AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #1 Skrevet 31. mars 2017 Hei! Min samboer og jeg har gått lenge i tenkeboksen og endelig bestemt oss for å skaffe katt. Ingen av oss har noen allergier mot katter, men jeg har en far som er allergisk. Katten vi skal adoptere er fra dyrebeskyttelsen og kjempe snill 😊 det jeg lurer på og ikke klarte å finne noen svar på, er om katten nesten ikke røyter, vil den være mer allergivennlig enn de som røyter mye? Når vi koser på han sitter det så og si ingen hår igjen verken på klær eller hender, men han er nok mest sannsynlig en blandingskatt (altså ikke sibir) og som jeg har forstått så reagerer de fleste på en ezym som finnes i spyttet til katten.. så mest sannsynlig vil jo dette være en katt man kan reagere på.. men i og med at han ikke røyter, vil han da være mer allergivennlig eller har det ikke noe å si om de røyter mye eller lite? setter pris på om noen vet litt mer om dette vi har aldri hatt katt før så har vel lest igjennom alt som finnes av informasjon om katter på nettet og forhørt oss litt rundt med andre, men ikke fått noe svar på dette (vi bor for oss selv i en leilighet, tenker mer på besøk eller hvis vi skal hjem en tur og må ha med oss katten) Har også lest om en type krem eller middel man kan smøre på katten.. får kjøpt dette på dyrebutikk. Noen som har prøvd og sjekket om dette faktisk funker? Takk for svar 😊 Anonymkode: b1158...545
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå