Gå til innhold

Helsepersonell- hvilke sko bruker dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle helsepersonell, helst sykehusansatt. Hvilke sko bruker dere på jobb? Mine føtter er mektig lei varme og svette joggesko som ikke er like grei mot beina mine som jeg skulle ønske. Nå trenger jeg nye! Hvilke sko anbefaler dere? Joggesko? Crocs? Birkenstocks? 

Anonymkode: cc70c...ecc

AnonymBruker
Skrevet

Helsesandaler fra ECCO.

Anonymkode: 7eb2e...954

Skrevet

Jeg bruker en blanding av joggesko med god demping (Adidas), Birkinstock og gode Ecco-sandaler. Ofte bytter jeg i løpet av dagen (f.eks under pausen) når jeg kjenner beina har godt av litt endring av underlag. Eventuelt tar jeg også av skoene når jeg har pause og forsøker å ha de litt opp (f.eks på stol) for å unngå hevelse. Bruker som oftest støttestrømper.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Nuttery skrev:

Jeg bruker en blanding av joggesko med god demping (Adidas), Birkinstock og gode Ecco-sandaler. Ofte bytter jeg i løpet av dagen (f.eks under pausen) når jeg kjenner beina har godt av litt endring av underlag. Eventuelt tar jeg også av skoene når jeg har pause og forsøker å ha de litt opp (f.eks på stol) for å unngå hevelse. Bruker som oftest støttestrømper.

Har vurdert birkenstock sko, men lurer litt på hvordan man skulle vaske dem ved blodsøl/ generelt skitten? Joggesko kan man jo kaste i maskinen, hva gjør man med Birkenstock? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har vurdert birkenstock sko, men lurer litt på hvordan man skulle vaske dem ved blodsøl/ generelt skitten? Joggesko kan man jo kaste i maskinen, hva gjør man med Birkenstock? 

Jeg pleier å tørke over dem med vann+klut for å fjerne eventuelle flekker. Har det vært skikkelig stygt har jeg brukt Jif Skurekrem+papir, eller zalo for å få vekk flekkene. Deretter gnikket/tørket over kriker og kroker godt med overflatedesinfeksjon. Det er jo ikke den peneste behandlingen for skoene, og hadde aldri gjort det med mine egne privatsko. Dog litt annerledes for sko som skal brukes på jobb og har hygienekrav. Har en sånn skopuss til skinn som jeg setter de inn med i blant :)

AnonymBruker
Skrevet

Scholl-sandaler 

Anonymkode: 7e56e...322

Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte ecco

Anonymkode: 026dd...ceb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har helsesandaler fra Ecco, er kjempefornøyd! Masse demping. Verdt hver krone.

Anonymkode: ee80c...163

AnonymBruker
Skrevet

Sketcher! Ingen over, ingen ved siden av! :strix:

Anonymkode: 21b75...443

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sandaler fra ECCO. Det er så godt å ikke bli klam og svett på føttene. Prøvde å bruke joggesko en periode, men det gikk ikke i lengden.

Anonymkode: ae355...bc8

Skrevet

Joggesko fra asics, de passer meg best, og kompresjonsstrømper. Blir ikke like sliten i beina når jeg bruker kompresjonsstrømper, synes nesten det utgjør en større forskjell enn sko.

AnonymBruker
Skrevet

Andre? Har prøvd Birkenstock på skobutikker og ser maaange sykepleiere, leger, kirurger osv gå i de, noen som bruker disse? Fikk jo beskjed på sykepleieskolen at vi aldri fikk lov å bruke åpne sko, men ser ikke ut som mange følger den "regelen". 

Annonse
Skrevet

Jeg bruker joggesko med god demping. Eneste ulempen er at det blir fort svett og dårlig lukt i skoene ila en travel vakt.. Jeg har vurdert å begynne å bruke sandaler men tør ikke helt, ettersom jeg foretrekker den "beskyttelsen" over tærne om jeg dunker borti noe eller noen uheldigvis tråkker meg på foten. Jeg husker også vi fikk beskjed på skolen om å bruke lukkede sko, dette var visst også mtp fare for søl av diverse væsker.. :bond:

AnonymBruker
Skrevet
På 9. april 2017 den 18.51, bamsemums63 skrev:

Jeg bruker joggesko med god demping. Eneste ulempen er at det blir fort svett og dårlig lukt i skoene ila en travel vakt.. Jeg har vurdert å begynne å bruke sandaler men tør ikke helt, ettersom jeg foretrekker den "beskyttelsen" over tærne om jeg dunker borti noe eller noen uheldigvis tråkker meg på foten. Jeg husker også vi fikk beskjed på skolen om å bruke lukkede sko, dette var visst også mtp fare for søl av diverse væsker.. :bond:

Har du prøvd å bruke fotpudder på beina før jobb? Det hjalp meg godt iallfall + at jeg alltid tar ut innersålen i skoene når jeg er ferdig med vakta (for at de skal få tørke skikkelig). :)

Anonymkode: b8af7...960

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...