Gå til innhold

Hva er dine absolutt beste filmer du har sett noensinne, hvor du fikk en WOW følelse eller klappet etter kino ??

brownbrown

Anbefalte innlegg

hei. jeg har sett så og si det meste som er ute, jeg sliter virkelig med å finne film på filmkvelder fordi jeg har sett alt. 

når jeg tenker over det er det noen filmer som virkelig har gitt meg gåsehud og fått følelsene i sving. filmer som var såpass spennende at når rulleteksten kom så tenkte du " er den allerede ferdig " ? selv om den varte i 3 timer. filmer som du har klappet for i kinosalen og filmer som har gjort stort inntrykk på deg... det er så mange jeg kan nevne.

men vist vi skal nevne 5 filmer her hva ville det vært ? du kan også neven trilogier på en plass uten å bruke alle top 5. jeg spør etter filmer, ikke serier så ikke nevn game of thrones osv 

Min top 5 er 

1. middelearth filmene, ringenes herre + hobbit filmene

2. gladiatoren, fantastisk film og soundtrack,

3. 2001 a space oddysey og filmen som kommer etter. beste sci fi filmen etter min mening. gi den en sjangs, den har en utrolig kjedelig start, noe som gjore at jeg kuttet den ut, men den bygger opp til noe veldig stort, anbefales

4. sphere fra 1998. jeg så den på tv 2 ganger, den var såpass bra at jeg måtte kjøpe på dvd. hele filmen er under vann mange 1000 meter nede i mørket. den er ekkelt for de som er redd for dypet og har mange kjente og gode skuespillere. er sci fi film basert på en bok

5. The rock, action film med nicholas cage . helt sinnsykt. bare se traileren her . beste actionfilmen jeg har sett noensinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To stk jeg kommer på i farta...
-Interstellar
-The Arrival

Soundtracken til Interstellar er jo episk!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hypnosee skrev:

To stk jeg kommer på i farta...
-Interstellar
-The Arrival

Soundtracken til Interstellar er jo episk!

jeg ville også nevne interstellar, men den nådde ikke top 5 dessverre. episk er den ja. har du ikke flere ? du kan nevne 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar

Jeg har aldri klappet etter og ha sett en film.

top 25 filmer

1. Gone With The Wind ( 1939 )
2. The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) 
3. The Godfather Part I ( 1972 )
4. The Godfather Part II ( 1974 )
5. Lawrence of Arabia (1962)
6. The Snake Pit ( 1947 )
7. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring ( 2001 )
8. A Room With a View ( 1985 )
9. Metropolis ( 1927 )
10. Lord of The Rings: The Two Towers ( 2002 )
11. Manhattan Melodrama (1934)
12. Splendor in the Grass ( 1961 )
13. Dark Victory ( 1939 )
14. Gandhi (1982)
15. Sunrise (1927)
16. Broken Blossoms ( 1919 )
17. Shadow of a Doubt ( 1943 )
18. Der Untergang ( 2004 )
19. Les Vampires ( 1915 )
20. It Happened One Night ( 1934 )
21. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back ( 1980 )
22. Of Human Bondage (1934)
23. How the West Was Won ( 1962 )
24. Kingdom of Heaven (2005)
25. Andrei Rublev (1966)

Endret av Balian de Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

Frihetens regn.

Kingdom of Heaven.

Secret Window.

Ringenes Herre filmene.

Tristan & Isolde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Loki Laufeyson skrev:

Frihetens regn.

Kingdom of Heaven.

Secret Window.

Ringenes Herre filmene.

Tristan & Isolde.

har aldri hørt om sistnevnte. men frihetens regn kunne jeg også nevnt. den ligger på toppen tror jeg på beste filmer noensinne på imdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Uffda skrev:

Kanskje con air med nic cage.

vist du liker con air, så liker du garantert face off og the rock. begge er med cage

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klappet har jeg aldri gjort, synes det er sært.. Men husker jeg fikk sånn wow-følelse av the Matrix. Såpass at jeg gikk og så den en gang til. :ler:

Anonymkode: 7191e...36c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klappet har jeg aldri gjort, synes det er sært.. Men husker jeg fikk sånn wow-følelse av the Matrix. Såpass at jeg gikk og så den en gang til. :ler:

Anonymkode: 7191e...36c

var mange som klappet etter ringenes herre på premieren og interstellar på kino

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
3 minutter siden, brownbrown skrev:

har aldri hørt om sistnevnte. men frihetens regn kunne jeg også nevnt. den ligger på toppen tror jeg på beste filmer noensinne på imdb

Her er traileren om du er interessert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med unntak av den første HP filmen, så har ikke jeg klappet på kino. Det var for øvrig en av de mest magiske opplevelsene nettopp fordi jeg hadde lest boken flere ganger, og dannet meg et univers som lignet mye på det i filme. Loved it!

Ellers er Schindlers liste en film som gjorde stort inntrykk på kino, så den som 15-16 åring. 

Trainspotting er til dags dato en seerverdig film

Indochina gjorde også et sterkt inntrykk, men den er gammel og neppe så lett å få sett i dag.

Heavenly Creatures gjorde også inntrykk, med flere skuespillere som den gang var ungdommer, men som er verdensstjerner i dag. 

Anonymkode: 94e55...161

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Og forresten så regisserte Peter Jackson Heavenly Creatures lenge før folk flest hadde hørt om Ringenes Herre, så den er verdt en titt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De Andres Liv, Labyrinth, Vertigo, Pans Labyrinth, Dr. Strangelove, Singin in the Rain, Sunset Boulevard, Harry Potter filmene og Ringenes Herre trilogien er de jeg kommer på nå. 

Anonymkode: 2bec2...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og forresten så regisserte Peter Jackson Heavenly Creatures lenge før folk flest hadde hørt om Ringenes Herre, så den er verdt en titt :) 

jeg så nettopp en scene fra filmen på youtube der to kvinner dreper moren sin med stin, det var litt ubehageli å se på . hva er historien bak det ? det er slutten av filmen ser det ut som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest +LillePersille+

Når Independence day kom og jeg så den på kino, da begynte liksom en ny æra føler jeg fordi effektene på film begynte å se mer ekte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 Samurai i egen klasse. Gudfaren 1 og 2. Das Leben der Anderen. La Sconosciuta. The Deer Hunter. La Vita È Bella. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er en tråd med mange bidrag. Er tre år gammel, da.

Anonymkode: 5519a...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Uff det er så mange. 5 av de beste jeg har sett er ihvertfall. Vet ikke hvilken rekkefølge. 

Indiana Jones filmene

Warrior

Redd menig Ryan

American history x

Frihetens regn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...