Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med disse pore-rynkene? (bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om det er mulig å gjøre noe med dette, men kanskje noen har noen ideer allikevel? :)

Har i flere år irritert meg over rynkene/linjene som oppstår mellom porene rundt nesen når jeg smiler. De kommer ikke så godt fram på bildene siden lyset tok med seg mange av detaljene. Det ser en god del værre ut i virkeligheten. Bildet får ikke fram hvor lange eller dype linjene er. Ikke får jeg til å sminke dem bort heller. Bruker jeg foundation kommer de bare enda tydeligere fram. :P Har ikke sett andre som har disse linjene heller.

Jeg er bare 26 år og synes de får meg til å se eldre ut.
Vet at jeg muligens har tørr eller fuktfattig hud. Samt tynn hud. Tror jeg? Kan av og til være litt "glinsende" i huden, og glemmer jeg av fuktighetskremen om morgenen så blir jeg veldig fort stiv i maska og kan "flasse" ørlite grann her og der. Har noen små linjer rundt øynene, men ellers er huden ok.
Jeg smiler normalt på bildene.
Vet ikke om dette skyldes tørr hud da. Eller om det er pga store porer eller solskader?

Noen gode råd? :)

17692270_.jpg

17692270_2.jpg

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tørr og fuktfattig hud. Skaff deg en fukgivenge krem og bruk hver dag. Husk å rense huden hver dag og alltod fjerne sminke.

Anonymkode: 603d2...464

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tørr og fuktfattig hud. Skaff deg en fukgivenge krem og bruk hver dag. Husk å rense huden hver dag og alltod fjerne sminke.

Anonymkode: 603d2...464

Jeg er veldig nøye på å rense huden hver kveld og morgen. Bruker så si aldri sminke. Peeler huden 1 gang i uka og bruker fukt-maske 2 ganger i uka. Hva annet kan jeg gjøre?

Gjest CamillaCollett
Skrevet
23 timer siden, Hypnosee skrev:

Jeg er veldig nøye på å rense huden hver kveld og morgen. Bruker så si aldri sminke. Peeler huden 1 gang i uka og bruker fukt-maske 2 ganger i uka. Hva annet kan jeg gjøre?

Hva slags fuktighetskrem bruker du?

Skrevet
33 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Hva slags fuktighetskrem bruker du?

Bruker en fra Vaseline Intensive Care - for "tørr/normal hud".
Synes den funker bedre enn et par dyrere kremer jeg har brukt fra Decleor. Men... tydeligvis ikke godt nok. :\

Gjest CamillaCollett
Skrevet
42 minutter siden, Hypnosee skrev:

Bruker en fra Vaseline Intensive Care - for "tørr/normal hud".
Synes den funker bedre enn et par dyrere kremer jeg har brukt fra Decleor. Men... tydeligvis ikke godt nok. :\

Ikke bra nok. Siden huden din er så fuktfattig kan du prøve La Roche Posay Effaclar H på apoteket.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet med uren hud og hadde gode ansiktspleie rutiner, men det endret seg når jeg begynte å løpe! Ikke bare litt løping en gang eller 2 i uka, men veldig ofte. Har hatt plettfri hud siden

Anonymkode: b100b...901

AnonymBruker
Skrevet
På 31.3.2017 den 16.11, Hypnosee skrev:

Jeg vet ikke om det er mulig å gjøre noe med dette, men kanskje noen har noen ideer allikevel? :)

Har i flere år irritert meg over rynkene/linjene som oppstår mellom porene rundt nesen når jeg smiler. De kommer ikke så godt fram på bildene siden lyset tok med seg mange av detaljene. Det ser en god del værre ut i virkeligheten. Bildet får ikke fram hvor lange eller dype linjene er. Ikke får jeg til å sminke dem bort heller. Bruker jeg foundation kommer de bare enda tydeligere fram. :P Har ikke sett andre som har disse linjene heller.

Jeg er bare 26 år og synes de får meg til å se eldre ut.
Vet at jeg muligens har tørr eller fuktfattig hud. Samt tynn hud. Tror jeg? Kan av og til være litt "glinsende" i huden, og glemmer jeg av fuktighetskremen om morgenen så blir jeg veldig fort stiv i maska og kan "flasse" ørlite grann her og der. Har noen små linjer rundt øynene, men ellers er huden ok.
Jeg smiler normalt på bildene.
Vet ikke om dette skyldes tørr hud da. Eller om det er pga store porer eller solskader?

Noen gode råd? :)

Huden din ser litt rød ut, jeg ville sjekket om det kan være en mild form for rosacea eller en hudirritasjon. 

En leirmaske og en krem/lotion med salisyre kan hjelpe mot tilstoppede porer, men ingenting gjør dem mindre dessverre. 

Anonymkode: c74c0...737

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det ser ut som du reagerer på produktene du bruker - type parfymen eller noe sånt. Du er jo rødere enn man skal kunne forvente når huden er roligere.

Butikkprodukter er å be om problemer - jeg tror kanskje du har mer sensitiv hud enn du tenker selv. Og kanskje du trenger mer fukt - for eksempel fra trinnpleie som i asiatisk pleie?

Huden min er iallfall helt forandret i fuktbalanse etter jeg byttet til asiatisk hudpleie med trinn - og så bruker jeg hudolje i tillegg tilpasset min hud. 

Anbefaler deg å se på sminkeforum.com - mange som har ulike former for "problemhud" som har testet masse, og jeg har fått mye gode tips der.

Anonymkode: 6e66e...a1f

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar alle, jeg skal undersøke alle tips nærmere. :) Men lurer fortsatt på om andre har disse nese-rynkene?

Jeg er rød i huden fordi jeg tok en dermaroller-behandling et par dager før. Pluss at jeg har noe kvise-greier going on. :P
Huden min er som regel ikke så rød som på bildet. Den pleier å se relativt "normal" ut i fargene. Jeg har ikke Rosacea, men det er mulig jeg kanskje er litt sensitiv. Det er jeg usikker på.

Jeg sjekke om jeg finner en bedre fuktighetskrem ja. Men er det noen som har erfaring fra å pleie huden "innenfra"? Øke inntak av omega-3 osv?

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, CamillaCollett skrev:

Ikke bra nok. Siden huden din er så fuktfattig kan du prøve La Roche Posay Effaclar H på apoteket.

Undersøkte denne på Vitus Apotek. " Til fet/uren hud. Daglig pleie for å forebygge og behandle tørr og irritert hud som følge av medisinsk aknebehandling. Tilfører spesifikke fettstoffer som denne huden mangler. " står det. Sikker på at den er noe for meg? jeg har ikke spesiellt uren hud. Litt småkviser innimellom. Er ikke irritert heller?

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Hypnosee skrev:

Takk for svar alle, jeg skal undersøke alle tips nærmere. :) Men lurer fortsatt på om andre har disse nese-rynkene?

Jeg er rød i huden fordi jeg tok en dermaroller-behandling et par dager før. Pluss at jeg har noe kvise-greier going on. :P
Huden min er som regel ikke så rød som på bildet. Den pleier å se relativt "normal" ut i fargene. Jeg har ikke Rosacea, men det er mulig jeg kanskje er litt sensitiv. Det er jeg usikker på.

Jeg sjekke om jeg finner en bedre fuktighetskrem ja. Men er det noen som har erfaring fra å pleie huden "innenfra"? Øke inntak av omega-3 osv?

Er de der kun når du smiler? Jeg har noen vertikale linker på hver siden av nesen fordi jeg ligger med ansiktet most i puten når jeg sover. Prøver å venne meg til å sove på ryggen, men får det dessverre ikke til enda..

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er de der kun når du smiler? Jeg har noen vertikale linker på hver siden av nesen fordi jeg ligger med ansiktet most i puten når jeg sover. Prøver å venne meg til å sove på ryggen, men får det dessverre ikke til enda..

Kun når jeg smiler. Ser 26 ut når jeg er vanlig i ansiktet, og 50 når jeg smiler. :P
Hvis jeg nistirrer i speilet så ser jeg jo at det er ørsmå tegn til disse rynkene selv når jeg ikke smiler. Men ellers ikke. Blir sikkert ille når jeg blir gammel. :(

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hypnosee skrev:

Kun når jeg smiler. Ser 26 ut når jeg er vanlig i ansiktet, og 50 når jeg smiler. :P
Hvis jeg nistirrer i speilet så ser jeg jo at det er ørsmå tegn til disse rynkene selv når jeg ikke smiler. Men ellers ikke. Blir sikkert ille når jeg blir gammel. :(

Ingen av oss har godt av å nistirre i speilet. I hvert fall har ikke jeg det :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huden reagerer på noe! Du må forenkle rutinene dine, og la eksfoliering ligge en stund

Anonymkode: 93530...f23

• Liker 1
Gjest CamillaCollett
Skrevet
På ‎01‎.‎04‎.‎2017 den 22.43, Hypnosee skrev:

Undersøkte denne på Vitus Apotek. " Til fet/uren hud. Daglig pleie for å forebygge og behandle tørr og irritert hud som følge av medisinsk aknebehandling. Tilfører spesifikke fettstoffer som denne huden mangler. " står det. Sikker på at den er noe for meg? jeg har ikke spesiellt uren hud. Litt småkviser innimellom. Er ikke irritert heller?

Grunnen til at jeg tror den kan passe er fordi den gir ekstremt med fukt (som fet hud ofte trenger). Den fungerer kjempebra på veldig tørr hud også, av samme grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...