Gå til innhold

sminke, er helt grønn der


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei :D

Jeg bruker svært lite sminke, min samboer synes det bare er tull....Og det har i grunnen aldri vært naturlig for meg. MEN, jeg er veldig lys og kunne tenke meg i alle fall i vintermånedene å bruke litt øyenskygge og mascara. I bruntoner, helt diffust. Er livredd for at mascaraen griser seg utover i løpet av dagen, men har forstått at det gjør den ikke. Så folkens; kan jeg legge mascara nesten helt usynlig på bare vippene over øyet eller ser det helt dust ut? Eventuelt bare bittelitt under?

Og kan jeg legge litt øyenskygge på bare øyelokket? Hva er best av pudder og krem der? For begge deler finnes, gjør de ikke?

Dette er ikke tull, jeg er så grønn på dette her..... :lol: Skulle kjøpe øyenskygge i dag og kom jeg og opdaget at det var pudder i steden, så grønn er jeg.....

Hva gjør jeg med øyebrynene? De blir nappet og slikt så godt jeg kan, men skal det noe på de? Fikk høre fra hudpleier at jeg ikke burde farge de i og med at jeg er så lys....kanhende like greit å la de være? Panneluggen dekker jo en god del allikelvel.

med vennlig hilsen en som prøver å bli voksen i en alder av snart 26 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mascara: Kan legges bare oppe eller bare nede eller begge steder. Jeg bruker det veldig ofte bare oppe, så ser det mer naturlig ut. Gå for en som er bra. Jeg bruker Kanebos 38C. Den sitter som støpt og gir et veldig naturlig inntrykk. Den forlenger en del, men gjør ikke vippene særlig fyldige, dermed ganske naturlig. Fordelen med denne er at den ikke går av med mindre du bruker vanlig vann med 38C eller varmere. (Det går veldig greit å få av seg i dusjen, eller med en vanlig klut.) Ellers kan du jo titte rundt her inne om andre anbefalinger på mascarafronten.

Moroa med mascara er at du kan lage veldig forskjellige øyne når du lærer deg å bruke den, og har noen forskjellige typer å leke deg med. Tykke vipper, lange vipper, naturlige vipper, mest i ytterste øyekrok etc etc.

Øyeskygge: Det er lettest å legge pudderskygge. Og jeg tror de finnes i flest farger også. Du kan bruke fingene, men en applikator (sånn liten skumgummipinne som finnes i de fleste sminkeskrin) er best. Evt. en børste. Du kan ikke ta feil med bruntoner, men det er mange andre farger som funker også. Rosa er en hit i sommer. Velg en lys, som får øynene til å stråle og du ser mer våken ut.

Når du er blitt trygg på en øyeskygge på øyelokket, kan du prøve deg fram med flere forskjellige farger. Prøv en mellomlys på selve øyelokket, en mørkere langs globelinjen (der øyet går inn i øyehulen) og en helt lys en under øyenbrynet. Klassisk og fremhever de fleste øyne på en flatterende måte!

Pudder: Det har du jo allerede. ;) Kan fint brukes alene, for å jevne ut og matte ned huden.

Øyenbryn: Hvis du er veldig blond, så gå for mellombrune toner hvis du vil definere øyenbrynene dine. Og hvis du er så grønn som du skal ha det til, så gjør det hos en frisør eller hudpleier de første gangene. Og klipp panneluggen når du føler at du kan møte verden med hele ansiktet ditt. Da synes du mye bedre.

Det greieste er kanskje å kjøpe en bra sminkebok, og så ta en tur innom et valgfritt parfymeri og kjøpe med deg noen passende ting, og så leke deg med det foran speilet. Sminke er utrolig festlig! Tenk på det som å male i fjeset. Jo mer du prøver deg fram, jo flere effekter får du til.

Kan anbefale boka "Making Faces" av Kevin Aucoin. http://www.kevinaucoin.com (Aaargh, oppdaget nettopp at han er død. Duh. Han laget utrolig stilig sminke.) Bøkene hans: http://store.yahoo.com/kevynaucoin/books2.html

Evt sjekk hva de har i en bokhandel, eller faktisk også på biblioteket.

Du kan jo også gå innom f.eks. Body Shop, som kan hjelpe deg med å velge sminke og vise deg hvordan du skal legge på hva for best mulig resultat.

Lykke til!

Catzy

- sminkedukke siden 5 års alder... Barneteater gjør sånt med små jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...