AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #1 Skrevet 31. mars 2017 Det er slitsomt, det er mye jobb, man bekymrer seg konstant. Men kan du gi meg en historie hvor du beskriver et øyeblikk eller situasjon hvor du har vært lykkelig for å ha barn? Eller beskrive kjærligheten? Så filmen stepmom I går, og den kjærligheten mor har til sine barn. Det var så rørende. Tenkte det ville være koselig med en slik tråd. Anonymkode: 96ce0...afc
Gjest Vevila Skrevet 31. mars 2017 #2 Skrevet 31. mars 2017 (endret) Jeg kjenner lykkefølelsen hver kveld når jeg og minsten legger oss, han slår armen rundt meg og sier; "Du er bestevennen min mamma" eller "Jeg elsker deg mamma". Når han tar opp den siste tingen av godteposen sin og ser at det er noe jeg også liker, og gir den til meg. Endret 31. mars 2017 av Vevila
Jobbermedbarn Skrevet 31. mars 2017 #3 Skrevet 31. mars 2017 Åh, det er så mange!!! Mine er i slutten av tenårene nå, litt trist, men vi har så mange gode opplevelser. Når jeg tenker etter har vi vel nesten bare gode opplevelser og så mye stolthet og lykke! Men det jeg ofte tenker på er hvor mye jeg gleder meg til å hente dem hver dag etter jobb. Min mann leverte i barnehagen, og jeg hentet, og da satt jeg alltid i bilen og gledet meg, hver dag! Lykke det! To barn som løper mot deg og skal fortelle hva de har gjort❤️❤️❤️
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #4 Skrevet 31. mars 2017 Det er så uendelig mange gode øyeblikk når man har barn: Når storesøster får lillebror til å le, når de tre sitter sammen i badekaret og leker, når vi våkner alle sammen i samme seng lørdag morgen og de tøyser med hverandre, når den kommer tuslende inn i halvsøvne midt på natta og legger seg ned sammen med oss som det mest selvfølgelige i hele verden fordi de vet at der er det trygt og godt, når vi koser oss på ferie sammen, når jeg kan dra på kino med de to eldste, når fredagskvelden kommer og de to minste er i seng, mens den eldste koser seg med litt egentid sammen med mamma og pappa (og vi koser oss like mye med å snakke med henne), når de kommer løpende mot meg ved henting i barnehage og på skole, det å se at de vokser opp til å bli trygge, fine, glade barn....lista er evig! Det er mye slit også, selvfølgelig. Jeg har ikke sovet ei hel natt på mange år, og får sjelden mer enn 5 timer søvn (oppstykket) per natt, jeg bruker nesten all ledig tid på rydding og klesvask, og støynivået er helt tullete til tider. Men det oppveies mange ganger av alt som er bra! Anonymkode: ab3f6...977 2
Wit Skrevet 31. mars 2017 #5 Skrevet 31. mars 2017 Det er så mange øyeblikk at det kan jeg ikke skrive her. Hjertet mitt fylles jevnlig med kjærlighet og datteren min er helt fantastisk. Hun er nå snart 14 og midt i puberteten. Hver dag er selvsagt ikke like rosenrød, men det at hun kommer til meg for å snakke om ting hun syns er vanskelig, kjærester som er litt teite, ting hun liker, ting hun kke liker og etterpå gir meg en god klem og sier hun er glad hun har meg som mamma siden hun kan spørre meg om alt.... ja da er det absolutt verdt hver eneste vanskelige time. Det å se henne vokse opp til å bli en flink og omtenksom ung dame og se at våre holdninger faktisk også har blitt hennes er fantastisk. Så ja, det er slitsomt innimellom, men det glemmer du når de gode øyeblikkene er der. 1
Havrekjeksen Skrevet 31. mars 2017 #6 Skrevet 31. mars 2017 Når ungen ler. Når jeg går inn til ham om kvelden og pakker dyna på plass. Når han lærer noe nytt. Når han vil kose. Når han omfavner meg. Når han hermer etter pappaen sin i bruk av verktøy eller forsøker å "barbere seg" med tannbørsten sin. Når han opplever nye ting. Når han kommer opp i senga vår midt på natta og sovner i armkroken - tryggeste følelsen i hele verden. Masse hverdagslige ting som er helt fantastiske og veier opp for trass, rot, roping, hyling, ugagn osv. Også er det de spesielle tilfellene. Bursdager, julaften formiddag, ferieturer, skinnende øyne foran et basseng, karusellturer, stå i kø utenfor kinoen for første gang. Det som er herlig er at man lever disse tingene litt om igjen, igjennom ungen. Blir litt som å oppdage verden på ny, og det synes jeg er utrolig spesielt. Også får ungen trassanfall fordi han ikke får hoppe fra stupebrettet eller ikke får den største bøtta popcorn på kinokiosken, og da forsvinner de rørte følelsene og man blir oppgitt igjen. 2
Arkana Skrevet 31. mars 2017 #7 Skrevet 31. mars 2017 (endret) Det er mange fine små og store øyeblikk. Å ligge tett inntil hverandre i sengen og ha fine samtaler om alt mellom himmel og jord, en klem og "jeg er glad i deg" eller "mamma, du er fin", når de setter seg i armkroken for å lese bok eller fortelle noe spennende, når de bedyrer at de aaaaldri skal flytte hjemmefra, men skal bo hos meg for alltid ( ), roen og hyggen når vi sitter samlet rundt middagsbordet og deler det vi har opplevd den dagen, den generelle følelsen av at vi er en familie, at jeg har skapt disse fine barna og at de er en del av både meg og mannen min. Og følelsesspekteret er fascinerende. Det ene øyeblikket kan man få lyst til å rive av seg håret i irritasjon over et eller annet for så i neste øyeblikk kjenne det krible i hjertet av kjærlighet. Endret 31. mars 2017 av Arkana 2
Gjest GoldenLioness Skrevet 31. mars 2017 #8 Skrevet 31. mars 2017 Om morgenen når jeg kommer inn for å hente han og han står i sengen og tripper og smiler som om jeg er det beste han vet i hele verden Når jeg henter han i barnehagen og han løper mot meg, gir meg verdens beste klem sier mamma Når vi sitter sofaen og han krøller seg sammen i armene mine og vi bare sitter der i stillhet
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #9 Skrevet 31. mars 2017 Det finnes så mange øyeblikk.. Men fy søren så stolt jeg blir når jeg ser på min eldste som er begynt på skolen nå. Han er så smart, så morsom, så snill og god, så rettferdig, så sterk. Da føler jeg virkelig alt slitet har vært verdt det når jeg ser han blir en så god og snill person! Så har man de små øyeblikkene. Når vi ler sammen. Når han synger sanger om at jeg er den peneste mammaen på jord. Når jeg ser ungene mine sammen, kjærligheten mellom de og hvor god de er mot hverandre. Når man møtes etter endt skoledag og ansiktet lyser opp ved gjensynsgleden.Hver eneste kveldsklem. Når han er så stor og selvstendig, men fremdeles vil ligge hos meg på natten når det er skummelt. Når jeg ser på babyen min og han bare vil kose med mamma, gi meg et vått kyss og rive meg i håret. Når babyen helst vil sove i armene mine etter en lang dag. Når han ler og smiler hver gang jeg kommer inn i et rom. Anonymkode: d81bc...00d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå