Gå til innhold

Forsikringsselskap suuuger penger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

J....irriterende

Har hatt forsikring i et stort selskap. Jeg har betalt 1580 pr mnd . Det dekker alle forsikringer.

Så søkte jeg på nett,for å se hva andre kan tilby. Joda,fikk flere tilbud. Det ene på 680kr. Tok da kontakt via mail til mitt selskap,å ba de komme med tilbud. De kuttet ca 200 kr. Jeg ringte og sendte ny mail. Desverre de kunne ikke gå lavere.

Så takket jeg ja til tilbudet,og de ordnet opp med mitt selskap. 

Nå har det snart gått et år,og nå kommer mitt gamle selskap på banen. De ringte. Vil gi meg samme prisen,som det jeg har nå.

Jeg blir paff og forbannet. Når jeg spør om hvorfor de ikke kom med dette før, så skylder de på svikt.

Så til andre. Ta dere en runde på forbrukerportalen. Her kan det mye spares

Anonymkode: 5e146...686

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jo kommet flere artikler på aviser på nettet om at det lønner seg å bytte forsikring, minst hvert år.

Det er bare at det krever tid for å ringe, melde over, gi opplysning etc men det er verdt. Du vil spare mye i løpet av et år.

AnonymBruker
Skrevet

Forsikringsbransjen er svindel. Galskap at de får lov til å diskriminere.

Anonymkode: 69bbc...4c6

Skrevet

Ja, tror jeg må gjøre det samme. Fikk en prisøkning på over 20% i år, hos et allerede dyrt selskap, helt uten grunn. Fant et annet selskap som kunne gi meg 20% under den gamle prisen.

Syns det er skummelt å drive å sjonglere på helseforsikringer da, siden det innebærer at man blir gående uforsikret i karanteneperioden. Burde vært en lov mot dette.

AnonymBruker
Skrevet

Det er sånn alle forsikringsselskaper driver, men spesielt Gjensidige. Alle som ikke bytter med jevne mellomrom vil kaste veldig mye penger ut av vinduet. Etter at Gjensidige ble et aksjeselskap har de økt fortjenesten kraftig uten at de har fått flere kunder. Det er med andre ord kun ved å lure mye mer penger ut av kundene de allerede har.

Anonymkode: 044f9...4d9

AnonymBruker
Skrevet

Det er de trofaste kundene som får lide med stadig høyere priser. Illojale kunder som bytter selskap minst 1 gang i året sparer mest penger.

Anonymkode: b41d6...137

Skrevet

Har hatt Gjensidige i mange år. Snakker stadig med andre forsikringsselskaper, og absolutt ingen kan tilby i nærheten av like gode forsikringer, med like gode vilkår. 
Alle andre tilbyr enten dobbel pris, dårligere dekning eller høyere egenandel, og gjerne alle tre samlet... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk halvert forsikringene mine da IF fikk ringte etter at jeg hadde vært inne og beregnet priser på nettsiden. Da ble jeg forbannet, men er foreløpig lojal til noen av de andre kan hoste opp samme pris. Verken Storebrand eller Gjensidige har greit det enda. 

Anonymkode: c5819...0ab

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Har hatt Gjensidige i mange år. Snakker stadig med andre forsikringsselskaper, og absolutt ingen kan tilby i nærheten av like gode forsikringer, med like gode vilkår. 
Alle andre tilbyr enten dobbel pris, dårligere dekning eller høyere egenandel, og gjerne alle tre samlet... 

Samme her.

Har også hatt noen saker de siste årene, og sakene har vært løst kjapt og effektivt! De har vært veldig lette å ha med å gjøre i oppgjørene.

Anonymkode: fc960...f24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...