AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #1 Skrevet 31. mars 2017 Fikk en fin skinnjakke til bursdagen og lurer på hvordan den skal behandles. Smøre inn med spenol eller spesialmiddel? Hva gjør dere? Anonymkode: f89d1...137
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #2 Skrevet 31. mars 2017 Ingenting. Skinnjakker blir jo bare finere når de slites litt. Anonymkode: 2b378...2d6 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #3 Skrevet 31. mars 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk en fin skinnjakke til bursdagen og lurer på hvordan den skal behandles. Smøre inn med spenol eller spesialmiddel? Hva gjør dere? Anonymkode: f89d1...137 Smøre den inn med spenol? Den blir sikkert å stinke etter det. Hvis det er en "ekte" skinnjakke og ikke en imitert skinnjakke (50 % polyester og 50 viscose) behlver den ikke noen behandling. Unngå å søle ting på den som f.eks alkoholholdige drikker. Hvis du gjør det må den renses og det er dyrt. Anonymkode: a616f...547 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #4 Skrevet 31. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Smøre den inn med spenol? Den blir sikkert å stinke etter det. Hvis det er en "ekte" skinnjakke og ikke en imitert skinnjakke (50 % polyester og 50 viscose) behlver den ikke noen behandling. Unngå å søle ting på den som f.eks alkoholholdige drikker. Hvis du gjør det må den renses og det er dyrt. Anonymkode: a616f...547 100% ekte skinn. Leste en artikkel der en såkalt ekspert anbefalte det. Skeptisk. Men vil smøre på riktig middel så den holder seg myk og blank. Noe som trekker inn. Trenger ikke koste en formue, men må være bra. Anonymkode: f89d1...137
Majott Skrevet 1. april 2017 #5 Skrevet 1. april 2017 Jeg bruker lærfett, både på sko og skinnjakker når det trengs. Glatt skinn, IKKE semsket. http://www.jjensen.no/Skinn-og-larpleie-Impregnering
Pysa Skrevet 1. april 2017 #6 Skrevet 1. april 2017 Bruk et ordentlig produkt, til skinn ikke spenol. Jeg har prøvd begge deler, - kjøpte Chemical Guys Leather Serum (fra bilpleiebutikk - ment til skinnseter) og FOR en forskjell. Har forresten akkurat farget opp min favorittveske fra Tiger of Sweden som så jeg har vurdert å hive flere ganger fordi den var så slitt, men etter farge og pleie ser den helt ny ut! Brukte dette settet: https://bilpleiekongen.no/produkt/komplett-skinnfargesett-sort-skinn/
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #7 Skrevet 1. april 2017 Special vil få skinnet til å råtne! Bruk jakken fornuftig - unngå regn. That's it. Anonymkode: 5512b...ded
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå