AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #1 Skrevet 31. mars 2017 Hei, jeg fikk diagnosen pcos i 2015. Jeg har merket de siste årene at jeg har fått viker. Det er mer vike på høyre side, en venstre- men venstre side tar RASKT igjen den høyre. Jeg har vurdert hårtransplantasjon, men vet jo at dette koster ekstremt mye penger! Så jeg måtte i værste fall tatt opp forbrukslån for og få råd, og det er jo ikke noe jeg har veldig lyst til. Det jeg tenker på da er om man kan få støtte av staten? Iom at hårtapet er i forbindelse med pcos. Også lurer jeg på om staten også kan dekke, hårfjerning? For det vokser lange sorte "manne" hår på lårene, veiviser(som jeg napper med pinsett)også der nede, vokser kjønnshårene om jeg kan si det, utover lårene og nedover. Så jeg har jo ikke vist meg i bikini på flere år da det ike hjelper og shave eller vokse da man ser det så veldig godt at det vokser hår der. Jeg er kun 25 så jeg syns det er så dumt at hårvekst og hårtap skal ødelegge så mye. Jeg tørr ike ha håret i strikk da jeg er redd for at vikene bare vokser i enda raskere tempo enn det, det gjør alt. (Nei det hjelper ikke med pannelugg, skeiv lugg eller noe fordi man ser vikene jævlig godt for det. Anonymkode: 9a7a8...7bf
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #2 Skrevet 31. mars 2017 Hva tar du slags medisiner for pcosen din? Begynn på p-piller hvis du ikke gjør dette. Har du insulinresistens får du legen til å sette deg på metformin. Du kan også begynne på spirix (er ikke alle som fastleger som vet om dette). Videre er kosthold og trening viktig har du pcos. Kutt ned på karbohydrater og tenk heller litt mer lavkarbo. Begynn og tren (ikke overdrevet mye med ihvertfall 30-60 min rask gange hver dag). Gjør du dette vil håret bli bedre, men det kan ta litt tid Anonymkode: b4cd5...17e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #3 Skrevet 3. april 2017 På 31.3.2017 den 15.34, AnonymBruker skrev: Hva tar du slags medisiner for pcosen din? Begynn på p-piller hvis du ikke gjør dette. Har du insulinresistens får du legen til å sette deg på metformin. Du kan også begynne på spirix (er ikke alle som fastleger som vet om dette). Videre er kosthold og trening viktig har du pcos. Kutt ned på karbohydrater og tenk heller litt mer lavkarbo. Begynn og tren (ikke overdrevet mye med ihvertfall 30-60 min rask gange hver dag). Gjør du dette vil håret bli bedre, men det kan ta litt tid Anonymkode: b4cd5...17e Takk for svar:), det er mulig håret blir bedre, men jeg tror ikke det kommer noe hår tilbake der vikene allerede har begynt ganske kraftig. Ppiller begynner jeg aldri på igjen, jeg gikk på det tidligere men mistet plutselig mensen da. Så noe piller vil jeg ikke ha. Hadde tenkt til og prøve dette med lavkarbo, men det finnes jo så utrolig lite om det😲. Har prøvd og søke på nettet osv for å finne litt ut om det, men det gikk ikke så bra. Hvordan vet man om man har insulinresistens ? Anonymkode: 9a7a8...7bf
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #4 Skrevet 3. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar:), det er mulig håret blir bedre, men jeg tror ikke det kommer noe hår tilbake der vikene allerede har begynt ganske kraftig. Ppiller begynner jeg aldri på igjen, jeg gikk på det tidligere men mistet plutselig mensen da. Så noe piller vil jeg ikke ha. Hadde tenkt til og prøve dette med lavkarbo, men det finnes jo så utrolig lite om det😲. Har prøvd og søke på nettet osv for å finne litt ut om det, men det gikk ikke så bra. Hvordan vet man om man har insulinresistens ? Anonymkode: 9a7a8...7bf Bruk Google, det står vanvittig mye på nett lavkarbo. Egne grupper er det på Facebook også. Tviler sterkt på at du får dekket operasjon for noen viker. Selv om det påvirker deg mye, så tror jeg ikke det er nok. Ta det opp med legen din å se hva han/hun sier. Du taper ikke noe på å prøve. Sjekk deg også for vitaminer og stoffskifte. Kjenner du deg igjen? Snakk med legen din, endre kosthold og begynn å tren!https://nhi.no/for-helsepersonell/seminarer/type-2-diabetes/pasientinformasjoner/insulinresistens/ Anonymkode: 96964...362
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #5 Skrevet 6. april 2017 Hei TS. Jeg ser du skriver noe om hårfjerning. Jeg har selv hatt det samme problemet du beskriver, og det er fryktelig kjipt når kjønnshårene beveger seg nedover lår og oppover magen. Jeg begynte å få er par hår på brystet også, i tillegg til litt rundt nippelen. Jeg gikk til legen i håp om at det var noe jeg kunne få henvisning til å fjerne. Det fikk jeg dessverre ikke. Jeg hadde hår som strakk seg 10-15 cm utenfor trusekanten, og som gikk opp mot navelen. Hatet å gå bikini og shorts. Jeg hadde så store komplekser at det endte med at jeg måtte betale for det selv, og angrer ikke et eneste sekund. Har nå hatt 4 behandlinger og nesten alt håret er borte. Må ha 1-2 til. Det er dyrt, men definitivt verdt det om du har komplekser for det. Ville ikke drøyet så alt for lenge, for jo tykkere hårene er, jo vondere er det. Men man får også best resultat da. Lykke til! :-) Anonymkode: 44822...3b6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #6 Skrevet 6. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei TS. Jeg ser du skriver noe om hårfjerning. Jeg har selv hatt det samme problemet du beskriver, og det er fryktelig kjipt når kjønnshårene beveger seg nedover lår og oppover magen. Jeg begynte å få er par hår på brystet også, i tillegg til litt rundt nippelen. Jeg gikk til legen i håp om at det var noe jeg kunne få henvisning til å fjerne. Det fikk jeg dessverre ikke. Jeg hadde hår som strakk seg 10-15 cm utenfor trusekanten, og som gikk opp mot navelen. Hatet å gå bikini og shorts. Jeg hadde så store komplekser at det endte med at jeg måtte betale for det selv, og angrer ikke et eneste sekund. Har nå hatt 4 behandlinger og nesten alt håret er borte. Må ha 1-2 til. Det er dyrt, men definitivt verdt det om du har komplekser for det. Ville ikke drøyet så alt for lenge, for jo tykkere hårene er, jo vondere er det. Men man får også best resultat da. Lykke til! :-) Anonymkode: 44822...3b6 Hei, hvor mye må du betale ca? Jeg skulle gjerne fjernet hårene som går utoverlårene på forsiden, som på en måte "forstørrer" den vanelige trekanten med kjønnshår og de lange svarte hårene jeg får bak på lårene. Så det blir i hovedsak de to områdene først da de plager meg mest. Jeg napper veiviseren, napper også de sorte hårene rundt nippelen(veldig kjipt de gangene det blir inngrodde hår men). Det er bare så leit og ikke gå i shorts og skjørt om sommeren feks. Jeg har alltid langbukser på meg. Også er jeg fortsatt ung og det er så mye jeg gjerne vil bruke men som jeg ikke "kan" fordi de man ser de hårene bak på lårene. Også hvis jeg shaver de så er det et svakt syn av sorte stubber.. 😪 Anonymkode: 9a7a8...7bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå