AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #1 Skrevet 31. mars 2017 Okei, saken er den. Jeg er 25 år, og det er på tide å gjøre noe. Jeg kan INGENTING om hudpleie og blir bare mer forvirret når jeg prøver og lese. Noen er sponset av ditt og datt, folk har ulike meninger, så det er vanskelig å vite hva en faktisk trenger. jeg har bokstavelig talt vokst opp under en stein, jeg har ingen å spørre. Jeg vil ha gode, men få produkter og bare det jeg bør ha for å prøve å bli litt fin og ta vare på huden. 25 år altså, middels uren hud med store porer på hake og kinn. Ingen rynker men begynnende linjer i panne. ps: jeg vet hva mascara er liksom, men så stopper det igrunn der. Dagkrem, nattkrem, rens, concelar(?), Foundation? Pudder? Blush? Hva "trenger" man, hva er kun for spesielt interesserte? Kan ikke lage meg en timeslang rutine, noe som helst går på 5-10 min. Per idag er det vask med vann og er jeg tørr bruker jeg litt aloe vera. hjelp? Anonymkode: 7a794...68b
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #2 Skrevet 31. mars 2017 Du trenger ansiktsrens som du bruker morgen og kveld, ansiktskrem og øyekrem. Jeg ville gått til en hudpleiesalong for tips til merke, Nimue, Exuviance eller Dermalogica f.eks passer fint til den alderen. For å fighte uren hud så er det greit med noe som smøres der det ønskes. Concealer er til under øynene, brukes gjerne når du skal ha på deg foundation. Du kan også bruke CC krem eller BB-krem. (http://stylista.no/trender-og-guider/hva-er-forskjellen-på-foundation-bb-og-cc-cream) Blush er for å gi farge til ansiktet, pudder er som en foundation, men tiltrekker seg fuktighet og passer best til normal/fet hud. Greit å begynne litt soft når du ikke har brukt noe særlig sminke før, ikke gå amok på shopping. Du har sikkert noen venninner med masse sminke, test gjerne ut der først:) Anonymkode: d7e14...949 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #4 Skrevet 1. april 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei, saken er den. Jeg er 25 år, og det er på tide å gjøre noe. Jeg kan INGENTING om hudpleie og blir bare mer forvirret når jeg prøver og lese. Noen er sponset av ditt og datt, folk har ulike meninger, så det er vanskelig å vite hva en faktisk trenger. jeg har bokstavelig talt vokst opp under en stein, jeg har ingen å spørre. Jeg vil ha gode, men få produkter og bare det jeg bør ha for å prøve å bli litt fin og ta vare på huden. 25 år altså, middels uren hud med store porer på hake og kinn. Ingen rynker men begynnende linjer i panne. ps: jeg vet hva mascara er liksom, men så stopper det igrunn der. Dagkrem, nattkrem, rens, concelar(?), Foundation? Pudder? Blush? Hva "trenger" man, hva er kun for spesielt interesserte? Kan ikke lage meg en timeslang rutine, noe som helst går på 5-10 min. Per idag er det vask med vann og er jeg tørr bruker jeg litt aloe vera. hjelp? Anonymkode: 7a794...68b Noe av det viktigste du kan gjøre for huden din er å bruke en krem med solfaktor hver morgen. Det vil du bli glad for når du er eldre. Anonymkode: c1195...eca 1
Hjertefisk Skrevet 2. april 2017 #5 Skrevet 2. april 2017 Hva med å rett og slett kjøpe et slikt kit? Mange liker Dermalogica veldig godt. Prisene er jo litt stive, og kjøper du et kit så får du muligheten til å teste ut flere forskjellige produkter og finne ut om det er noe for deg, uten å sprenge hele lommeboka. F.eks dette? Det ser veldig greit ut å starte med, men blir fort utsolgt.https://www.dermalogica.no/spesialkit-meet-dermalogica Eller dette, hvis du sliter mye med uren hud:https://www.dermalogica.no/111169 De har flere andre kit, du må bare forsøke å finne en som passer deg. Hvis du skal begynne med sminke, så kan det være greit å kjøpe en god rens, i stedet for vann. Så er du sikker på at du får bort all sminken før du legger deg. En helt grei hudrutine skal ikke ta mer enn 10 min per dag. Rens + fuktighetskrem pleier å holde for de fleste. Jeg vil i tillegg anbefale å eksfoliere (blir kvitt døde hudceller, slik at de ikke tetter til porene og lager kviser) ca. 1 gang i uka. Pluss en god ansiktsmaske 1 gang i uka eller ved behov. Gjerne en ansiktsmaske som gir fuktighet, siden vi som bor i Norge gjerne sliter med tørr hud på vinteren. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #6 Skrevet 3. april 2017 Åh, søt tråd. Jeg syns ikke du skal tenke at du trenger et lass av produkter. En rens, god fuktighetskrem og kanskje en skrubb 1-2 ganger i uka (hvis du ikke har veldig sensitiv hud) kan holde i massevis. Men da er det viktig at det er riktige produkter for deg! De fleste prøver og feiler i mange år, og bytter også ut produkter etter årstider, spesielt hvis man har litt vanskelig hud. Man kan få god hjelp på parfymerier, men man kan også være veldig uheldig. Jeg syns selv at de ofte gir for sterke produkter, som tørker ut min hud og gir meg mer urenheter. F. eks kan jeg ikke bruke Clinique som mange liker, jeg syns det blir for sterkt. Dermalogica har jeg bedre erfaringer med, men der må jeg også være forsiktig for å ikke tørke ut huden. Liker godt å bruke arangolje før fuktighetskrem om kvelden, for da føler jeg at jeg gir en skikkelig fuktighetsboost til huden etter rensing. Ang. sminke trenger du jo ingenting! Men noen veldig enkle produkter for å føle seg mer fresh kan være en CC-krem eller BB-krem (jeg vet ikke en gang forskjellen selv, men kall det en farget dagkrem som da jevner ut hudtonen), fylle inn øyebryn (evt. farge de, her kan du jo gå til en salong og få hjelp) + mascara og litt solpudder. Massevis av videoer på YouTube! Anonymkode: 58b78...007 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #7 Skrevet 5. april 2017 Tusen takk for flere flotte svar!! Anonymkode: 7a794...68b
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #8 Skrevet 5. april 2017 Er Biotherm et bra merke? Anonymkode: 7a794...68b
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #9 Skrevet 6. april 2017 På April 5, 2017 den 10.33, AnonymBruker skrev: Er Biotherm et bra merke? Anonymkode: 7a794...68b Absolutt, men igjen - det handler om hva som passer til din hud. Det er så individuelt hva man tåler. Og hvis huden din ikke er vant til mye produkter kan det godt være at den reagerer litt i begynnelsen. Sånn sett tror jeg Biotherm kan passe fint, men umulig å si på forhånd. Hva med å dra et sted og spørre om litt prøver og at du gjerne kommer tilbake for å kjøpe det du er fornøyd med? Da blir de gjerne mindre gniene på gratisprøver. Anonymkode: 58b78...007
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå