Gå til innhold

Spiser bare knekkebrød - kalorier i just wok it?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spiser bare 9 grove knekkkebrød og frukt. Føler meg veldig sulten. Vil ned i vekt. Kjøpe sånn wok it classic eller hva den heter. Sånn grønnsaker. Er det mye kalorier i den? Hva skal jeg liksom spise? Det er fett i mye mat. Kan jo ikke bare spise knekkebrød. Blir lei og blir veldig sulten

Anonymkode: 8a943...f3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Følg kostholdssirkelen, du. Så skal du se du går ned i vekt.

Anonymkode: e280d...8c5

Skrevet

Snakk med legen din og få henvisning til psykolog og ernæringsfysiolog. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spiser du ikke proteiner? 

Anonymkode: 0232e...3fe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, kakaobønne skrev:

Snakk med legen din og få henvisning til psykolog og ernæringsfysiolog. 

Psykolog? Hvorfor?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følg kostholdssirkelen, du. Så skal du se du går ned i vekt.

Anonymkode: e280d...8c5

Og det vil si? Hva er sunt å spise?

AnonymBruker
Skrevet

Det der er langt ifra hva kroppen trenger. Du vil til slutt ikke gå ned noe fordi kroppen setter seg selv i sparemodus. Du må spise ting som kylling, karbonadedeig, grønnsaker, egg. Du kan ikke sulte kroppen din for å gå ned i vekt, det eneste du vil oppnå er jojoslanking. Du må snakke med en som kan gi deg kostholdsveiledning. Det der er ikke sunt!! 

Anonymkode: 379ce...c5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er langt ifra hva kroppen trenger. Du vil til slutt ikke gå ned noe fordi kroppen setter seg selv i sparemodus. Du må spise ting som kylling, karbonadedeig, grønnsaker, egg. Du kan ikke sulte kroppen din for å gå ned i vekt, det eneste du vil oppnå er jojoslanking. Du må snakke med en som kan gi deg kostholdsveiledning. Det der er ikke sunt!! 

Anonymkode: 379ce...c5c

Hvis jeg spiser hvit ris og grønnkåll med krydder og litt olje usunt?

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psykolog? Hvorfor?

Det er jo åpenbart at du har et anstrengt/feil forhold til mat. Fettrik mat er ikke farlig - tvert imot. Dessuten vil du få mangler osv dersom du kun spiser knekkebrød.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å ha så lite peiling når det gjelder næring ?! :klaske: les deg opp menneske! 

Og alt info du trenger om woken STÅR på pakken

Anonymkode: 755b0...05c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tråden er rapportert. Det er helt tydelig at du har et anstrengt forhold til mat. Telling av et normalt antall kalorier er vanlig. Telling av konkret 9 knekkebrød er langt, langt unna hva et voksent menneske skal spise for å holde seg i live. 

Anonymkode: b91f5...9f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, du har lite peiling på ernæring... Kostholdet ditt er HELT ræva. Det er veldig usunt å spise kun knekkebrød. Du spiser jo nesten bare karbohydrater, og karbohydrater uten særlig vitaminer og mineraler til og med... Det er ca like sunt som å spise kun godteri. Helt horribelt kosthold! Spis rent kjøtt kjøtt, sjømat, egg, fete meieriprodukter, grønnsaker. Altså mat med næring. Du trenger vitaminer og mineraler, og du trenger fett og du trenger proteiner. Du spiser ca det eneste du klarer deg uten og nesten ingenting av det du faktisk trenger!

Anonymkode: 13a35...d5a

• Liker 1
Skrevet

Snakk med ernæringsfysiolog du :) Da får du hjelp og veiledning, og kan sette opp en kostholdsplan som kan hjelpe deg å gå ned i vekt, samtidig som kroppen din får i seg det du trenger, og du slipper å gå sulten :) Kun knekkebrød og frukt er ikke en balansert kost, og kan i verste fall gi deg mangelsykdommer.

Hva gjelder kalorier og næringsinnhold i mat som wokblandinger, så står alt på pakken.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiser bare 9 grove knekkkebrød og frukt. Føler meg veldig sulten. Vil ned i vekt. Kjøpe sånn wok it classic eller hva den heter. Sånn grønnsaker. Er det mye kalorier i den? Hva skal jeg liksom spise? Det er fett i mye mat. Kan jo ikke bare spise knekkebrød. Blir lei og blir veldig sulten

Du er sulten fordi du spiser altfor lite mat med alt for lite næringsstoffer. Det er ikke farlig å spise fett. Fett er faktisk noe kroppen trenger for å fungere korrekt. Ta kontakt med fastlegen din og få henvisning til ernæringsfysiolog. 

Anonymkode: 4497a...15e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du prøver å gå ned i vekt ville jeg prøvd å variere kostholdet mye mer. Hvor mange kalorier det er i Wok it ser du på pakken.

Anonymkode: 299fb...6e8

Skrevet

Er du overvektig? Hvordan har du spist tidligere? Er du helt sikker på at du ikke har noen anelse om hva sunn og normal mat er? Ingen voksne som har nevnt det mens du vokste opp? Ikke lært om ernæring i det hele tatt på skolen?

Skeptisk.

Gjest Supersol
Skrevet

Synes ikke dette hørtes så ille ut jeg. Kunne funnet på å kjøre lignende kosthold selv, men selvsagt tatt multivitaminer, tranpiller og litt frukt og rå grønnsaker ved siden av. Så lenge man ikke har små barn eller tenåringer boende hjemme ser jeg virkelig ikke problemet. Jeg hadde alltid varm middag når mitt barn bodde hjemme (h*n er voksen nå og har flyttet for å studere), men så lenge man bare har ansvar for seg selv så ser jeg virkelig ikke problemet uansett grunn enten det er en slankemetode eller bare fordi man ikke gidder å lage middag til bare seg selv. Et tips til ts: hvis du vil ha litt variasjon kan du spise frokostblanding/musli med melk. :)

Gjest Supersol
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spiser du ikke proteiner? 

Anonymkode: 0232e...3fe

Kan vel hende ts får i seg proteiner for det. Kyllingpålegg har jo proteiner hvis hun f.eks har det på knekkebrødet. Eller ost.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...