AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #1 Skrevet 31. mars 2017 Jeg hadde en MA i høst og gjennomgikk to medisinske aborter før det til slutt endte opp med utskrapning fordi alt ikke kom ut. Nå ser det ut til at jeg har en MA igjen. Har hatt spotting/småblødninger i seks dager og blødningene tar seg ikke opp og jeg har ikke noe særlig smerter, bare litt småstikking i magen av og til. HCG er synkende. Jeg frykter å måtte gjennomgå flere nye, mislykkede medisinske aborter og deretter likevel måtte gjøre en utskrapning til slutt - og som da sikkert kommer i påskeferien når ungene er hjemme i tillegg, siden det forrige gang tok ca en uke med de to mislykkede medisinske abortene. Er det mulig å få slippe medisinsk abort og få utskrapning med en gang med den erfaringen jeg har? Orker virkelig ikke tanken på mislykkede medisinske aborter igjen. :-( Er det noen som har hatt flere MA'er og mislykkede medisinske aborter som har sluppet medisinsk abort neste gang eller noen som jobber på gynekologisk avdeling som vet om det er mulig å slippe medisinsk abort? Skulle forøvrig vært 6+0 idag. Anonymkode: 092b9...f3b 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #2 Skrevet 31. mars 2017 Et tredje alternativ? Hvis du orker kan du ta tiden til hjelp å se om kroppen ordner opp selv da.. Anonymkode: dcb7d...58e 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #3 Skrevet 1. april 2017 Kun dersom du får alvorlig infeksjon i kroppen. All forskning viser at medisinsk abort er mer skånsomt fysisk enn kirurgisk abort. Anonymkode: b1e17...038 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #4 Skrevet 1. april 2017 Jeg fikk utskrapning da jeg opplevede MA. Jeg sa til gynekolog at jeg virkelig, virkelig ikke ville prøve piller, og da ga han beskjed til Ullevål. Jeg fikk ihvertfall ikke noen flere spørsmål om piller da jeg kom dit. Heldigvis. Dette er 5 år siden, da, men jeg hadde ikke en gang en dårlig erfaring bak meg, så det burde da absolutt være mulig å få gehør for det. Lykke til, du! Klem Anonymkode: d7565...a98
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #5 Skrevet 1. april 2017 Jeg forlangte det og fikk det. Dog var dette et lite sykehus. Anonymkode: 7a4ec...495
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #6 Skrevet 2. april 2017 Jeg ble gitt alternativet på sykehuset her (lite sted) og fikk selv velge, si til gyn at du ikke ønsker pillene så ordner det seg nok. Lykke til videre! Anonymkode: 17e2e...403
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #7 Skrevet 2. april 2017 Jeg har ikke lyst til å ta tiden til hjelp. Forrige gang jeg hadde MA gikk jeg med et dødt embryo i magen i fem uker. Jeg har ikke tenkt å utsette meg for den belastningen nå. Godt mulig at det er mer skånsomt for kroppen med medisinsk abort. To medisinske aborter på en uke etterfulgt av en utskrapning er imidlertid ikke særlig skånsomt, verken fysisk eller psykisk, og når min opplevelse av to medisinske aborter er at det ikke virker, og at jeg likevel må ha utskrapning, ønsker jeg å gå direkte til utskrapningen med en gang. Godt å høre at det går an å få utskrapning uten medisinsk abort først. Jeg ringer legen imorgen og ber om henvisning til gyn. Har småblødd (blod på papiret, men så å si ingenting i truseinnlegg/bind) i ni dager og det tilsier nok at dette ikke går av seg selv. TS Anonymkode: 092b9...f3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå