AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #1 Skrevet 31. mars 2017 Jeg har nylig begynt å trene styrke. Trener tre ganger i uka, hvorav to av øktene inneholder rumenske mark. Det har hittil gått fint, og min treningspartner som kan en del om trening, sier at jeg gjør øvelsen riktig. Men når jeg nå økte fra 60 til 70 kg., begynte jeg å kjenne det i leddryggen/korsryggen. Kan også kjenne det ved for mange repetisjoner på 60 kg. Finnes det noen øvelser som trener omtrent de samme muskelgruppene, men med mindre belastning på korsryggen?:-) Anonymkode: e0103...25d
Gjest Herr Heftig Skrevet 31. mars 2017 #2 Skrevet 31. mars 2017 (endret) Hva med vanlige markløft? For øvrig synes jeg det var mye å øke fra 60 til 70 kg i ett jaffs. I hvert fall hvis du er kvinne. Endret 31. mars 2017 av Herr Heftig
MarianneE Skrevet 31. mars 2017 #3 Skrevet 31. mars 2017 Enig med @Herr Heftig over her. Slå av 5 kilo, prøv å se om det vil hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #4 Skrevet 31. mars 2017 Jeg kan ikke trene markløft på grunn av skade i hendene som gjør at arrvevet blir smertefullt og vokser hvis jeg løfter på den måten. Trener det bare en gang i blant. I stedet trener jeg nedtrekk, sittende roing, nedtrekk med tau der man trener ryggen (klarer ikke forklare denne øvelsen) og hip thrust Anonymkode: d1ee1...56f
Gjest Lilli My Skrevet 31. mars 2017 #5 Skrevet 31. mars 2017 Ettbeins markløft og pull-throughs som oppvarming. Rygghev og mageøvelser for støttemuskulatur. Har du riktig grep? Er ryggen strak? Ta av en del vekt og fokuser på god teknikk, samtidig som du bygger opp støttemuskulaturen. Du kan også prøve sumo markløft.
penny_ Skrevet 31. mars 2017 #6 Skrevet 31. mars 2017 Du kan også gjøre ettbeins markløft med manualer, og ikke bare som oppvarming. Ha 100% fokus på rett teknikk. Ikke ta noen snarveier bare for å få til x antall repetisjoner for å kunne øke vekten.
Inwe Skrevet 1. april 2017 #7 Skrevet 1. april 2017 Om du kjenner det i korsryggen trenger du antagelig å trene kjernen. Selvom du klarer å løfte 70 kg, er det ikke sikkert du klarer å holde presset i ryggen. Husk at du ikke er sterkere enn ditt svakeste punkt Jeg klarer fint å løfte opp til 90 kg i markløft, men kjernen min er ikke med på det, derfor trener jeg med 60 kg i tillegg til at jeg gjør endel øvelser for å trene opp kjernen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå