og jomfru. Den kan passere. 28 er litt mye. Da er mann godt inn i voksenlivet.

Jeg var 16. Ikke at det måtte skje da, det kunne ventet. Det var ikke noe mål å ha sex og det var ikke noe mål om å ikke ha det heller. Det bare føltes riktig på det tidspunktet. Tilfeldigheter. Jeg har ikke ligget rundt foreom. 28 hadde jeg ikke blitt. Da hadde jeg følt at noe manglet i livet mitt. Hadde barn i skolealder på den tiden. 

Gjest supernova_87
Skrevet

I mange tråder her virker det som at dette betyr noe for en god del kvinner (og menn). De sammenligner det å være 28 år og jomfru med å ikke være attraktiv nok "på markedet". 

For meg betyr det ingenting. Det viktige er at han er seksuelt kompatibel med meg. Har ca. likt behov, og ønsker seg sex i samme "vanskegrad" som meg. Hvis jeg ellers synes han er en jeg kunne tenke meg å være sammen med for alltid, betyr det ingenting at han ikke har vært attraktiv for andre tidligere, eller ikke har hatt tidligere partnere (enten seksuelt eller kjærester). Det kan jo også handle om andre prioriteringer tidligere i livet. Det kan dog gi en liten bekymring til at siden han ikke har vært i et forhold tidligere så trenger han å prøve litt før han slår seg til ro, så jeg hadde nok vært ekstra oppmerksom på dette, siden jeg ønsker en varig partner. 

Gjest Herr Heftig
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært rikelig mad andre tråder der TS har fått beskjed fra kvinner om at det er turn-off og fått beskjed fra mann om at han er en taper som aldri kommer til å ha sex om han ikke drar til Amsterdam og kjøper 16 horer i morgen.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen kjønnsykdommer da :)

Anonymkode: 06fee...807

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 25 år og jomfru, men kvinne. Enig med flere her at det ikke er nor galt i å være 28 år og jomfru når man er mann. Skulle ønske vi hadde samme holdninger til jenter. Når man er 25 år, kvinne og jomfru så blir man sett ned på og folk antar nesten automatisk at det er noe galt med deg. 

Kan informere om at jeg er helt normal i høyde, vekt og utsende. Jeg er bare ekstremt kresen

Anonymkode: cda57...91e

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ikke heng deg opp i slike tanker. Hvis du møter ei som virkelig liker deg så vil hu respektere deg for den du er. Ellers er det ikke meant to be uansett.

Endret av HrGrevling
Skrevet

Det er jo ikke vikrig.

Det som muligens er litt viktig er om du ønsker deg kjæreste, så kan det være smart å prøve å få noen med på date. Ja det er ganske nifst, og ja det kan komme slike ^IS perioder der ingen finner på noe å si^. Men der er ikke farlig . Det som vil være posirivt er å rett og slett prøve det og lære litt, og kjenne på hvordan det er.

Ja en dag så klaffer det og hun finner deg! Men gå på date. 

Det er ikke helt feil å lese et par bøker som Menn er fra mars og damer er fra venus. Og så er det ikke så lurt å øse av seg men heller lytte.

Kos deg og nyt spenningen og kjenn litt etter inni hjertet. Lytt litt til kropsspråk. Om en sier at en er distre, eller glad i å fiske eller hva det skal være så er der alttid grader, og subjektivitet. Så det kan være en fillle ting som ikke er vikrig i det heletatt.

Gjest supernova_87
Skrevet
17 minutter siden, HrGrevling skrev:

Mange hyggelige tilbakemeldinger. Venner anser meg som en oppegående kar med ålreit utseende og gode sosiale egenskaper. Jeg kan heller ikke skylde på fysiske eller psykiske problemer. Problemet mitt har nok også ligget i at jeg er ganske kresen + at jeg er travel med andre ting. Synes det er trist at mange tenker at det "må" være noe grunnleggende feil med en person bare fordi hen er jomfru.

Ts

Du får bare tenke at det er naturlig seleksjon. Menneskene som tenker slik er ikke de som er ment for deg. Kanskje du selv ikke er interessert i å være sammen med noen som dømmer andre for slike og lignende ting. Det er trist, men det viser deg også hvem de er, og gir deg muligheten til å ikke være sammen med dem. 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Jeg var 16. Ikke at det måtte skje da, det kunne ventet. Det var ikke noe mål å ha sex og det var ikke noe mål om å ikke ha det heller. Det bare føltes riktig på det tidspunktet. Tilfeldigheter. Jeg har ikke ligget rundt foreom. 28 hadde jeg ikke blitt. Da hadde jeg følt at noe manglet i livet mitt. Hadde barn i skolealder på den tiden. 

Synes dette sier mer om deg enn om han.

Anonymkode: 639be...28f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...