Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Meg og mannen eier et hus sammen vi har leid ut. Dette skal vi selge. Jeg har kjøpt en leilighet (særeie) som jeg skal leie ut til den personen som nå bor i utleiehuset.

Leieboeren skal flytte inn i leiligheten om en mnd. Vi får nok ikke solgt huset før dette. Da er det meg som skal ha leien? Eller bør vi dele den til huset blir solgt? 

Anonymkode: 8f059...88d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Forstår du er usikker siden leieboeren er deres.  Men når han ikke har noen eierskap til leiligheten så har han heller ikke rett på 50% av leieinntektene. Tipper ikke grunnen til at leietaker overtar leiligheten er at du ikke finner andre til å leie ut til, men at du leier ut til personen for å være snill. 

Overføres leieforholdet fra huset til leiligheten, eller lages det ny kontrakt ?

Viss det lages ny kontakt mellom deg og leietaker, så har ikke han noen rett på pengene, siden han ikke har noen del i avtaleforholdet.

Jeg ville ha fått leietaker til å si opp leieforholdet til dere innen rimelig tid før han/hun skal flytte inn i leiligheten.

Om du vill gi han 50% av leieinntektene det er opp til deg selv, men er ingen grunn til at han skulle kreve det av deg.

Endret av Kokomomo
AnonymBruker
Skrevet

Vi lager ny kontrakt når personen flytter inn i leiligheten :) 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meg og mannen eier et hus sammen vi har leid ut. Dette skal vi selge. Jeg har kjøpt en leilighet (særeie) som jeg skal leie ut til den personen som nå bor i utleiehuset.

Leieboeren skal flytte inn i leiligheten om en mnd. Vi får nok ikke solgt huset før dette. Da er det meg som skal ha leien? Eller bør vi dele den til huset blir solgt? 

Jeg og mannen eier et hus sammen vi har leid ut. Dette skal vi selge. Jeg har kjøpt en leilighet (særeie) som jeg skal leie ut til den personen som nå bor i utleiehuset.

Leieboeren skal flytte inn i leiligheten om en mnd. Vi får nok ikke solgt huset før dette. Da er det jeg som skal ha leien? Eller bør vi dele den til huset blir solgt? 

Anonymkode: 87481...453

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...