AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #1 Del Skrevet 31. mars 2017 Jeg er god til å snu formler og sånn og får mest sannsynlig 6 i fysikk 1, og også 6 i biologi 1. Jeg er god i matte så føler fysikk 1 ofte var litt lettere og morsommere å arbeide med, i stedet for biologi 1 som var mye pugging. Men blir fysikk 2 mye vanskeligere enn fysikk 1? Anonymkode: 37dfb...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #2 Del Skrevet 31. mars 2017 Jeg har hørt at fysikk 2 blir vanskeligere enn fysikk 1, men har du lett for det (noe jeg regner med at du har om du får sekser) skal det nok gå fint Biologi 2 krever en del pugging, men det syntes jeg fysikk 1 krevde også (hadde ikke verken fysikk 2 eller biologi 1). Jeg greide å få sånn passe gode karakterer med passe mye jobbing i biologi 2, så tror nok det er enklest for hvemsomhelst, men dersom du er flink i matte, kan nok fysikk 2 oppleves vel så lett. Anonymkode: 1ce9a...e2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #3 Del Skrevet 31. mars 2017 For en person som er veldig flink i matte kan kanskje fysikk 2 være enklere. Jeg har hatt biologi 1 og 2, og biologi 2 var ikke noe særlig vanskeligere. Har bare hatt fysikk 1, men har hatt fysikk på universitetet (ingeniørstudie), og da syns jeg fysikk var enkelt igjen. Jeg tror det generelt er vanskeligere å få 6 i fysikk 2, men kanskje ikke hvis du er så flink som du sier Anonymkode: 96e29...cdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 31. mars 2017 #4 Del Skrevet 31. mars 2017 Hvis du liker og skjønner matematikken er nok fysikk enklere. Fysikk 2 bygger mye på fysikk 1, mens biologi 2 ikke i like stor grad bygger på biologi 1. Det er heller andre temaer innen biologi. Men begge fagene krever innsats og arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kakaobønne Skrevet 31. mars 2017 #5 Del Skrevet 31. mars 2017 Biologi 1 og 2 er to forskjellige kurs som kan tas uavhengige av hverandre, så hvis du velger biologi lærer du om nye emner innenfor biologien. Fysikk 2 bygger på fysikk 1, så der antar jeg du bygger videre på det du allerede har lært. Du kan jo se på tidligere gitte eksamensoppgaver, og se hva som appelerer mest? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #6 Del Skrevet 31. mars 2017 Siden du er flink i matte og fysikk 1 vil jeg påstå fysikk er enklere. Jeg hadde biologi 2, det var masse planter og fotosyntese og dritt og møkk - syntes det var helt jævlig og karra meg til en 3er. Fikk 5 i fysikk 2, det var myyyyye mer mitt fag Anonymkode: 9f000...5fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 31. mars 2017 #7 Del Skrevet 31. mars 2017 Fysikk er helt grusomt, så fysikk 2 vil være verst. ❤biologi 2❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #8 Del Skrevet 31. mars 2017 Fysikk 2. Nivåforskjellen på Fy 1 og Fy 2 er enorm! Anonymkode: e01ec...539 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #9 Del Skrevet 31. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fysikk 2. Nivåforskjellen på Fy 1 og Fy 2 er enorm! Anonymkode: e01ec...539 Og jeg er flink i matte, og har i etterkant begynt på siving-studiet, så det var ikke matteferdighetene det sto på da jeg slet meg til en 4'er på Fy 2-eksamen... Anonymkode: e01ec...539 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #10 Del Skrevet 1. april 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Fysikk 2. Nivåforskjellen på Fy 1 og Fy 2 er enorm! Anonymkode: e01ec...539 Det er det jeg er redd for. Fysikk 1 går veldig bra men har hørt om folk som har 6 i fysikk 1 som får 3 eller 4 i fysikk 2. :/ Anonymkode: 37dfb...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #11 Del Skrevet 1. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det jeg er redd for. Fysikk 1 går veldig bra men har hørt om folk som har 6 i fysikk 1 som får 3 eller 4 i fysikk 2. :/ Anonymkode: 37dfb...688 Det er ganske normalt ja. Fikk selv 5 i Fysikk 1 og 2 på eksamen i Fysikk 2. Fysikk 1 og 2 har noen enorme nivåforskjeller, her føler jeg at Fysikk 1 snakker mer rundt grøten og har enkle separate emner, mens i Fysikk 2 er mye mer detaljert og hele boka henger sammen i et stort kapittel. Dersom man f.eks. ikke får til elektriske felt med en gang så vil det gå utover deg selv på en eller annen måte. Matematikken og snu om på formlene er lett (selv om det anbefales å ha R2 med tanke på integraler), men det å vite hvilke formler som du skal bruke når, hva slags kapitler som skal kombineres, unntakstilfeller, følgefeil, og att på til ha tid til å lese og forstå boka ved siden av å gjøre oppgaver. Likevel vil jeg tro at Fysikk 2 kan være lettere for deg enn Biologi 2 dersom du synes det er kjekt. Det er bestandig 1-3 i fysikk klassene som er helt utrolig engasjerte og flinke Anonymkode: e0bb9...f4f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #12 Del Skrevet 2. april 2017 Jeg synes fysikk 2 er morsomt og biologi 2 kjeeeedelig.. Dermed blir fysikk lettest fordi jeg koser meg med det, biologi er tiltak å sette seg med. For meg er det sånn! Anonymkode: ea974...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå