AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #1 Skrevet 31. mars 2017 Jeg har havnet i den situasjon at jeg må på et arrangement i forbindelse med jobb. Dette er et ganske formelt opplegg, og kleskoden er angitt som galla. For kvinner betyr jo dette lang kjole. Problemet for min del er bare at jeg ikke bruker (eller eier...) kjoler. (Og for de som vil henge seg opp i hvorfor og om jeg ikke bare kan bite det i meg og "skjerpe meg" - har aldri følt meg komfortabel i det, og er ikke villig til å gå en hel kveld og føle meg ekstremt utilpass. Så det er rett og slett ikke noe alternativ.) Noen som har innspill til hva jeg kan gå med? Synes det er veldig vanskelig å finne noe med bukser og feminine former som er formelt nok. Har imidlertid sett mange fine buksedresser fra Gucci, men blir veldig usikker på om det blir formelt nok. Anonymkode: b0554...da5
Honey Dew Skrevet 31. mars 2017 #2 Skrevet 31. mars 2017 Buksedress kan du ikke bruke til galla. Hvis du har bunad, kan du bruke den. Hvis du ikke har, så kan du kanskje låne hos noen? 3
Gjest Tigress Skrevet 31. mars 2017 #3 Skrevet 31. mars 2017 Det er berre bunad og uniform du kan komme unna dette med, altså...
Audrey Hepburn Skrevet 31. mars 2017 #4 Skrevet 31. mars 2017 Har ikke så mye greie på hva som er lov, men kanskje en fin, skreddersydd dress. Med høye hæler blir det jo straks mer feminint også.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #5 Skrevet 31. mars 2017 43 minutter siden, Audrey Hepburn skrev: Har ikke så mye greie på hva som er lov, men kanskje en fin, skreddersydd dress. Med høye hæler blir det jo straks mer feminint også. Det blir ikke regnet som galla. Til galla SKAL kvinnene bære kjole. https://no.wikipedia.org/wiki/Kleskode Anonymkode: 5cb03...168 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #6 Skrevet 31. mars 2017 Hvis du finner en classy damesmoking så går det an. Men noen ganger så må man bare suck it up. Anonymkode: f04aa...cd6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #7 Skrevet 31. mars 2017 Og har du aldri følt deg komfortabel i kjole så har du ikke funnet den riktige. Og hvis det er pga kroppsfasong så fins det all mulig slags kroppsformende greier fra undertøysforretninger. Anonymkode: f04aa...cd6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #8 Skrevet 31. mars 2017 Jeg var også på galla gjennom jobb. En stor bedrift vi samarbeidet med ble 20 år, og vi fikk påspandert tur til utlandet der vi skulle møte kollegaer fra hele verden i en festgalla. Jeg stresset noe veldig med å finne den perfekte kjolen, var veldig redd for å være for lite pyntet.... Vel, det hadde jeg ikke trengt å være, den første damen jeg så da jeg ankom lokalet, var kledd i dongeriskjorte og bukse😂 Noen hadde bukse og bluse, men mange hadde kjole også. Gå i det du føler deg vel i!!! Anonymkode: ac180...66e
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #9 Skrevet 1. april 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir ikke regnet som galla. Til galla SKAL kvinnene bære kjole. https://no.wikipedia.org/wiki/Kleskode Anonymkode: 5cb03...168 Alternativt gallauniform. Så om du ikke har et yrke hvor du går i uniform, og heller ikke har gallauniform, så har du faktisk ikke noe valg: du kryper til korset og skaffer gallekjole. Anonymkode: 7797d...1a8 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #10 Skrevet 1. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alternativt gallauniform. Så om du ikke har et yrke hvor du går i uniform, og heller ikke har gallauniform, så har du faktisk ikke noe valg: du kryper til korset og skaffer gallekjole. Anonymkode: 7797d...1a8 Gallekjole 😂 Det hørtes nydelig ut Anonymkode: 87aa1...f2e 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #11 Skrevet 1. april 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gallekjole 😂 Det hørtes nydelig ut Anonymkode: 87aa1...f2e Gallakjole. Tror du forstod det Anonymkode: 7797d...1a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå