Gå til innhold

Hvordan vil du rangere Game of Thrones mellom 1 og 10

GOT  

31 stemmer

1. 1. GOT

• 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      0
    • 4
      2
    • 5
      0
    • 6
      1
    • 7
      2
    • 8
      5
    • 9
      7
    • 10
      12

Anbefalte innlegg

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Hvordan vil du rangere Game of Thrones mellom 1 og 10 ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

6. Den er noe bedre enn det som er mest generisk og dårlig, men den skiller seg ikke ut veldig positivt. Det er få serier som gjør det GoT gjør, og derfor har man ikke så mye å sammenligne med. Men jeg syns ikke den er eksepsjonelt fengende, dypt, osv. Man kunne lagd betydelig bedre fantasy serie enn dette. Men det er kanskje fortsatt litt dyrt å produsere disse på stor skala. Om det blir billigere og enklere i fremtiden tenker jeg vi får serier som ville tørket seg i rumpa med GoT

Anonymkode: ac1fd...7fc

Skrevet

Jeg synes episodene kan variere veldig fra 4 til 9—10, noen er veldig velskrevne og godt spilt og nydelig filmet. Andre er litt kjedsommelige og forutsigbare (tross historie som viker fra bøkene).

Jeg ga serien 8 på imdb og stemte det samme her. For totalt sett så er det en fengende historie og en serie med veldig god driv og god casting som jeg liker veldig godt. 

Skrevet

Sesong 1 og 2 er så bra tvserier kan bli. Krispe dialoger, fantastiske kostymer, og god karakterutvikling osvosv. 10/10

Sesong 3 er fremdeles meget bra, opp mot 9/10.

Sesong 4 er hvor ting går nedover. Stadig økende produksjonskvalitet kompenserer ikke for svakere dialoger og manus, selv om det er drøssevis med gode scener. 7/10

sesong 5. Dritt. Helt vanlig generisk fantasyserie med mye svakt på manussiden. 5/10

Sesong 6 henter seg litt inn igjen. Og inneholder to av de sterkeste episodene i serien. 8/10

Totalt sett ville jeg gitt den 8/10 tror jeg.

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet

10, beste serien som finnes. 

Skrevet
18 timer siden, King in the North skrev:

Sesong 1 og 2 er så bra tvserier kan bli. Krispe dialoger, fantastiske kostymer, og god karakterutvikling osvosv. 10/10

Sesong 4 er hvor ting går nedover. Stadig økende produksjonskvalitet kompenserer ikke for svakere dialoger og manus, selv om det er drøssevis med gode scener. 7/10

sesong 5. Dritt. Helt vanlig generisk fantasyserie med mye svakt på manussiden. 5/10

Sesong 6 henter seg litt inn igjen. Og inneholder to av de sterkeste episodene i serien. 8/10

Langt på vei enig i dette :) 

Jeg vil nok ikke sette sesong 6 over sesong 4, men enig i at sesong 5 var veldig svak. Generelt mener jeg sesong 1-4 er gode, nummer 5 dårlig og 6 en opptur ift 5 men likevel ikke så bra at den når opp til kvaliteten fra de første sesongene. Men lenge siden jeg har sett de første så litt vanskelig å rangere 1-4 :)

AnonymBruker
Skrevet

Syns den er sterkt overvurdert. Har noen gode elementer, og er grei nok underholdning, men som dramaserie er den langt i fra så sterk som folk skal ha det til. Siden jeg ikke kan stemme på mer enn et tall - 4. Andre deler er oppe på 6, og til tider bikker den opp på 8. På generell basis ligger den godt ned på 4 gjennom store deler av sesongen.

Anonymkode: e623a...774

Skrevet
20 timer siden, King in the North skrev:

Enig med deg der. Sesong 5 var ikke helt på topp. 

AnonymBruker
Skrevet

10. Det er vel den eneste serien jeg kan komme på som jeg ikke finner en eneste feil med, og serier er min "narkotika", så jeg har sett det meste. 

Anonymkode: ed273...4cd

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet
På 31.3.2017 den 14.20, King in the North skrev:

At sesong 5 var dritt må jeg si meg totalt uenig i. 

AnonymBruker
Skrevet

En helt grei serie.Ville gitt den 7 siden de fleste serier får 7 og oppover. GOT er en type serie jeg kan se på hvis jeg kjeder meg og ikke har så mye bedre å se på. Mtp. at nesten alle personer dør i serien vil det ikke vært en overraskelse å sett at slutten av siste episode viste en svart skjerm med hvit tekst "everybody's dead the end".

Anonymkode: 62696...95c

Skrevet

Gir det en firer.

Det er god produksjon og veldig solide skuespillere, men plottet ble helt uinteressant for meg, så jeg sluttet etter tre sesonger. Synes det var altfor mange karakterhistorier som ikke har noen sammenheng i det hele tatt. Karakterer som aldri møtes eller har noen sammenheng i samme universet de befinner seg i. For STORT karaktergalleri. Hater også at de MÅ drepe sine egne karakterer bare for "shock value" og hype. Vet de følger bøker, men det funker ikke i TV-form for meg... Umulig å unngå spoilers også, så jeg vet hvem som dør selv i sesonger jeg ikke har sett på. Hva er vitsen med å se på og engasjere seg i historier når man vet hvem som dør? Meh!

Og Kit Harington må vise penisen snart. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, Hadley skrev:

Gir det en firer.

Det er god produksjon og veldig solide skuespillere, men plottet ble helt uinteressant for meg, så jeg sluttet etter tre sesonger. Synes det var altfor mange karakterhistorier som ikke har noen sammenheng i det hele tatt. Karakterer som aldri møtes eller har noen sammenheng i samme universet de befinner seg i. For STORT karaktergalleri. Hater også at de MÅ drepe sine egne karakterer bare for "shock value" og hype. Vet de følger bøker, men det funker ikke i TV-form for meg... Umulig å unngå spoilers også, så jeg vet hvem som dør selv i sesonger jeg ikke har sett på. Hva er vitsen med å se på og engasjere seg i historier når man vet hvem som dør? Meh!

Og Kit Harington må vise penisen snart. 

Er nok for innviklet for deg. Kanskje Thomas toget passer bedre for deg.

Anonymkode: 9efc1...854

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nok for innviklet for deg. Kanskje Thomas toget passer bedre for deg.

Anonymkode: 9efc1...854

Så på det når jeg var 4-7 år... Husker karakterene fremdeles. Så mulig du har rett. Thomas Toget har en mer minnerik historie og karaktergalleri. Samme med Postmann Pat.

Game of Thrones karakterene blir knapt nevnt etter sin død, så hva var vitsen med dem?

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

At sesong 5 var dritt må jeg si meg totalt uenig i. 

Ah, var en u helt på slutten der som må fjernes, og dermed vil jeg være helt enig :)

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet
Akkurat nå, JackIost skrev:

Ah, var en u helt på slutten der som må fjernes, og dermed vil jeg være helt enig :)

Folk som deg irriterer meg. De som tror at alle har samme mening som seg.

Skrevet
Akkurat nå, Balian de Ibelin skrev:

Folk som deg irriterer meg. De som tror at alle har samme mening som seg.

Interssant, du tar nemlig feil. Jeg har aldri trodd at alle har de samme meningene som meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...