Gå til innhold

Hvorfor er kvinner så mange kvinner venstreorienterte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg aldri helt forstått. Hvorfor er så mange kvinner venstreorienterte? Men de er ikke venstreorienterte som de var på 50- og 60-tallet, som ønsket å hjelpe de med lite og skape et samfunn med færre fattige og lavt utdannede. Men de er venstreorienterte i den forstand at de ønsker mer innvandring, mer feminisme (hat mot menn) og naturligvis større forskjeller mellom fattige og rike. Noe som skjer på grunn av venstreorientert politikk.

Hvorfor er de slik?

Anonymkode: cc98a...9a6

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor starter du enda en tråd om dette? Jeg håper virkelig ikke det er så mange på KG med vrangforestillingslidelse som man skulle tro ut i fra disse trådene, og håper det er de samme folkene som starter alle disse trådene. 

Anonymkode: cb5c2...383

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor starter du enda en tråd om dette? Jeg håper virkelig ikke det er så mange på KG med vrangforestillingslidelse som man skulle tro ut i fra disse trådene, og håper det er de samme folkene som starter alle disse trådene. 

Det er jo sant. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo sant. 

Har man vrangforestillinger så tror man selvsagt det er sant selv. Det er i grunn derfor det heter vrangforestillinger. 

Vrangforestillinger, feilaktige (urealistiske eller idiosynkratiske) forestillinger om andres motiver og handlinger som forsvares med stor energi og affekt og som ikke lar seg rokke. Vrangforestillinger kan variere fra å være vage og lite utkrystalliserte og ikke bli fastholdt særlig iherdig, til alvorlige former hvor forestillingene er stabile og systematiserte og klart påvirker tenkning og sosiale relasjoner samtidig som pasienten holder urokkelig fast ved dem.

https://sml.snl.no/vrangforestillinger

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man vrangforestillinger så tror man selvsagt det er sant selv. Det er i grunn derfor det heter vrangforestillinger. 

Vrangforestillinger, feilaktige (urealistiske eller idiosynkratiske) forestillinger om andres motiver og handlinger som forsvares med stor energi og affekt og som ikke lar seg rokke. Vrangforestillinger kan variere fra å være vage og lite utkrystalliserte og ikke bli fastholdt særlig iherdig, til alvorlige former hvor forestillingene er stabile og systematiserte og klart påvirker tenkning og sosiale relasjoner samtidig som pasienten holder urokkelig fast ved dem.

https://sml.snl.no/vrangforestillinger

Jeg skriver dette i hovedsak for å gi de kvinnene dette gjelder en på tygga og for å skape emosjonell negativ stimuli mot personene det her gjelder. Klart jeg vet at de færreste faktisk tenker det jeg har skrevet i HI, men mye av resultatet av deres tanker og stemming er faktisk det jeg skriver. Naturlig nok vet jeg at ikke alle venstreorienterte er slik, verken kvinner eller menn, derimot fortjener de som er slik, å få en skikkelig skjennepreken. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg aldri helt forstått. Hvorfor er så mange kvinner venstreorienterte? Men de er ikke venstreorienterte som de var på 50- og 60-tallet, som ønsket å hjelpe de med lite og skape et samfunn med færre fattige og lavt utdannede. Men de er venstreorienterte i den forstand at de ønsker mer innvandring, mer feminisme (hat mot menn) og naturligvis større forskjeller mellom fattige og rike. Noe som skjer på grunn av venstreorientert politikk.

Hvorfor er de slik?

Nå var jo ikke kvinner overrepresentert på venstresiden på 50-tallet slik som idag. Når venstresiden fokuserte på klassekamp og bedre forhold for vestlige fattige var det heller litt færre kvinner enn menn som stemte på venstresiden. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, PeeWee skrev:

Nå var jo ikke kvinner overrepresentert på venstresiden på 50-tallet slik som idag. Når venstresiden fokuserte på klassekamp og bedre forhold for vestlige fattige var det heller litt færre kvinner enn menn som stemte på venstresiden. 

Det er veldig interessant. Når venstresiden gjorde ting som var positivt for samfunnet, stemte menn på dem. Når venstresiden er blitt ekstremt negativ og sivilisasjonsdestruktivt, så flokker kvinnene dit. Et spesielt skue :) 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er veldig interessant. Når venstresiden gjorde ting som var positivt for samfunnet, stemte menn på dem. Når venstresiden er blitt ekstremt negativ og sivilisasjonsdestruktivt, så flokker kvinnene dit. Et spesielt skue :) 

Georges Sorel skrev jo allerede rundt 1900 at sosialistiske partier var dømt til å misslykkes. Dette fordi enhver organisasjon som på fredelig vis kjemper for arbeiderklassen og de fattige før eller siden vil bli kuppet av middelklasseidealister. Det ser ut som han har hatt rett. 

Skrevet

Jeg visste ikke at kvinner flest tilhørte på venstresiden, men om det er sant, så er min teori at vi kvinner er mer følsomme og kanskje flinkere til å tenke på andre (som er det venstresiden handler om. At alle i sammfunnet skal ha det bra, uavhengig av hva pengboka sier).

At du tror at venstresiden er FOR større forskjeller mellom rik og fattig, så må du virkelig lære deg mer om politikk! Det er hoveddriveren til venstresida! MINDRE forskjeller. Herregud, mann!

Og null respekt for at du påstår at feminisme er basert på mannehat. Feminisme er kampen for likestilling! Hvor er det du har lært politikk hen?

Skrevet
5 minutter siden, Tibbie skrev:

Jeg visste ikke at kvinner flest tilhørte på venstresiden, men om det er sant, så er min teori at vi kvinner er mer følsomme og kanskje flinkere til å tenke på andre (som er det venstresiden handler om. At alle i sammfunnet skal ha det bra, uavhengig av hva pengboka sier).

Men venstresiden markedsførte det veldig ulikt før sekstitallet. Opprinnelig fokuserte jo ikke venstresiden på at middelklassen skulle vise solidaritet med de fattige og arbeiderklassen, men at de fattige og arbeiderklassen skulle kjempe for sine særinteresser. Det virker som om sistnevnte formulering appellerer mye mer til menn enn førstnevnte. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, PeeWee skrev:

Men venstresiden markedsførte det veldig ulikt før sekstitallet. Opprinnelig fokuserte jo ikke venstresiden på at middelklassen skulle vise solidaritet med de fattige og arbeiderklassen, men at de fattige og arbeiderklassen skulle kjempe for sine særinteresser. Det virker som om sistnevnte formulering appellerer mye mer til menn enn førstnevnte. 

Det er godt mulig. Jeg kan dessverre veldig lite om politikkens historie. Men vet veldig godt hvordan det er i dag :) 

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg går utifra at det er fordi det er venstresiden som i størst grad arbeider for å fremme kvinners interesser.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Tibbie skrev:

At du tror at venstresiden er FOR større forskjeller mellom rik og fattig, så må du virkelig lære deg mer om politikk! Det er hoveddriveren til venstresida! MINDRE forskjeller. Herregud, mann!

Og null respekt for at du påstår at feminisme er basert på mannehat. Feminisme er kampen for likestilling! Hvor er det du har lært politikk hen?

Kvinner tenker med hjertet, ikke hodet, og det vil kjøre samfunnet på dunken.

Anonymkode: a6e9f...253

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de vet hvor følelsesmessig utfordrene det er for menn. Det vet at menn lar seg styre av sine følelser når det gjelder dette og de synes det er litt morsomt.

Anonymkode: 48111...0a7

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner tenker med hjertet, ikke hodet, og det vil kjøre samfunnet på dunken.

Kvinner er kapable til å bruke både óg. Forresten, i land der menn alene er de som styrer, er landene som har det kjipest. I tilfelle du glemte det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Tibbie skrev:

Kvinner er kapable til å bruke både óg. Forresten, i land der menn alene er de som styrer, er landene som har det kjipest. I tilfelle du glemte det.

Vi får det snart ganske kjipt her også med den innvandringen dere ønsker. Bare se på Sverige.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi kvinner generelt er sterke på omsorg og svake på økonomi.

Anonymkode: 8cdc1...5d2

• Liker 2
Skrevet

Tror det i stor grad har å gjøre med at kvinner virker å være mer følelsesstyrte enn menn, og konforme. Samtidig vet vi at kvinner har mindre kunnskap om politikk, konsumerer mindre nyheter og unngår ubehagelige nyheter. Dermed kan man se for seg en gruppe som i større grad lar seg styre av inntrykk og følelser samt et oppriktig ønske om å gjøre godt, som samtidig har mindre kunnskap om, og interesse for, de konsekvensene det medfører. 

Dette kan, slik jeg ser det, være en forklaring på innvandringspolitikken vi har hatt over tid i Vest-Europa.

http://forskning.no/...litikk-enn-menn

https://www.regjerin...onsum_i_dag.pdf

https://www.nrk.no/n...book-1.12635669

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

80% av kvinner veit hvem eksen til Tone Damli er, 20% kjenner til handlingsregelen. De vil være innvandringsliberale fordi media pusher frem Aisha på 9 som vil bli lege. Ved å åpne for henne kommer det 1 Aisha og 9 Mohammmad. Så kommer trakaseringen.

Følelser, følelser og hjertet teller. Kalde fakta og konsekvenser provoserer..

Anonymkode: 58e43...382

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

80% av kvinner veit hvem eksen til Tone Damli er, 20% kjenner til handlingsregelen. De vil være innvandringsliberale fordi media pusher frem Aisha på 9 som vil bli lege. Ved å åpne for henne kommer det 1 Aisha og 9 Mohammmad. Så kommer trakaseringen.

Følelser, følelser og hjertet teller. Kalde fakta og konsekvenser provoserer..

Anonymkode: 58e43...382

Tviler på at prosent menn som kjenner til handlingsregelen er så veldig mye større. Og med tanke på hvor mange artikler det var i nettavisene om damlis forhold, så er det nesten utrolig om ikke menn også har fått det med seg.

Anonymkode: efd8b...0f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...