Gå til innhold

Besvime etter operasjonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres kanskje litt rart ut men jeg har hørt det er vanlig å svime av etter operasjoner en stund etter eller samme dagen. Er livredd for å svime av.... Mer enn operasjonen av en merkelig grunn. Svimte av da jeg tok tatovering og da sa de det var blodtrykksfall og tipper det er grunnen etter operasjoner åså?  Men siden jeg gikk i bakken av tatovering kommer jeg til å være av alt sånt? 

Skal operere skulderen og vil ikke falle. 

Anonymkode: c15b4...498

AnonymBruker
Skrevet

Dytt!  :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt mange operasjoner, har aldri svimt av og aldri hørt om noen andre som har gjort det.

Anonymkode: de107...8a7

AnonymBruker
Skrevet

Ja, blodtrykksfall.

Anonymkode: 90044...aa0

AnonymBruker
Skrevet
På 31. mars 2017 den 15.02, AnonymBruker skrev:

Dette høres kanskje litt rart ut men jeg har hørt det er vanlig å svime av etter operasjoner en stund etter eller samme dagen. Er livredd for å svime av.... Mer enn operasjonen av en merkelig grunn. Svimte av da jeg tok tatovering og da sa de det var blodtrykksfall og tipper det er grunnen etter operasjoner åså?  Men siden jeg gikk i bakken av tatovering kommer jeg til å være av alt sånt? 

Skal operere skulderen og vil ikke falle. 

De sender deg ikke hjem hvis du er så dårlig at du vil besvime. Dessuten passer de på når du skal opp etter operasjonen. Er du svimmel eller kjenner at du sigen i kroppen gi de beskjed. Har aldri besvimt etter operasjon. De sjekker blodtrykket ditt jevnlig. 

Anonymkode: be7bf...dbd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig med fall av bt etter operasjon, pass på bruk god tid på å sette deg opp og reise deg opp. Alt må gjøres langsomt. Jeg ble bare pisket opp sv senga for jeg måtte jo opp å gå raskt etter operasjon (operasjon i buken) Endre med at jeg ble svært dårlig og uvel og spøy ned alt. Men håper sykepleieren lærte noe nytt da iallefall :fnise:

Anonymkode: 3b012...80d

Skrevet

Gi beskjed til den som passer deg etter operasjonen om at du har lett for å svime av. Da tar de det veldig sakte og rolig med å få deg på beina. 

Selv følte jeg meg rimelig bra, men ble tvunget til å bruke rullestol inn på do, de ville absolutt ikke ha noe fall. 

Skrevet

Har aldri besvimt etter operasjon, selv om jeg var rimelig slapp en gang. Jeg er for øvrig av dem som holder på å svime av i tide og utide (av og til gjør jeg alvor av det også) for jeg tåler ikke å se blod :fnise: . 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt operert noen ganger, og har aldri besvimt etterpå. Men jeg har holdt på, så mitt tips er gjør alt sakte, og forsiktig i tiden etterpå. Ene gangen, så var jeg på shopping litt over 1 uke etterpå, da holdt jeg på å besvime på skobutikken. Måtte sette meg ned, og ble sittende i 10 min før jeg kunne gå videre, og jeg fikk juice. Så neste gang jeg skal opereres, så blir det nok ikke shopping, de første ukene.

Anonymkode: 21e0d...955

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :klem:Gruer meg ikke så mye nå. 

• Liker 1
  • 4 år senere...
Skrevet

Jeg har operert med narkose 3 ganger... Jeg har svint av alle gangene en stund etter oppvåkning... Pluss kastet opp som en gris og blitt kjempe dårlig.. Skal operere om 2 dager igjen.. Jeg gruer meg mest til det og sikkert svime av nok en gang... Den siste gangen dette skjedde så satt jeg meg ned på gulvet og skrev på sykepleierene og la meg ned.. Så jeg ikke slo meg... Jeg svimte av der jeg hadde lagt meg ned... Ubehagelig som faen

Skrevet
Rosaullteppe skrev (13 minutter siden):

Jeg har operert med narkose 3 ganger... Jeg har svint av alle gangene en stund etter oppvåkning... Pluss kastet opp som en gris og blitt kjempe dårlig.. Skal operere om 2 dager igjen.. Jeg gruer meg mest til det og sikkert svime av nok en gang... Den siste gangen dette skjedde så satt jeg meg ned på gulvet og skrev på sykepleierene og la meg ned.. Så jeg ikke slo meg... Jeg svimte av der jeg hadde lagt meg ned... Ubehagelig som faen

Tråden er fra 2017🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...